Ensimmäiset kaverisynttärit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elokuu19
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

elokuu19

Aktiivinen jäsen
23.03.2005
3 275
0
36
Tarvisin teidän apuja.Eli esikko täyttää marraskuussa 6v ja on aika ekojen kaverisynttäreiden.Kaipailisin vastauksia/ideoita/ehdotuksia seuraaviin asoihin...

-Kuinka monta vierasta?
- Montako vahtia tarvitaan?
-Tarjoiluehdotuksia?
- Mitä ohjelmaa juhliin?

yms...

Mitä mieltä olette siitä,että olisko parempi että isäntä lähtisi kahden nuorimmaisen kanssa pois juhlien ajaksi?etteivät nuorimmat häiritse juhlia tms?

Kaikki ideat kehiin...

Meillä on ollut periaatteena vieraiden määrässä se, että kaikkien on mahduttava pöytään. Tosin joskus (kuten tänäänkin tytyn 9v-kaverisynttäreillä ) on pöydän ympärille kasattu ylimääräisiä tuoleja =)

Vahteina ollaan oltu aina minä ja isäntä.

Lapsille tarjoilujen ei tarvitse olla niin monimutkaisia. Kakku, karkit, keksit ja sipsit tekevät kauppansa. Lisäksi voi vielä vaikka leikellä kurkku- ja porkkanatikkuja ja dippikastiketta.

Ohjelmana on ollut joskus joitain leikkejä, yleensä ei hirveästi mitään, vaan lapset ovat vastanneet ohjelmasta itse. MLL:n leikkipaikka on hyvä sivu etsiä erilaisia leikkejä.

Meillä on esikoisella ollut kaksi kertaa kaverisynttärit ja vieraita on ollut juhlissa toisen kerran 7 toisella 9.
Esikoisen kummi on tullut avukseni =)
Keskimmäinen, rauhallinen lapseni, on ollut juhlissa mukana. Niihin on kutsuttu hänellekin yksi ns. oma kaveri. Kuopuksen olen suosiolla lähettänyt pois. SIis ulkoilemaan isänsä kanssa.

Jotain ohjelmaa on mielestäni hyvä olla, jos haluaa pitää ns, juhlat kasassa.
Tai riippuu tietenkin lapsista, mutta aika helposti se muuten voi mennä ihan riehumiseksi.
Onko teillä sankari tyttö vai poika?

Kaverisynttäreillä tarkoitan siis sitä että ensimmäistä kertaa tulee muita lapsia kuin sukulaisten tenavia synttäreille.Sukulaismuksut leikkii ite mitä haluaa ja aikuiset ainakin meillä viihdyttää muuta sukua.

Mutta kun paikalla on pelkkiä lapsia..niin kai siinä jotain "erikoisempaa" täytyy järjestää?Meillä ei ole esim.ollut mitään Teema-juhlia koskaan aiemmin.Tarjoilua mietin kans,ettei tee esim.turhaan kakkua jos tenavat ei sitä syö.

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Mä oon tyhmä,tiedän sen :ashamed:
Mitä eroa on kaverisynttäreillä ja tavallisilla synttäreillä (ohjelman lisäksi )?

Kaverisynttäreille tulee vaan kavereita, ei siis esim. mummuja ja kummeja

=)

Mä huomasin myös, että ei tarvii olla kovin paljon eri sorttista tarjottavaa, koska lapset ei kuitenkaan malta syödä iänkaiken, vaan se yhdessäolo on tärkeintä ja kiinnostavinta. Joku 10 lasta on varmaan aika lailla maksimi, mikä pysyy "hanskassa" vielä kahdella aikuisella, tietysti myös tiloista riippuen. meillä oli 8 vierasta +synttärisankari ja meidän ongelma oli että on pieni keittiönpöytä ja keittiö...mutta ketään pihan lapsista ei oikein voinut jättää poiskaan, kun sama porukka on aina tuossa yhdessä ja aina samoilla synttäreillä jne.

Yhteistyössä