Ensi vuonna ei kyllä osteta enää aikuisten kesken lahjoja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
En haluaisi kuulostaa kiittämättömältä, mutta mitä järkeä tässä on että joka vuosi saadaan appivanhemmilta aivan turhaa krääsää jota mä inhoan yli kaiken. Vasta siivosin kaapit edellisten jäljiltä. Ajatushan se tärkein on, mutta jättäis ostamatta kun tulee aina jotain halpistavaraa tyyliin halpahallista. Ja mitäkö se halpistavara on? Tänä vuonna mies sai pullonavaajan, linkkuveitsen, "kunnollisen" työkalusetin appivanhempien sanoin ja vielä joku muu työkaluhomma. Minä sain kukkamaljakon, kulhon ja 4 eriväristä pientä kuppia ( munakuppeja?) joista 1 valmiiksi halki. Harmittaa sitten laittaa niitä pois tai kaapin perälle kun ei tehdä tuollaisella yhtään mitään :(
Itse kumminkin koitetaan edes jonkunlaiset lahjat ostaa joille varmasti käyttöä ja tiedetään että tykkäävät.
Kai se on ensi vuonna sanottava, että nyt loppui oikeasti lahjominen.

Hieno päätös, pysykää siinä. Meillä ei kymmeneen vuoteen ole aikuisia lahjottu. Jokainen on hommannut yhden paketin itse itselleen joululahjaksi, onpahan ollut tarpeellinen ja sopiva.

no ehkä hekin koittaa teille ostaa "jonkunlaiset" lahjat. ehkä ei ole varaa kalliimpiin. ehkä teillä on eri maku. ehkä haluavat oikeasti muistaa teitä.
tympii lukea tuollaista valitusta.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
no ehkä hekin koittaa teille ostaa "jonkunlaiset" lahjat. ehkä ei ole varaa kalliimpiin. ehkä teillä on eri maku. ehkä haluavat oikeasti muistaa teitä.
tympii lukea tuollaista valitusta.

Nimenomaan "jonkunlaiset" Ostavat kaupasta mitä sattuu käteen tulemaan...Yhtenä vuonna 4-vuotias sai sellaisen aikuisten drinkkipelin ja kerran tyttöjen t-paidan joka oli ihan selkeästi tyttöjen. Eivät siis suo ajatustakaan sille mitä ostavat ja se harmittaa. Ja ollaan sanottu että ei haluta mitään, ei tarvita mitään mutta kun ostavat niin ei kehdata itse olla ostamatta. Jospa ensi vuonna saisi lopussaan sovittua ettei yhtään mitään. Ja kyllä tuosta krääsästä kertyy jo sen verran rahaa että sillä saisi jotain kunnollista ostettua. Haaskaavat vaan rahaansa turhaan..

Minä olenkin ostanut jo pari vuotta itselleni itse joululahjan. Saapahan tarpeellista!

No... Meillä on sama juttu aina ja joka joulu yhden kaveripariskunnan kanssa. Aina niiltä tulee jotain käyttökelvotonta krääsää, mut kuitenkin siihen on tänäkin vuonna mennyt rahaa ainakin 15?. Mä olisin mieluummin ottanu vaikka kaksi arabian mukia, olis ollu hyödyllistä ja laadukasta. Ja olis saanu samalla rahalla. Tai kynttilälyhdyn. Tai iittalan kiven (kun kerään niitä ja ko. pariskunta tietää sen). Tai suklaata.
Ei olis jääny taas nurkkiin pyörimään noi kamat.

No me kyllä ostellaan aikuistenkin kesken jonkun verran,mutta lähinnä leffalippuja,konserttilippuja,juustoja tms.syötävää ja itsetehtyjä ruokalahjoja.Saan esim.joka joulu eräältä ystävältäni kotikaljaa ison pullon ja minä taas teen hänelle joulusinapit "salaisella reseptilläni".Turhan krääsän ostamista kyllä vältämme,mutta tykkäämme antaa toisillemme jotain mukavaa!

Meillä tehtiin kans tuo päätös. Ei lahjoja aikuisten kesken. On niin super raivostuttavaa saada jotain krääsää, ja väkisin keksittyä..... Paljon kivempi vaikka antaa jokin täsmälahja vaikka synttärinä tai muistaa muuten....

Mä oon varmaan ainut, ja harva aikuinen ( yli kolmekymppinen ja reilusti) jonka mielestä on ihanaa ostaa aikuisten keskenkin lahjoja. Itse vietän joulua sisarusten ja vanhempieni kesken ja on aivan ihanaa ostaa omille siskoille ja perheilleen, sekä vanhemmilleni lahjoja ja samoin ihanaa saada heiltä B) . Meillä ei osteta kalliita ja mitään desing-juttuja vaan jokaiselle ns. sopivaa ja henkilökohtaista. Mutta tämä on meidän perheen käytäntö ja ihan sellainen... meille!

