Ensimmäinen IVF 2016

Viltävää/pistävää, ei kuukautiskipumaista ainakaan itsellä. Lähinnä sen tuntee aina kun neula menee läpi, mutta se kestää sen muutaman sekunnin, minulla kai tökättin muutaman kerran ainakin oikeaa puolta, koska se sattui enemmän. Itse pystyin olemaan paikallaan rauhottavan vaikutuksesta, kipulääkettä olisin voinut ottaa enemmän, mutta sain jo maximit :D toimenpiteen jälkeen huomasi rauhoittavan vaikutuksen kun koko kroppa oli melko löllö, eli uskon että sinäkin pysyt hyvin paikoillaan :)

• Tykkää
Reactions: teza
Testi puhdas nega tänä aamuna. Vieläköhän tulos voisi muuttua perjantaihin mennessä..? :0
MInä meinasin tehdä seuraavan testin vasta sunnuntaina tai maanantaina. Onko sulla mitää oireiluja tullut. Mulla edelleen mahanipistelyjä ja tänään huimasi, mutta ei mitään muuta. Eikö periaatteessa menkkojenkin olisi jo pitänyt alkaa, jos ei ole tärpännyt. Mulla luki ohjeissa että alkaisivat viikon kuluttua punktiosta.

Kohtunippailuja on mullakin ollut viimeiset pari kolme päivää ja vähän niin kuin tuntuisi että menkat alkaa, mutta ei ole alkanut ainakaan vielä. Tuntuu, että myös hikoilen enemmän ja koko ajan on joko kuuma tai kylmä. Ajattelin kutenkin nyt vielä testailla huomenna ja pe onkin se verikoe aka tuomion paikka :D

Heippa pitkästä aikaa! Jänniä päiviä täällä porukka elelee!! :LOL:Toivottavasti edes joku saisi plussan, ja ihme on jos ei saa!!(y) Pakkohan nyt pronsentuaalisestikin on näin isosta porukasta jollain tärpättävä! Oireisiin tai oireettomuuteen ei kannata liikaa laittaa painoarvoa (easy to say), sillä niin monelta plussanneelta olen kuullut, ettei ollut mitään oireita ennen testiä, eikä vielä vähään aikaan testipäivän jälkeenkään. Teza: Mulla alkoi siis menkat vasta yli kaksi viikkoa punktion jälkeen, ihme tieto toi, että viikko punktiosta pitäis jo alkaa..?o_O Ja sitten yli viikon Lugejen lopettamisen jälkeen mulla oli aamuisin tosi pahoinvoiva olo ja päänsärkyä, jos en olisi käynyt verikokeessa, olisin ollut varma, että oon raskaana! Varmaan hormonien poistuminen kehosta aiheutti oireet tms. Tsemppiä kaikille, pysyttelen kuulolla, jos vaikka tulisi iloisia uutisia!!:love:

Hei!
Saankohan minä liittyä pinoon myös? Ensimmäinen ivf olisi toukokuussa mutta teitä tuntuu täällä olevan vain kokonaan lapsettomia? Minulla kun on edellisestä suhteesta 2 kpl . =) (ensimäistä yritimme 3 vuotta,iui-hoidot ja sitten meidän melko mahdoton luomu-ylläri heti perään,toki silloisen puolison tavara oli priimaa. <3 )
Nyt kuitenkin 2 vuotta yritystä takana uuden kumppanin kanssa. Mun historia lapsettomuudessa on laaja,jo esikoista yrittäessä löytyi mm. Kohonnut prolaktiiniarvo ja lievä pco sekä anovulaatio. Luomuna meille ei siis lasta kovin helposti pitänyt tulla.
Nyt tiesimme jo ennestään varautua tuleviin hoitoihin nykyisen kumppanini kanssa,mutta elättelin toiveita luomusta kuitenkin. Hoitoihin hakeutuessamme minulta sitten löytyikin vielä kasvain vasemmasta overiosta joka leikattiin nyt ensin pois ja samalla poistettiin yllätyksekseni endometrioosia (jota minulla ei vuoden 2008 ja 2015 tutkimusten mukaan pitänyt olla. Lääkäri kuitenkin arvio,ainaisten hurjien menkkakipujen takia,että sitä on ollut aina. Ensimmäiset normimenkat leikkauksen jälkeen olivat taivaalliset,en kouristellut laattialla kaksinkerroin kivusta..) lisäksi on edelleen pco,anovulaatio,ohuehko limakalvo,kohinnut prolaktiini ja kirsikkana kakun päällä,vaikka miehellä todettiinkin normospermia,oli vasta-aineet <50%. =( yksi iui meille tehtiin huhtikuun 1.pvä,mutta lääkäri sanoi jo ennen toimenpidettä,että tehdään nyt,vaikkei siitä teille hyötyä olekaan. Eikä ollutkaan,vaikka innostuin,kun letrozol toi 2 follikkelia jotka irrotettiin pregnylillä ja miehen simpoistakin pestiin vasta-aineet. (Ei niitä toki jäänyt kuin 4milj.) Nyt sitten odotellaan suunnittelukäyntiä ensivkolle ja tosiaan toukokuun lopussa on ensimäinen ivf. Jännittää ihan hulluna,varsinkin kun oon neulakammoinen ihminen ja pelkän pregnylin pistäminen oli yhtä vapinaa ja vääntämistä. =D

