Ensimäinen valvottu yö takana.. =/

Siis aivan ensimmäistä kertaa poika valvotti yöllä,tiedän että oobn päässy helpolla tms. mutta valittelen kuiteski.

Millon olette lähteneet lapsen kanssa yskän takia lääkäriin?
Poika on kohta 9kk,en tosissaan uskaltanu nukkua viimeyönä kun tuntui että poika yskii keuhkot pihalle,siis ihans emmiosta yskää että koko kroppa menee jäykäks,samoin on tosi räkänen.Yskä ei mun mielestä ole "haukkuvaa".Kuumetta ei ole.
Panadol,nasolin,keittosuolatipat ja sängynpäädyn nosto on kokeiltu.eikä auta,niinjuu ja nenäfriidaa käytetään. :ashamed:

ei nuku kunnolla,syö kyllä mutta tuttia ei ime niinkun yleensä.On tosi kiukkunen. *yllätys*
mietin vaan että mikä on se "normaali" aika kun seuraillaan kotona?
JA nyt tulee tosi epäkypsä ja tosi huonon äidin-kuvan antava kysymys;
Ootteko vieny muka tommosta räkänokkaa joka yskii kun mikäkin niin ulos!?? :eek:
sain tuossa eilen pyyhkeitä kun en ollu pojan kanssa ulkona,"täytyyhän toipilaankin haukata raitista ilmaa".

mä oon ihan toivoton välillä kun menee käsi keskelle kämmentä :/
 
Lapsi ei siihen kuole jos ei pääse pariin päivään ulos vaikka olisi tervekin.
Kyllä mä varmaan veisin näytille, lääkärilta voi saada ainakin reseptin yskänlääkkeeseen, jos ei muuta. Ventolinea vissiin noin pienenä meille on kirjoitettu.
Yks mitä voi koittaa, on höyryhengitys, kylppäriin istumaan pojan kanssa, suihkusta täysillä mahdollisimman kuumaa vettä valumaan vaikka seinää kohti, sitten siellä höyryssä istuskelee aikansa. EI siis siellä suihkun puolella tietty...
 
Meilläkin valvottu muutama yö räkätaudin kanssa pari kk sitten. Veisin lääkäriin sitten jos potilas aivan uupuu, ei saa kotikonsteilla henkeä, ei juo. Yskäiselle antaisin höyryhoitoa, irroittaa limaa. Ulos en vienyt pahimman aikana, sitten toipilaana tehtiin vaunulenkkejä jo. Se pahin yskä ja nuha kesti 2vrk.
 
Sanovat että ulkonaolo voi helpottaa hengittämistä, siellä saattais rattaissa nukahtaakin. Siis jos ei kuumetta ole. Eihän se tutti maistu jos on röörit tukossa. Lääkäriinmenosta on paha sanoa, sinähän sen lapsen kunnon osaat parhaiten arvioida. Voi olla että tuo yskä on nyt sellainen "grande finale" räkätaudille, ja menee itsekseen ohi. Ei ne oikein lääkärissäkään mitään tekis, ellei sit keuhkoissa tai keuhkoputkissa ole häikkää.
 
*voimahali* pienellä tavan flunssa on ikävä, kun eivät osaa niistää ja räkää valuu kokoajan. Meillä sama homma, ollut päällä jo pari viikkoa :eek: Käyty on lääkärit, ei mitään. Mä en saa friidalla mitään, en uskalla vetää limaa ulos kunnolla.

Me saatiin aika hyvää yskänlääkettä, kannattaa sen vuoksikin jo mennä lääkäriin että saa reseptin. Pieni ei juuri liiku ulkona, eli istuessa vaunuissa ei ulkoilusta ole haittaa. Raitis ilma jopa voi helpottaa hengittämistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
niinjuu ja tätä kestäny 6päivää,alkoi nuhalla jak nyt äityny tämmöseks,ei saa yskältään nukuttua tms. välilä yskii niin että mietin saako happea :ashamed:
Jos noin on jo kestänyt niin miettisin jo lääkäriä ja jotain helpottavaa lääkettä.
 