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
No... Meillä on sama juttu aina ja joka joulu yhden kaveripariskunnan kanssa. Aina niiltä tulee jotain käyttökelvotonta krääsää, mut kuitenkin siihen on tänäkin vuonna mennyt rahaa ainakin 15?. Mä olisin mieluummin ottanu vaikka kaksi arabian mukia, olis ollu hyödyllistä ja laadukasta. Ja olis saanu samalla rahalla. Tai kynttilälyhdyn. Tai iittalan kiven (kun kerään niitä ja ko. pariskunta tietää sen). Tai suklaata.

Siis just näin! Mä sain tänä vuonna muumimukin miehen veljeltä lahjaksi ja se oli paras lahja. Appivanhemmat vaan kauhistelee yhden mukin hintaa mutta pistävät saman summan sitten pariin krääsätavaraan jolla ei tosiaan tee mitään...

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Siis just näin! Mä sain tänä vuonna muumimukin miehen veljeltä lahjaksi ja se oli paras lahja. Appivanhemmat vaan kauhistelee yhden mukin hintaa mutta pistävät saman summan sitten pariin krääsätavaraan jolla ei tosiaan tee mitään...

No siis kyllä. Ja olen yrittänyt hienovaraisesti vihjata, että meillä on ihan liikaa kaiken maailman krääsää ja nytkin ennen joulua tälle naiselle kertonut kuinka kivoja mun mielestä noi punaiset arabiat on ja niitä saa (siis sai) prismasta halvennettuna. Ja iittalan kiviä oli tuossa keittiön pöydällä ja se kyseli, että montako mulla oikein niitä on. Sanoin sille, että en tiedä, mutta että mun mielestä niitä ei ole koskaan liikaa.
Ei menny vinkit jakeluun.
Ja vaikka olis ollu vaan yksi muki, mutta laadukas.

Meillä meni kyllä aikuisten lahjat hyvin...anopilta sain maripaidan ja sukat, mies sai vanhan kylpytakin tilalle uuden, jouluruoka kassit omalta äidiltä sain erittäin hyvän tyynyn ja suihkulahja pakkauksen ja mies sai nahkakäsineet entisten tilalle samoin jouluruokaa. Itse ostettiin joulukukat heille joilla jo kaikkea on. Miksi ette anna lahjatoiveita? Näin säästyisi vanhemmat miettimiseltä mitä ostetaan ja jäisi se turha krääsä kauppojen hyllylle.

Alkuperäinen kirjoittaja vatipiä:
. Miksi ette anna lahjatoiveita? Näin säästyisi vanhemmat miettimiseltä mitä ostetaan ja jäisi se turha krääsä kauppojen hyllylle.

Vanhemmat? No kun jotkut kaverit haluavat vaihtaa paketteja keskenään. Ei sitä kehtaa kaverille sanoa, että jos jotain laitatte, ni älkää taas laittako paskaa krääsää (vaan esimerkiksi arabiaa). Kaikkien miuden kavereiden kanssa lahjat menee järkilinjalla, mut tää yks pariskunta on niin OMG.

. Miksi ette anna lahjatoiveita? Näin säästyisi vanhemmat miettimiseltä mitä ostetaan ja jäisi se turha krääsä kauppojen hyllylle.

Vanhemmat? No kun jotkut kaverit haluavat vaihtaa paketteja keskenään. Ei sitä kehtaa kaverille sanoa, että jos jotain laitatte, ni älkää taas laittako paskaa krääsää (vaan esimerkiksi arabiaa). Kaikkien miuden kavereiden kanssa lahjat menee järkilinjalla, mut tää yks pariskunta on niin OMG.

no kavereille voi kans sanoo toiveita.....meillä toimii ainakin....tai kaverit kysyy haluutko keittiöön liittyvä, sisustukseen....syömistä, juomista....

Miksi ette anna lahjatoiveita? Näin säästyisi vanhemmat miettimiseltä mitä ostetaan ja jäisi se turha krääsä kauppojen hyllylle.

Kun ei jää. Jos me toivotaan vaikka jotain tiettyä veistä tai kuppia tai pussilakanaa niin tulee vaan sitä kaikista halvinta eli krääsää. Jos mä toivon muumikuppia niin en halua tilalle tiimarin kuppia. Ja vaikka ollaan toiveita joskus esitettyä niin ei se ole estänyt krääsän ostolta. Tänä jouluna sanoin vain etten halua mitään.

Yhteistyössä