Joten,tässä tämä meidän tilanne,mahtuuko joukkoon? =)

Siukku87, tervetuloa.

Cerezah, tsemppiä verikokeeseen. Toivotaan parasta.

Jenifer, mikä olo?

Omia kuulumisia. Punktion jälkeen ei tosiaan kai kuuluisi olla ihan niin huono olo mitä minulla oli pari päivää ja meninkin sitten lääkäriin ja syyksi selvisi lievä hyperi (OHSS) toisella puolella. Nyt olo on jo paljon parempi, mutta kontrollissa näkyy edelleen liikaa nestettä. Hyperihän siis aiheutuu irrotuspiikin hcg-hormonista ja alkava raskaus jatkaa tai jopa pahentaa sitä viikoiksi. Eli käytännössä alkuraskaus menisi vuodelevossa tai jopa sairaalassa. Olin niin kipeä jo nyt, että en todellakaan halua vastaavaa oloa viikkokausiksi.

Päätös oli siis lääkärin vahvasta suosituksesta ja omaa kroppaa kuunnelleen keskeyttää hoito tähän ja pakastaa kaikki. Olemme saamassa hyvän satsin laadukkaita blastoja pakkaseen eli senkin takia kannattaa antaa kropan ensin levätä ja palautua ja tehdä sitten lääkkeellinen PAS. Lääkkeellinen PAS on todella helppo ja stressitön verrattuna IVF:ään. Olen testimielessä tehnyt jo yhden kierron näin, joten tiedän mitä odottaa.

Eli nyt vaan sitten takaisin normaaliin elämään hetkeksi.

Teza oletko malttanut olla testailematta? Tein tänä aamuna testin jossa näkyi hyvin haalea viiva, voi kun se lähtisi vahvistumaan siitä! Huomenna kokeilen clearblue digitalia, että mitä se sanoo. Sain myös selville, että olimme saaneet pakkaseen vain yhden alkion, loput olivat lakanneet jakautumasta jatkoviljelyssä :/ tähän piinailun päälle iski vielä vatsatauti ja kuume!

Teza oletko malttanut olla testailematta? Tein tänä aamuna testin jossa näkyi hyvin haalea viiva, voi kun se lähtisi vahvistumaan siitä! Huomenna kokeilen clearblue digitalia, että mitä se sanoo. Sain myös selville, että olimme saaneet pakkaseen vain yhden alkion, loput olivat lakanneet jakautumasta jatkoviljelyssä :/ tähän piinailun päälle iski vielä vatsatauti ja kuume!
En ole testaillut. Kävin kyllä tänään parin paketin testin ostamassa, mut meinaan olla testaamatta ainakin toistaiseksi.. Saa nähdä kuinka onnistuu.. Ompa kiva kuulla että testi näytti toistakin viivaa, pidän sulle peukkuja että plussaviiva vahvistuisi. Itsekin olen ollut kuumeessa ja vatsataudissa, sitä on liikkeellä. Harmi homma muiden alkioiden kanssa, mutta kuiten yksi yli muiden ja se on varmasti priimayksilö.

