Ensimmäistä kertaa olin ilkeä puhelinmyyjälle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The Maiden
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

The Maiden

Aktiivinen jäsen
28.09.2009
1 576
0
36
Olin juuri hakemassa poikaa päikystä, kun puhelin soi. Sieltä soitteli joku oikein pirteä ja iloisen kuuloinen naisihminen. Sanoin heti, että minulla on suoramarkkinointikielto. Tähän nainen vastasi oikein superiloiseen ääneen, että "Meille se ei ainakaan ole voimassa, ei hälyttänyt numero yhtään! Ruoan ja kauneudenhoitoon liittyvää plaa plaa". Sitten mä ärähdin, että mulle on ihan sama onko se voimassa teille vai ei, mä sanon nyt kiitos ja HEIPPA ja löin luurin korvaan.

Mun äiti heittäytyy aina ihan helvetin tyhmäksi, kun sille kaupataan jotain. Pitäsiköhän joskus kokeilla.

Minä en enää edes kuuntele mitä sanottavaa niillä on, odotan sen aikaa että myyjä joutuu vetämään henkeä tai pitää muuten nanosekunnin mittaisen tauon johon henkäisen suoraan "en ole kiinnostunut, kiitos hei" ja suljen puhelimen.

[QUOTE="kkk";25079539]Millä tavalla tyhmäksi? :D[/QUOTE]

No laajakaistaa kaupattiin, niin se oli että "Mitä kaistaa? Kyllä täällä on jo jotain kaistaa... Mää kulen yleensä oikeeta kaistaa!" Riippuu tuotteesta, mitä kaupataan.

Ärsyttää kun sanoo ei kiitos niin se tarjoo jotain muuta. Ja mulla on niin epävarma ääni että ne varmaan aattelee että no kohta se sanoo että kyllä kiitos.
Kerran toistelin vaan ei kiitos, ei kiitos, ei kiitos, niin se kohta ivaili se myyjä mulle "ei kiitos ei kiitos" niin löin luurin korvaan.

Mulle soitti jokin aika sitten jotain puhdistusmasiinaa kauppaava ihminen, joka olisi välttämättä halunnut tulla meille esittelykierrokselle. En halunnut, ja selkeästi ilmoitin sen heti puhelun alussa. Jankkasi jankkaamistaan, kunnes lopulta pääsin hänestä eroon.

Sitten viime viikolla samasta puljusta soitettiin taas. Puhelu aloitettiin toteamalla että "Matti ja Maija Meikäläinen ovat varmasti sulle tuttuja henkilöitä? Käytiin heillä esittelemässä ja...". Siihen karjaisin että "Tunnen heidät ikävä kyllä mutten halua olla heidän kanssaan missään tekemisissä, ja lähestymiskiellonkin hankin!". En tiedä mistä hitosta tuo tuli mieleen, mutta samantien tuli hiljaista siellä toisessa päässä ja myyjä totesi että "jaha, selvä, kiitos hei". Jes :D. Saa nähdä soittaako enää.

Mä sanon yleensä aina heti puhelun alussa, että en nyt tilaa mitään.

Jos myyjä osaa lopettaa puhelun siihen, olen ystävällinen. Valitettavan usein kieltoni menee kuin kuuroille korville, jonka jälkeen suutun ja sanon rumasti, tyyliin "ootsä tyhmä vai muuten vaan kusipää?! Ku mä sanon, etten tilaa mitään, se myös tarkottaa sitä! Hanki parempi työ urpo!". Sitä saa mitä tilaa. Mulle ei kannata ruveta puhumaan päälle/jankaamaan/valehtelemaan, etenkin kun oon aluks ite asiallinen.

P.S. Tuosta valehtelusta: Myyjä: "Sulle on tullu tää Hymy jo pidemmän aikaa.." Minä: "En oo koskaan tilannu Hymyä."

Yhteistyössä