ensimmäisen ja toisen lapsen...

ero helppoudessa. itselläni yksi lapsi joka vuoden ja toinen masussa. alussa ollaan mutta pelottaa... :'( pelkään siis että, esikon vauva aika toistuu. se oli kamalaa aikaa. vauvalla oli koliikki ja heräili öisin 2-3välein ja päivällä nukkui 15min kerralla ja sitten monen tunnin valvomisputki.

kuinka usein tälläinen toistuu..vai voiko mennä pahemmaksi...
jaksankohan itse kun olen totaali yh esikolle ja luultavasti tällekkin..ja nyt kun niitä on kaksi. esikko jo nukkuu yönsä suht hyvin, mutta mietityttää selviänkö hengissä vauva ajasta, jos se on samanlaista huutoa ja vaikeaa...

Kyllä sitä hengissä selviää vaikka se rankkaa onkin. Mulla on neljällä viidestä ollut koliikkia ja unet on jääny vähiin ensimmäisten 3kk aikana. Nopeasti se aika kuitenkin menee ja pahimmat itkut ja valvomiset helpottaa :)
Älä suotta stressaa etukäteen. Voihan hyvinkin olla että toinen vauva onkin ns. helppo ja nukkuu ja syö vaan :)

ensimmäinen lapseni heräili vauvana 1-3h välein, oli raskasta aikaa.
toinen lapseni täysin erilainen, kerran yössä herännyt syömään. nyt ikää 8kk ja nukkuu yönsä ilman syömistä. Kaikki ovat niin erilaisia .. Voimia sulle, ja turhaan mietit ja stressaat etukäteen, kyllä se siitä:)

Joo...mieki kehotan olemaan tyhjää ressaamatta etukäteen - ei se siitä kummene. :hug:

Etukäteen ei voi mennä arvuuttelemaan, että millainen kaveri sieltä tulee. Otat vastaan mitä tulee ja pidät sitten vaan huolen jaksamisestasi miestä ja kaikkia muita mahdollisia tahoja avuksi pyytämällä. :heart:

poitsuli
meillä esikko nukku ylihyvin vauvana...jo 4 pvän ikäsenä veti koko yön heräämättä...se oliki ainoo kerta enne ku 7kk ikäsestä nukkunu omas huonees heräämättä!syöny hyvin,kitissy ei turhia ja nukku sillai päivisi et sai melkee herätel syömää =)) tää toinen onki sit ihan erilainen...herää 2h välei yöl syömää(n250ml kerta),päivisin kitisee jos katookaa näköpiiristä ym.ja syö,nukahtaa,syö ja tätä kestään.tunti et saa sen 200ml syötyä)...huh totisesti olis voinu olla 2 yhtä kilttiäki =) esikko nyt 2v7kk ja pienempi 7vkoa!

(vierailija)
Millaisia liikkeitä olet tuntenut mahassa? Onko vilkas, rauhallinen? Musta tuntuu, että ne liikkeetkin ennakoi jotain lapsen luonteesta. Mulla ainakin pitänyt paikkaansa. Jos masussa on koko ajan härdelli käynnissä, myös lapsi on ollut vilkkaampi ja levottomampi synnyttyään.

Mutta tiiä sitte, tää on vaan mun näkemys, ei ehkä kannata yleistää..:)

Yhteistyössä