Teza, Cerezah: Teillä onkin jännät päivät nyt käsillä. ;)

Xesca: Mikä fiilis nyt? Onko vielä kipuja?

Punktio on lusittuna. Täytyy sanoa, että osaavan tuntuista väkeä ja hyvää huolta pidettiin. :) Mulla itse toimenpide meni hyvin, ihan siedettävän tuntuista kipua. Jälkifiiliksistä ei voi sanoa samaa. :/ Tai no, siedettävää mutta aika voimakasta. Toimenpiteen jälkeen jalat ei sitten kantaneet, oksetti ja pyörrytti. Verenpaineet ja sykkeet heittelehti. Toiselta puolelta vuoti vähän runsaammin verta... Vuotoa sitten tyrehdytettiin. Mutta nyt kohtuullisissa voimissa, etenkin kun vaan makaa eikä liiku. Aukkarista tuttu hartiapistos on illalla ollut seurana myös.
Nyt kädet ristissä ettei tulis mitään komplikaatioita.

Punktio on lusittuna. Täytyy sanoa, että osaavan tuntuista väkeä ja hyvää huolta pidettiin. :) Mulla itse toimenpide meni hyvin, ihan siedettävän tuntuista kipua. Jälkifiiliksistä ei voi sanoa samaa. :/ Tai no, siedettävää mutta aika voimakasta. Toimenpiteen jälkeen jalat ei sitten kantaneet, oksetti ja pyörrytti. Verenpaineet ja sykkeet heittelehti. Toiselta puolelta vuoti vähän runsaammin verta... Vuotoa sitten tyrehdytettiin. Mutta nyt kohtuullisissa voimissa, etenkin kun vaan makaa eikä liiku. Aukkarista tuttu hartiapistos on illalla ollut seurana myös.
Muistahan ottaa nyt iisisti ja juoda paljon vettä.

Tsemppiä toipumiseen jenifer. Ota rauhassa ja muista juoda paljon vettä. Millainen saalis tuli? Onko tavoitteena kolmipäiväisen siirto? Mullakin tuli muuten tuo hartiapistos punktiopäivän iltana.

Täällä alkaa olla ihan normaali olo. Maha edelleen hieman turvoksissa enkä uskalla vielä harrastaa mitään rajumpaa liikuntaa. Ajattelin aloittaa kokeilemalla varovasti joogaa kotona. Toinen munasarja vielä sen verran normaalia suurempi, että parempi varmaan varoa vielä. Pitää ensi viikolla kysyä lääkäriltä liikunnan jatkamisesta. Pakkaseen meni neljä hyvälaatuista blastoa eli niillä lähdetään sitten PAS:ien kautta yrittämään, kunhan kroppa palautunut. Mulla on ollut ongelmia limakalvon ja erit. luteaalivaiheen kanssa aikaisemmin progesteronituesta huolimatta, joten vähän jännää miten sen kanssa käy, mutta uskoisin että oikeat lääkkeet ja annostus on nyt tiedossa.

Tein aamulla testin kun pp12, selkeää negaa näytti edelleenkin. Häätyy viel maanantaina kuiten testata kun on ns. virallinen testipäivä, mutta tuskin se siitä muuksi muuttuu. No, ensi kerralla sitten parempi onni. (y):D

Tsemppiä toipumiseen jenifer. Ota rauhassa ja muista juoda paljon vettä. Millainen saalis tuli? Onko tavoitteena kolmipäiväisen siirto? Mullakin tuli muuten tuo hartiapistos punktiopäivän iltana.

Täällä alkaa olla ihan normaali olo. Maha edelleen hieman turvoksissa enkä uskalla vielä harrastaa mitään rajumpaa liikuntaa. Ajattelin aloittaa kokeilemalla varovasti joogaa kotona. Toinen munasarja vielä sen verran normaalia suurempi, että parempi varmaan varoa vielä. Pitää ensi viikolla kysyä lääkäriltä liikunnan jatkamisesta. Pakkaseen meni neljä hyvälaatuista blastoa eli niillä lähdetään sitten PAS:ien kautta yrittämään, kunhan kroppa palautunut. Mulla on ollut ongelmia limakalvon ja erit. luteaalivaiheen kanssa aikaisemmin progesteronituesta huolimatta, joten vähän jännää miten sen kanssa käy, mutta uskoisin että oikeat lääkkeet ja annostus on nyt tiedossa.
Biologin kanssa juttelin tänään ja 11 hedelmöittynyttä solua. Toivottavasti jatkavat hyvin jakautumista! Maanantaina siirto.

