Ensiodottaja kyselee: rv 38+4 ja turvotusta ja verenpainetta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen tosiaan ensiodottaja, joten ajattelin, että parempi kysyä viisaammilta: Eilen alkoi yhtäkkiä kova turvotus. Sukat jättävät nilkkoihin puolen sentin syvyiset renkaat, jalat ovat pulleat ja vetiset ja kädet kankean tuntuiset ja sormet valkoiset turvotuksesta. Myös kasvoissa turvotusta ja olo ryytynyt. Verenpaineen olen tänään mitannut ja hiukan koholla; normaalisti ollut noin 125/78 ja nyt tänään mitattuna noin 137/89, eli ei huimaa nousua, mutta jonkun verran.

Ovatkohan kuinka normaaleita oireita näillä viikoilla vai voiko raskausmyrkytys alkaa tuollaisellakin paineen nousulla? Pissa ollut ok (mitattu viimeksi tiistaina), seuraava neuvola vasta keskiviikkona..

Ootko syöny paljon kinkkua? Suolasta ruokaa muuten? Sehän turvottaa....

Mut sinuna soittaisn synnärin polille ja kysyisin sieltä. Ne on kuitenkin ammattilaisia. Onhan noi oireet myös r.myrkytyksen oireet ja jos yhtäkkiä tulee, ni en osaa sanoa.

Anahan voi soittaa synnärille ja kysyä! Parempi kysyä kuin katua. Onko teillä pitkä matka jos kävisit vaikka aamulla ihan näytillä? Muista että turhia käyntejä ei ole! Raskausmyrkytys voi kehittyä aika nopeaakin tahtia, ja välttämättä ei juuri ihmeempiä oireitakaan ole.

Mulla alkoi raskausmyrkytys viikoilla 37+4 juuri äkillisellä turvotuksella ja verenpaineen nousulla. Jos verenpaine nousee vielä tämän päivän vähänkin lisää aikana tai sulle tulee pää kipeäksi niin soita heti synnärille. Mulla nimen omaan verenpaineen alapaine nousi yhdessä vuorokaudessa huikeasti. Kaksi vuorokautta olin sairaalassa seurannassa ja kun rv 38 tuli täyteen, lääkäri päätti käynnistää synnytyksen.

Yhteistyössä