ensin mä tuskailin et mitä mä saan lapsen pukemaan päälle konfirmaatioon..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
noh, Sälli tuli tänään mua sit töihin vastaan ja mentiin vaateostoksille..

housut, mustat, vähän farkun näköiset, 18?, jee halpaa, aattelin..

sit tennarit (ei kirkkoon mut muuten vaan) 69?, juu ei, toiseen kauppaan josta löydettiin ne 25? ja yllätys kassalla, ne oli puoleen hintaan :D

ja seuraavast kaupasta musta paitapusero 25?

sit löyty kravatti, mustaharmaa, 9,95?

ja sit enää kengät,mä olin niin onnellinen et toi oikeesti suostu ostaa kravatin ym, et sanoin et saat just sellaset kengät ku haluat (virhe, virhe, virhe :headwall: ) no, köyhdyin sit 95? et lapsi sai sellaiset paksupohjaiset mustat kävelykengät,pikkasen kirpas, mut kai se siitä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Eikö konfirmaatiossa pitäsi pojilla olla tummat suorat housut ja valkoinen kauluspaita tai puku ja tytöillä valkoinen hame/mekko.

oli ohjeistettu ainoastaan et olkapäät peitossa.

yhdellä pojalla kuulemma musta puku ja vaaleanpunainen paita ja kravatti.muista en tiiä.

meillä päin pojat laittaa yleensä tumman puvun ,paita + kravatti. Mutta toki käy niinkin että on tummat suorat housut, yksivärinen siisti kauluspaita, valkoinen ( mutta käy muukin väri kun ei ihan kirkkaan punainen oo, sanoi pappi) lisäksi tietty kravatti. tytöille siisti mekko, olkapäät ei saa olla paljaana , vaikka päälle tuleekin konfirmaation ajaksi alba. tämmöinen käytäntö meidän seurakunnassa, en tiedä miten yleinen sitten lienee

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Eikö konfirmaatiossa pitäsi pojilla olla tummat suorat housut ja valkoinen kauluspaita tai puku ja tytöillä valkoinen hame/mekko.

oli ohjeistettu ainoastaan et olkapäät peitossa.

yhdellä pojalla kuulemma musta puku ja vaaleanpunainen paita ja kravatti.muista en tiiä.

Juu nyt kun mietin niin meillä valkoinen kauluspaita oli vaan suositus. Muunkin väriset kävi.

Yhteistyössä