Hyvä, että sulla on jo parempi olo. Ota kuitenkin varovasti sen joogan kanssa. ;)

Pahoittelut Teza negasta, toivotaan että se vielä plussaksi kääntyisi. Itse tein eilen digitestin, joka sanoi raskaana 1-2 <3 nyt vaan tietysti mietityttää oireiden olemattomuus, mutta kaipa sekin on normaalia ja vaihtelee ihmisestä ja raskaudesta riippuen... Pitääköhän ne luget lopettaa kuitenkin vaikka testi oli positiivinen?

• Tykkää
Reactions: jenifer
Pahoittelut Teza negasta, toivotaan että se vielä plussaksi kääntyisi. Itse tein eilen digitestin, joka sanoi raskaana 1-2 <3 nyt vaan tietysti mietityttää oireiden olemattomuus, mutta kaipa sekin on normaalia ja vaihtelee ihmisestä ja raskaudesta riippuen... Pitääköhän ne luget lopettaa kuitenkin vaikka testi oli positiivinen?
Kyllä se taitaa mulla negana pysyä, mietin tuossa itse et oisko se alkio tullut ulos jos silloin pp4 päivänä ku tuli sitä ovulaation tyyppistä limaa, kun mitään vuotoja ei ole ollut., paitsi pp3 päivänä muutama tippa. Meinasin testata huomenna tai tiistaina vielä kerran ja sit miettiä jatkoja. Mut olen kyllä tosi iloinen sinun puolestasi plussasta, mahtavaa! (y):)

Cerezah: Meillä klinikalla ohje, että Lugesteronia käytetään vain kaksi viikkoa tuloksesta huolimatta. Pas:ssa sitten eri asia. Onnea plussasta!

Tezalle pahoittelut negasta. Mikäs teidän pakkastilanne olikaan?

Heippa kaikki. Täällä ollaan yritetty nyt 1.5 vuotta lasta tuloksetta. Minä 32 ja mies 34. Heinäkuussa aloitetaan pitemmällä kaavalla projekti. Muuten kaikki meillä kohdillaan tutkimuksissa, mutta minun munanjohtimet ummessa. Toki, jotta tämä homma ei helpottuisi, niin jos tulen raksaaksi tällä, niin keisarileikkauksella otetaan pienokainen maailmaan. Minulla on poistettu kolmisen vuotta sitten 8.5cm halkaisijaltaan kokoinen myooma kohdusta, joten normaali synnytystä se ei kestä.

Koitan tässä lueskella muiden onnistumisia ja epäonnistumisia sun muuta, kun odotellaan tuota heinäkuuta, jolloin kuukautisten ekana päivänä sitten soitan lääkärille ja aloitetaan koko höskä. Toki tuo hormooni myräkkä ja mieliala heittelyt jännittää, kun niitä on normaalistikkin valtavasti.

Pahoittelut negasta Teza ja onnea plussasta Cerezah! Ylihuomenna meillä olis hoidon suunnittelukäynti naikkarilla.. Iik! Nyt alkaa jo vähän jännittämään. Toivottavasti päästään hoitoihin nopeasti, ja toivottavasti kesäsulkua ei tule, ja jos tulee niin toivottavasti se on lyhyt!

Huikkaan täältä takavasemmalta, että naikkarilla on aina kesä -ja joululomat jolloin ei hoitoja tehdä. Itse kun 2014 mentiin suunnittelukäynnille toukokuun puolessa välissä niin oma kierto ainakin oli huonossa vaiheessa ja heinäkuun loppuun meni kunnes päästiin aloittamaan sumuttelut. Vaikka se itse kesäloma ei ole kuin muistaakseni pari viikkoa niin silti siinä valitettavasti voi venähtää hoitojen kanssa kun se riippuu niin paljon kunkin asiakkaan omasta kierrosta ja sen alkamisesta.

Yhteistyössä