Ensimmäinen käynti naikkarilla?

Moi

Meillä olisi ensimmäinen käynti naikkarilla tiistaina 22.2.
MItä ekalla kerralla tehdään ja voivatko tehdä jo suoraan aukiolotutkimuksen?

Mulla endoepäily, oikeassa munasarjassa kysta. Minulle tehty jo kiertokartoitus ja ovis tapahtuu ja kaikki noilta osin kunnossa. Miehelle tehty simppatesti, liikkuvuus ja laatu hyviä. Normaalimuotoisia simppoja ei vaan löytynyt yhtään! Lapsettomuutta takana vajaa 2 v.

Aika naikkarille tuli tosi nopeasti. Lääkäri pisti lähetteen 1.2 Naikkarille ja seuraavalla viikolla tuli jo aika. Nyt siis tiistaina sitten jo aika. Kaipaisin siis kokemuksia, mitä tuolla ensimmäisellä kerralla tapahtuu.
 
Hei, mekin käytiin vain keskustelemassa ja mulle tehtiin ultra. Ota kaikki paperit aikaisemmista tutkimuksista ja mahdollisesti tehdyistä hoidoista mukaan, ne käydään läpi ja sitten tutkiva lääkäri päättää tai laittaa paperit eteenpäin ylilääkärille, joka päättää mitä hoitoa lähdetään yrittämään - hoidon suunnitteluun varataan ihan uusi aika, niin meillä ainakin. Koska pääsimme ylilääkärin kanssa kirjeitse tehdyn kädenväännön jälkeen suoraan IVF-jonoon, niin aika saatiin vasta noin 6 kk päähän hoidon suunnitteluun (ja itse siirrettiin sitä toiset 6 kk yksityisen hoitojen vuoksi). Pitkään odotusaikaan kannattaa siis henkisesti varautua. Toivotavasti se ei teidän kohdallanne toteudu kuitenkaan! Haluaisivat naikkarilla aina aloittaa insseillä. Mullakin, vaikka tuubit tukossa!? En usko, että aukiolotutkimusta voivat ekalla käynnillä tehdä, yksityiselläkin sitä varten varattiin oma aika, koska on ns. toimenpide, ei osa normaalia UÄ:ta. Sen mitä yhden käynnin pohjalta voin sanoa on että pidä pintasi ja puolesi ja vaadi tutkimuksia, sinulla on oikeutesi potilaana. Tsemppiä!
 
Me ollaan menossa sinne ensimmäiselle käynnille 5.4. - ja yksityisellä tehtiin mm yksi inssi.. Miehellä teratozoosiaspermia (menikö oikein? :) ) ja mulla PCOS..
Toivon todellakin että ei tarvis mennä kokeilemaan mitään inssejä - niin rankkaa ne epäonnistumiset.... :(
 

Yhteistyössä