Ensikertalainen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysymyksiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysymyksiä

Vieras
Hei!
Olen tehnyt tällä viikolla kaksi kertaa raskaustestin ja tulos ollut selvä plussa! Laskeskelin että voisin olla viidennellä viikolla. Nyt vaivaa pari asiaa. Vatsaani nimittäin kouristaa vähän väliä ja viime yönä tuli todella pahoja kipuja. Melkein lähdimme päivystykseen. Mitään vuotoa ei ole kuitenkaan ollut. Voinko siis olla rauhallisin mielin?
Toinen asia joka kaivertaa mieltä on sellainen, että olin juhlimassa vielä viime perjantaina ja alkoholia meni aika monta annosta. Onkohan lapsi voinut vaurioitua?! Viime viikolla tein negatiivisen testin ja olin ihan varma että menkat alkaa! Nyt ahdistaa....

Ensinnäkin oikein kovasti onnea plussauksen johdosta!!

Mulla oli alkuraskaudesta, ehkä rv 5-10 samankaltaista kouristelua kuin kuukautisten aikaan, mutta moninkertaisesti kivuliaampaa. Lääkäri lohdutti, että kaikki on hyvin ja kivut ovat vain kohdun kasvukipuja ja huimasti lisääntyvät raskaushormonit lisäävät kivuliaisuutta. Myös vuotoa voi tulla, varsinkin niinä päivinä kuin kuukautisten olisi pitänyt ilmaantua.

Juhlimisesta ja juopottelusta tuossa vaiheessa sun ei tarvitse olla huolissasi. Kaikki on niin alkuvaiheessa ja alkiolla on aivan eri verenkierto kuin sulla, joten mitään vaurioita et ole voinut aiheuttaa.

Rentoudu ja älä ainakaan lue liikaa kauhutarinoita netistä!

Muistelin tässä 2 vuoden takaisia fiiliksiäni... Tein plussa-testin ja olin ollut ed. viikonloppuna bilettämässä oikein olan takaa. "Menkkamaiset" kivut vaivasivat muutaman viikon. Eli ihan normaaleja oireita on ja alkoholin käytöllä tuossa vaiheessa ei ole ollut mitään vaikutusta. Onnea ja tsemppiä odotukseen!

Ymmärsinkö oikein, että ensin oli tehnyt negatestin ja sen jälkeen kuitenkin plussasit? Teitkö tuon ko. negatestin jo ennen kuin kuukautisesi oli myöhässä? Vai oliko menkat jo vähän myöhässä? Minkä ajan kuluttua sitten teit uuden testin, joka sitten olikin plussa? Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen, kun itse tässä tein jo yhden negatestin viitisen päivää sitten ja nyt mietin, että pitäisikö tehdä uusi testi, kun ei menkoista ei ole tietoakaan. Vai teenkö testin vaan turhaan vielä näin pian edellisen testauksen jälkeen?

Kiitos vastauksista! Nyt mieli on rauhoittunut ja kivutkin ehkä vähän helpottuneet. En silti voi uskoa vieläkään, että olen raskaana...huh! Se tuntuu jotenkin niin epätodelliselta. Tein sen negatestin sellaisella testillä jota voi käyttää jo kolme päivää ennen kuukautisten alkamispäivää. Minulla kierto on hieman epäsäännöllinen, joten en ole varma oliko se kolme päivää ennen ihan oikealla hetkellä. Maltoin kuitenkin sitten odotella viikon jonka jälkeen tuli vahvaa plussaa kahdella eri testillä. Kaipa se on nyt uskottava : )

Itsellä oli vasta 2-3 päivää myöhässä, ja tein testin heti vaikka olen syönyt pillereitä. Aloitin ne vain kaksi päivää myöhässä tauon jälkeen.. No plussaksi muuttui minuutissa, kerroin avomiehelle ja siinä sitten kummasteltiin miten näin.. Haettiin toinen testi ja sekin muuttui hetkessä plussaksi. Kai se piti uskoa.. Hetki kun oltiin ihmetelty niin molemmat tajusi että täähän onkin aivan ihana juttu! Ollaan lapsesta aiemminkin puhuttu, mutta mietitty aina että ehkä ei ihan vielä.. (minä 25 ja mies 27)

En siltikään uskonut todeksi ja tein vielä kolmen päivän päästä kolmannen testin, joka taas todisti että raskaana ollaan! Pahoinvointia on ollut nyt sitten viimeiset kaksi viikkoa ja pari päivää todella kipeät rinnat. Mutta silti koko ajan sellainen hassu onnellinen olo, ja haluaisi kertoa kaikille.. Mutta ei uskalla kun viikkoja vasta 6+6..

Alkuperäinen kirjoittaja Neppu:
Itsellä oli vasta 2-3 päivää myöhässä, ja tein testin heti vaikka olen syönyt pillereitä. Aloitin ne vain kaksi päivää myöhässä tauon jälkeen.. No plussaksi muuttui minuutissa, kerroin avomiehelle ja siinä sitten kummasteltiin miten näin.. Haettiin toinen testi ja sekin muuttui hetkessä plussaksi. Kai se piti uskoa.. Hetki kun oltiin ihmetelty niin molemmat tajusi että täähän onkin aivan ihana juttu! Ollaan lapsesta aiemminkin puhuttu, mutta mietitty aina että ehkä ei ihan vielä.. (minä 25 ja mies 27)

En siltikään uskonut todeksi ja tein vielä kolmen päivän päästä kolmannen testin, joka taas todisti että raskaana ollaan! Pahoinvointia on ollut nyt sitten viimeiset kaksi viikkoa ja pari päivää todella kipeät rinnat. Mutta silti koko ajan sellainen hassu onnellinen olo, ja haluaisi kertoa kaikille.. Mutta ei uskalla kun viikkoja vasta 6+6..

Söitkö siihen aikaan siis pillereitä ja aloitit ne vaan myöhässä???? Kyselen siksi, että itselläni on ollut pahoinvointia iltaisin (olen kuullut että voi iskeä vuorokauden ajasta riippumatta) ja aloitin nykyisen laatan vahingossa päivän liian myöhään.
Että hikoilenko vielä 2 viikkoa ja odotan alkaako vaiko ei???? Vai onko huolenaiheeni turhaa.

Aina silloin kun pillerin otto myöhästyy yli sallitun rajan, on mahdollisuus olla raskaana ja varmuudella sen saa testattua vasta kun menkat ovat vähintään päivän myöhässä. Sitä ennen tulos voi olla väärä negatiivinen. Eli kannattaa odottaa. Pahoinvointi ei yleensä ala ihan niin pian. Vaan eihän sitä koskaan tiedä.

Siis otin ekat pillerit viikon tauon jälkeen kaks päivää myöhässä.. Just eilen luinkin sitten että sillon on paljon todennäkösempää tulla raskaaks kun jos jättäis 4 pilleriä kesken liuskan syönnin syömättä..

Yhteistyössä