Ensimmäinen kuukautiskierto synnytyksen/imetyksen jälkeen? Oliko normaalipituinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kerttuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kerttuu

Vieras
Mulla menee reippaasti yli siitä mihin olin tottunut ennen raskautta... Siis ekat menkat tuli ja nyt ei kuulu mitään. Onko normaalia? Venyikö teillä kierrot? Vai voisinko olla raskaana?

Enkä halua kuulla, että testaa oletko raskaana, olen testannut pari päivää sitten ja oli nega, mutta kun ei ole hajuakaan, milloin olisi voinut olla ovis :)

Kaukana normaalista, ja edelleen siis imetän. Kuukautiset ovat tulleet jo yli puolen vuoden ajan, ja kierto jotain 34-38. Normaalisti siis 30. Turhauttaa, kun raskautta ehdin toivoa joka kuukausi.

Mullakin on kierrot pidentyneet synnytyksen jälkeen yli 37 päivään. Normaliisti ollut alle 34 päivää kierto. Samoin vuodot ovat niukemmat ja kivuttomammat, kuin ennen synnytystä.

Ennen synnytystä normaalikierto 34-37 päivää. Synnytyksen jälkeen meni n. 3kk ensimmäisiin menkkoihin. Välit olleet lähes vuoden ajan 40-56 päivää, viimeksi 27. Ihan sekasin siis on, jotta älä huolehdi (ellet sitten ilman ehkäisyä ole lasketellut menemään :D).

Imetys piti mun menkat poissa 8kk. Jatku aluksi samanlaisena kun ennenkin, tuli siis säännöllisesti ja kesti 4-5pv mitä aiemminkin. Nyt on kyllä kahtena kuukautena tullu menkat etuajassa ja kivuttomana. Sangen merkillistä.

Yhteistyössä