itse käyttäisin jo lääkärissä. kuunteluttaan keuhkot ja tarkistuttamassa korvat!meillä keskarin korvatulehduksen ainoo oire on kauhee yskä, varsinkin yö aikaan rykii mahdottomasti. heti alkaa yskä helpottamaan kun saa kuurin korviinsa.
 
eli lähdemme lääkäriin,äh..päivystykseen se on mentävä kun kello on jo noin paljon ettei saa tk:hon aikaa :kieh: tai soitan neuvolatädille ja pyydän sitä varaamaan ajan.
mä en oo
kun joku täällä neuvoi tuota nasolinia niin ostin ja se tepsikin vielä eilen.
rohisee tuo poika ja "kuorsaa".

nyt äsken sanoin pojan nukkumaan kun iskin panadolia huuleen..voi olla että nukkuu pitkääkin
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sangria:
voisko olla korvatulehdus? ei siinä välttämättä aina kuumetta nouse. lisääntynyt yskä voisi viitata siihen.
meillä ei oo koskaan ollu korvatulehdusta :ashamed: tai mitään muutakaan *sormet ristissä*
soitan neuvolatädille ja pyydän että päästäis käymään edes sen luona,siitä on hyvä hilppasta lääkärille jos jotain löytyy..
 
mun kaksoispojat on ollu räkäsiä viikon verran ja eilen illalla nous molemmille kuume,aamulla varasin tk ajan ku rupes mietityttämään poikien yskä.
yskä on semmonen omituisen kumea keuhkoista lähtevä....
lähtekää tekin vaa lääkäriin näytille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
nyt äsken sanoin pojan nukkumaan kun iskin panadolia huuleen..voi olla että nukkuu pitkääkin
Toi panadolin avulla nukkuminen kuulostaa pahasti korvatulehdusoireelta. Meillä ainakin korvatulehdukset alkoivat vasta tuossa iässä, tai noin 7-8 kk iässä. Jatkuivat sitten sinne 2-vuotiaaksi. Mutta hyvä jos meette lääkäriin, saa ne korvatkin samalla katsottua.
 
Viblsp
Täälläki yskää; esikoisella ja 1v 1kk tytöllä. Aika hirveä yö takana, tyttö oli levoton, mikään ei oikein auttanut. Imetyskin oli hankalaa. Hiukan helpotti se, että laitoin tytön korkean tyynyn päälle puoli-istuvaan asentoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miritsu:
mun kaksoispojat on ollu räkäsiä viikon verran ja eilen illalla nous molemmille kuume,aamulla varasin tk ajan ku rupes mietityttämään poikien yskä.
yskä on semmonen omituisen kumea keuhkoista lähtevä....
lähtekää tekin vaa lääkäriin näytille.
jep,just tuommosta.ja koko ukko nytkähtää kun yskii,tai siis että on niin voimakas.itkukin tulee yskän jälkeen.
annan nyt nukkua hetken aikaa.

meilläkin on sängynpäätyä nostettu aika paljon,enempää ei uskalla kun jätkä valahtelee jalkopäähän muuten kokoajan :D

voi hitsin hitsi,no pitihän tääkin eka kunnon sairastelu jossainvaiheessa kokea.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Alkuperäinen kirjoittaja miritsu:
mun kaksoispojat on ollu räkäsiä viikon verran ja eilen illalla nous molemmille kuume,aamulla varasin tk ajan ku rupes mietityttämään poikien yskä.
yskä on semmonen omituisen kumea keuhkoista lähtevä....
lähtekää tekin vaa lääkäriin näytille.
jep,just tuommosta.ja koko ukko nytkähtää kun yskii,tai siis että on niin voimakas.itkukin tulee yskän jälkeen.
annan nyt nukkua hetken aikaa.

meilläkin on sängynpäätyä nostettu aika paljon,enempää ei uskalla kun jätkä valahtelee jalkopäähän muuten kokoajan :D

voi hitsin hitsi,no pitihän tääkin eka kunnon sairastelu jossainvaiheessa kokea.
joo meilläkin pojat oikeen nytkähtää jaq itkee yskän jälkeen,ihan ilmiselvästi yskiminen sattuu.
meillä on aika vasta iltapäivällä mutta päästiin sentäs tk puolelle eikä päivystykseen.
 

Yhteistyössä