ensiapua.

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
millä ilveellä te saatte noita 3lasten (mun nyt kohta 4 v) uhma itkupotkuraivareita
vähennettyä, tiedän, että aika auttaa, mutta kun koko ton lapsen elämän mma ajan se ho on yhtä ulvontaa ja ulinaa, jos joku ei mene mieliksi, mulla menee hermo koko lapseen.
sillä on niin kamalan lyhyt pinna, ja se ei todellakaan saa ulvonnallaan periksi, eli ei käytä sitä edes kiristyskeinona, vaan on vain tollanen ollut aina, jos se ei saa haluamaansa , se ulvoo ja ulisee tuntikaupalla, ja sitä lasta ei kohta enää jaksa perheessä kukaan.

Hyvällä päällä se on niin aurinkinen ja ihana, mutta just kun joku menee huonosti, se alkaa salamana...

välillä en jaksa..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Mitä pidempi pinna sulla on, sitä pidemmäksi lapsenkin pinna venyy.
Omalla kokemuksella havaittu :ashamed:
krhm...
tästä tulee sitten aika rankat 15vuotta jos toi muuttaa vaikka 18veenä pois

juu, kylä mä yritän, mutta kun se huutaa aina.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
krhm...

No mä vaan sanon. Mulla on tosi temperamenttinen 4-v lapsi, ja mitä pidempään pystyn itse hillitsemään itseni (en huuda, en äksyile) niin sitä paremmin lapsikin pysyy asioissa. Ja mitä syvemmin häntä huomioin, sitä paremmin menee. Mitä nopeammin hänelle vastaan, sitä helpommin sujuu. Mitä enemmän Kaksplus on auki samaan aikaan kun lapsi on paikalla, sitä huonommin menee (nyt hän jo nukkuu).

vieras
krhm...

No mä vaan sanon. Mulla on tosi temperamenttinen 4-v lapsi, ja mitä pidempään pystyn itse hillitsemään itseni (en huuda, en äksyile) niin sitä paremmin lapsikin pysyy asioissa. Ja mitä syvemmin häntä huomioin, sitä paremmin menee. Mitä nopeammin hänelle vastaan, sitä helpommin sujuu. Mitä enemmän Kaksplus on auki samaan aikaan kun lapsi on paikalla, sitä huonommin menee (nyt hän jo nukkuu).
Toki, noin on jos jaksaisi koko ajan, mutta toisaalta, vaikka koitankin välttää konflikteja, pitääkö lapsen antaa pompottaa vain siksi, etttä se saa raivarin. Pitäähän sen oppia, että jos mulla on vaikka ruuanlaitto kesken, sen dvdn päälle laittaminen voi odottaa sen aikaa, että ehdin oikeasti, eikä niin, että safkat palaa pohjaan, kun ryntään apuun, ettein pikkuprinsessa vaan ehdi saada raivaria :D ????

Toki, noin on jos jaksaisi koko ajan, mutta toisaalta, vaikka koitankin välttää konflikteja, pitääkö lapsen antaa pompottaa vain siksi, etttä se saa raivarin. Pitäähän sen oppia, että jos mulla on vaikka ruuanlaitto kesken, sen dvdn päälle laittaminen voi odottaa sen aikaa, että ehdin oikeasti, eikä niin, että safkat palaa pohjaan, kun ryntään apuun, ettein pikkuprinsessa vaan ehdi saada raivaria :D ????
Jaa, ei toki pompottaa saa. Mutta jos pyytää sitä dvd:tä, niin pitää antaa heti vastaus, siis se toimii meillä lieventävänä tekijänä, jos heti reagoin lapsen asiaan. ei tartte toteuttaa toiveita, mutta huomioida mitä lapsi sanoo. Vastata selvästi jne. Ja odottaminenhan kasvattaa.. öööh.. tai jotain :) Tsemppiä. Mulla alkaa väsy jo painaa.

vieras
Jaa, ei toki pompottaa saa. Mutta jos pyytää sitä dvd:tä, niin pitää antaa heti vastaus, siis se toimii meillä lieventävänä tekijänä, jos heti reagoin lapsen asiaan. ei tartte toteuttaa toiveita, mutta huomioida mitä lapsi sanoo. Vastata selvästi jne. Ja odottaminenhan kasvattaa.. öööh.. tai jotain :) Tsemppiä. Mulla alkaa väsy jo painaa.
Joo kiitos, Tään on mun kolmonen, voisin vannoa, että jos esikoiseni olis ollutvtollainen , minulla olisi vain 1 laps.
:D

Ihana lapsi se on, onneks se rakastaa yhtä vahvasti, kun raivoaakin .

Yhteistyössä