Ensimmäinen neuvolakäynti ja sydänäänet ei kuuluneet. RV 11. Pitäiskö huolestua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv11
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv11

Vieras
Siinäpä se tärkien jo otsikossa tulikin. TH sanoi jo etukäteen, että ne ei välttämättä kuulu hänen laitteilla näin alkuraskaudessa. Ja tiedän ettei ne tosiaan välttämättä kuulu, vaikka sikiöllä kaikki ok. Silti mieltäni kalvaa kaverini kuukauden takainen keskenmeno, kun hänellä ei ekassa neuvolassa sydänäänet kuuluneet ja raskaus olikin sitten mennyt kesken viikkoa aiemmin.

Siispä. Onko täällä paljon äitejä, jotka eivät ole noilla viikolla sydänääniä saaneet kuulumaan ja silti sikiöllä on ollut kaikki ok. Vai onko päätynyt keskenmenoon?

en tie oisko sillon viel kuulunu, mut lääkäris rv 13 sanottiin, et ei pakosti kuulu niin varhain. pitkään sai lääkäri ettiä, kunnes hentonen syke löyty. koita olla murehtimatta (jep, tiedän kyllä miten vaikeeta se on), ens kerralla ne äänet saattaa hyvinki kuulua!
ja eikös sulla pitäs eka ultraki olla pian?

Minulla kuului rv.9 ja rv. 12 ei sitten saatukkaan kuulumaan, mutta asia tarkistettiin ultralla, ja siellä pikkunen jumppasi kaikki kunnossa. eli ei kannata murehtia. taisi mennä 10 minuuttia kun ääniä etsittiin, ja ei löytynyt.

Hei, minä odotin kaksosia eikä vielä rv:lla 10 saatu neuvolassa sydänääniä kuuluviin. Th. sanoikin, ettei ne vielä noilla viikoilla välttämättä kuulu niillä laitteilla, jotka meidän neuvolassa on.

Sinulla voi olla kohtu niin takana ettei kuulu siksi. Tai voi olla syitä muitakin.
Kaverilla ei kuulunut samoilla viikoilla ja silti kaikki oikein hyvin.

Itse olen niin hysteerinen että kövin rv 7 yksityisellä ultraamassa. Ihan sen takia että tiedä että pikkuinen on kohdussa ja kaikki siihen mennessä hyvin. Kävin siis ennen eka neuvolaa, koska jos olisin mennyt neuvolaan eikä sydänääniä olisi kuulunut, niin olisin saattanut muuten tulla hysteeriseksi huolesta. Voithan sinä käydä yksityisellä jos kovasti huolettaa. 100 eurolla saa jo turvallisin mielin nukkua yönsä. :)

Yhteistyössä