Ensin selkäkipua jne, sitten raskausoireiden katoaminen?

Ensin oireet olivat täysin normaalit, pahaa oloa jne mitä alkuraskauteen yleensäkkin kuuluu.. Sen jälkeen tuli selkä ja reidet kipeäksi, ja nyt pari päivää ei mitään! Ei pahaa oloa, ei nipistyksiä mahassa tai missään, ei kipua selässä tai reisissä, ei rinnat arat, ei MITÄÄN! Ainut "oire" mikä voisi liittyä raskauteen on "kellertävä" valkovuoto (ei ole tulehduksia yms),mitään veristä vuotoa ei ole. Onko kellään kokemuksia asiasta, onko kaikki mennyt hyvin vai pitäisikö pelätä?? PANIIKKI, iso sellainen..!! Auttakaa nyt joku, ja kertokaa!! :'(

Aika vaikea sitä on sanoa, onko kaikki hyvin vai ei. Millä viikoilla olet? Ainoastaan ultra voi antaa vastauksen.

Minulla on kolme keskenmenoa takana ja yksi niistä oireili selkäkivuilla muutaman päivän, ja sen jälkeen ei mitään tuntemuksia. Kunnes sitten ultrassa selvisi, että kesken on mennyt.

Mutta raskausoireet voivat tulla ja mennä ilman, että mikään ei ole pielessä.

Olen nyt 10+3 (vasta) MUTTA nyt on selkäkipu, reisikipu ja pieni nippailu vastassa tullut takaisin, sattuko sulla tulee takaisin? Ja ehkä aavistuksen verran pahaa oloa, mutta sekin voi olla mielikuvitusta...

Mullakin edellinen raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, siksi pieni paniikki tälläkin kertaa.. Tuntuu että maailma osaa olla välillä kohtuuttoman julma.

No mulla taas on jokainen raskaus, varsinkin nuo onnistuneet, juilineet niin maan perk....sti alkumetreillä. =) Tuntunut selässä ja vaikka missä.

Kohtu kasvaa ja siksi juilii.

Oireita ei kannata liikoja myöskään tuijottaa. Ei ne sinänsä mitään kerro. Ne voi oikeasti ihan normaaleissa raskauksissa tulla ja mennä. Ja ihan täysin oireettomatkin raskaudet on ja tulevat päättymään normaalisti. Se, jos jollakin on oireiden katoaminen ollut huono merkki, ei tarkota sitä, että se automaattisesti on kaikilla huono juttu. ;) (toki pätee myös päinvastoin. Mulla vaan itsellä on nuo katoilevaisoireiset raskaudet nimenomaan olleet niitä onnistuneita ja alati voimistuvaoireinen ei :D).

Tsemppiä vain!

• Tykkää
Reactions: Lumimorsian
Mulla tässä raskaudessa oireet katos kokonaan joskus 7. viikolla ja ehittiin jo neuvolasta verikokeen perusteella pelottelemaan tuulimunalla ja kohdunulkosella tai sillä ettei olekaan viikkoja niin paljon kuin pitäisi (otettiin siis verikokeet maanantaina ja keskiviikkona ja keskiviikon raskaushormoniarvon olis pitäny olla kaksinkertanen verrattuna maanantaihin, vaan eipä ollut). Menin sitten paniikissa yksityiselle varhaisultraan ja täysin viikkoja vastaava alkiohan siellä oli :) eli tässä esimerkkitapaus siitä kuinka oireiden häviäminen ei tarkoita välttämättä mitään pahaa.. Nyt menossa rv 22+0 :)

Mulla eka keskenmeno tuli tosi varhain, pari päivää plussan jälkeen. Kierto oli 29 päivää ja plussasin 28/29. Tuossa siis tuli ihan törkeät selkä- ja reisikivut ja nopsasti meni kesken, pari päivää ehdittiin plussasta iloita. Tiesin kyl aikaisemmin jo että olin raskaana. Toine sitten meni kesken seitsemännellä viikolla ja tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta! Mä ajattelin jotenkin, että oikeestaan hyvä että tulee ne lujat selän ja reisien säryt niin osaa varauta että kesken menee. Mut mitä vielä, ilallla vaan alkoi vuoto ensin ihan niukkana ja yön aikana sitten muuttui lujemmaksi ja hyytymiä alkoi myös tulla. Ja mä tiesin ekasta suhrusta housuissa, että näinpä menee tämäkin kesken. Jotenkin vaan oli sellainen olo. Mutta ei siis minkäänlaista kipua tai jomotusta missään vaiheessa. Et ihan erilaisia on nämä keskenmenotkin. Ekassa raskaudessa mikä onneks onnistuikin loppuun saakka niin ei ollut yhtään suhruvuotoa tai mitään kipua missään suunnassa alkumetreillä.

Yhteistyössä