Ensimmäinen yö kun äiti ja isi poissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zussu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Zussu

Jäsen
30.09.2007
107
0
16
Me olemme menossa muutaman viikon päästä kylpylään ja tarkoitus olisi jättää pikkumies hoitoon siksi aikaa. Kyse on yhdestä yöstä ja poika on nyt 1-vuotias.

Kysynkin, onko teidän kokemusten mukaan parempi, että hoitaja tulee yöksi meille kotiin vai viedä poika hoitajan luo nukkumaan matkasängyssä? Kumpi mahtaa olla pienempi katastrofi? Poika ei siis ole koskaan ennen ollut yötä erossa minusta. Yösyötöt lopetin viime viikolla.

Ei vielä kokemusta, vaikka lapsi jo 2-vee (pitäsköhän käydä joskus jossain :D ). Itse olen kuitenkin ajatellut niin, että lapsen olisi kivempi totutella omassa tutussa ympäristössä yökyläilyihin, tai oikeammin siihen ettei äiti ja isä ihan aina ole luona. Joku, jolla on aiheesta kokemusta, voikin olla sitten iiiiihan eri mieltä ;)

Mä kans sanoisin, että mieluummin hoitaja kotiin, jos se kerran on mahdollista.

Kokemusta mullakaan ei ole, mutta kun ollaan likan (11kk) kanssa oltu mun äitillä yötä, niin nukkuu paljon huonommin. Tai ei ehkä huonommin, vaan herkemmin, eli heti jos havahtuu vähänkin, niin rupee sitten parkumaan täyttä kurkkua, kun on "vieras" paikka. Rauhottuu kyllä sitten heti kun tajuaa, että olen vieressä eikä hätää ole, mutta kotona jatkaisi unta ilman minuakin.

omalla kokemuksella voin sanoa että ehdottomasti hoitaja kotiin! siinä on lapsella tuttu ja turvallinen ympäristö ja tutuista rutiineista on helpompi pitää kiinni omassa kodissa...