ensi kertaa töitä hakeva kyselee..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kun työpaikkailmoituksessa pyydetään toimittamaan lääkärintodistus, huumausainetestintulokset ja rikosrekisteriote. Tarvitseeko nämä olla jo mahdollisessa haastattelussa näytillä?

Mistäspäin poliisilaitosta minä lähden kyselemään tuota rikorekisteriotetta sitten? Ja omalta lääkäriltä toki aika sitten, mutta tekeekö ne samalla huumetestin vai missäs se käydään testaamassa? Onko se verikoe vai pissi purkkiin- juttu?

Se rikospaperi tilataan sieltä rekisterikeskuksesta. Netistä löytyy. Mun ei oo tarvinnu vielä haastatteluun mitään toimittaa. Vasta sitten jos olen tullu valituksi. SOita ja kysy koska vaihtelee mitä vaativat ja koska.

Ei kai sitä rikosrekisteriotetta saa edes tilattua jos on vasta menossa haastatteluun, mä olen tilannut vasta kun työsuhde on jo olemassa ja aiheesta oli just joku aika sitten jossain ajankohtaisohjelmassa.
Minne ihmeeseen sä haet jos jo valmiiksi pitää olla lääkärintodistuskin? Yleensähän se hoidetaan työterveyslääkärillä tulotarkastuksella?

Ne ei rikosrekisteriotetta toimita kait pelkkää haastattelua varten. Mulla ainakin halusivat hyvin tarkkaan tietää kuka on työnantaja ja mitä työtä teen(nimikkeenä moniosaaja). Mun mielestä vasta sitten kun olet tullut valituksi toimitat nuo.

päivähoitooni haen :)
siis siinä ilmoituksessa sanotaan näin:

"Tehtävää varten on toimitettava hyväksyttävä lääkärintodistus, todistus huumausainetestistä ja lasten kanssa työskentelevien rikostaustan selvittämisestä annetun lain (504/2002) mukainen rikosrekisteriote."

[QUOTE="a p";25850007]päivähoitooni haen :)

"Tehtävää varten on toimitettava hyväksyttävä lääkärintodistus, todistus huumausainetestistä ja lasten kanssa työskentelevien rikostaustan selvittämisestä annetun lain (504/2002) mukainen rikosrekisteriote."[/QUOTE]

Mutta ei tuo nyt sitä tarkoita että ne pitää haastattelussa olla. Toimitettava jos sinut valitaan tehtävään =)

[QUOTE="a p";25850007]päivähoitooni haen :)

"Tehtävää varten on toimitettava hyväksyttävä lääkärintodistus, todistus huumausainetestistä ja lasten kanssa työskentelevien rikostaustan selvittämisestä annetun lain (504/2002) mukainen rikosrekisteriote."[/QUOTE]

Tuo tarkoittaa sitä, että jos sut valitaan, niin sulla on oltava antaa työnantajalle nuo asiakirjat ennen työsopimuksen kirjoittamista tai ainkain se rikosrekisteriote. Ainakin tuon rikosrekisteriotteen saa tilattua netin kautta, mutta se on tullut maksulliseksi. Lääkärintodistuksesta yms. voi kysyä työnantajalta, jos sut valitaan, mutta ainakin kunnallisella puolella sen saa ja tuleekin kait käydä työajalla työterveyshuollossa hoitamassa eli ei tarvitse olla etukäteen.

Tuo tarkoittaa sitä, että jos sut valitaan, niin sulla on oltava antaa työnantajalle nuo asiakirjat ennen työsopimuksen kirjoittamista tai ainkain se rikosrekisteriote. Ainakin tuon rikosrekisteriotteen saa tilattua netin kautta, mutta se on tullut maksulliseksi. Lääkärintodistuksesta yms. voi kysyä työnantajalta, jos sut valitaan, mutta ainakin kunnallisella puolella sen saa ja tuleekin kait käydä työajalla työterveyshuollossa hoitamassa eli ei tarvitse olla etukäteen.

Ei oo mun tarvinnu mitään antaa. Sopparia tehdessä. Tilaukseen oon laittanu samantien kun kuullu paikasta ja vieny sen sitte heti kun tullu postista. Terv tarkastukseen on sovittu aikarajat joiden sisällä piti käyä työn alettua. Just päivähoidon hommia teen. Huumausainetestejä ei oo koskaa vaadittu.

Mitä siellä terveystarkastuksessa katsotaan?mikä voisi olla siellä esiin tuleva asia,joka estäisi työn saannin?

Sehän riippuu ihan työstä. Jos haet autonkuljettajaksi, niin ei saa olla epilepsiaa tai värisokeutta. Hävittäjälentäjällä ei varmaan saa olla mitään sairautta. Hoitoalalla esteenä voisi olla selkäongelmät, varsinkin jos joutuu nostelemaan potilaita.

Yhteistyössä