ennenaikaisista supistuksista ja muuta ennen aikaiseen synnytykseen liittyvää..

HEips..

Tilanteeni on seuraavanlainen olen raskausviikolla 31+2 ja jouduin viikko takaperin lääkärin lähtemään 3 tuntia kestävien säännöllisten supistusten takia.. siellä sain 4 supisten esto tablettia ja kohdun suun tilanne tutkittiin ja tilanne oli että kohdunsuu oli pehmeä ja sormella auki..tätä ennen oli neuvolalääkärissä viikoilla 29+1 ja kohdun suu oli silloin kiinteä ja kiinni.. jokatapauksessa lääkäri kun tarkisti kohdun suun tilanteen nii paikat olivat silloin tosi arat ja tutkimus sattui.. ja vieläkin on siis paikat arat.. saattaa siis johtua niistä supistuksista että paikat olivat tulleet araksi.. no joka tapauksessa supistukset saatiin niillä lääkkeillä loppumaan ja pääsin kotiin.. kohtu yritti supistella vielä sairaalasta tulon jälkeen mutta supistus loppui ennen kuin pääsi edes alkamaan eli lääkkeet siis auttoivat.. siitä lähtien ovat myös vaivanneet menkkamaiset vihlaisut alamahalla ja alapään sisäpuolellakin nii kyselisin, että mitä nämä nyt sitten ovat ja kärsiikö joku muu näistä ja pitääkö huolestua? kuulisin mielelläni kokemuksia jos joku on samanlaisessa tilanteessa tai joskus ollut samanlaisessa tilanteessa?

Kiitos jo etukäteen vastauksistanne...

mamiti87 ja VaaviRinsessa 31+2
 
Mulla oli aivan sama homma, tosin muutamaa viikkoa myöhemmin. Sain viikolla 34 estolääkkeen (olin kaatunut ja supparit alkoi) mutta loppuivat sit, ja sen jälkeen oli tota menkkailua sit melkein synnytykseen asti, ja juoksinkin osastolla tai päivystyksessä melkein joka viikko. Sen voi sanoa että tiedät kyllä varmasti, ku synnytyssupistukset alkaa, ne ei kyl ihan menkkakivuilta enää tunnu. Mulla oli kans sormelle auki ja pehmeä tosi pitkään, levossa käskivät olla, jos tuntuu epävarmalta niin soita ihmeessä ja kerro jomotteluista, kuitenki sen verran aikaisessa vauva tulis jos tulis et liian varovainen ei voi olla..... Mulle syntyi sit kuitenkin terve tyttö viikoilla 39+1 että ei tuo nyt ihan kamalaa kuitenkaan ole :)
 
kiitoksia.. toista lasta odotan joten kyllä jotenkin muistan mitä synnytys supistukset on... :D :/ mutta kiva kuulla muidenkin mielipiteitä asiasta etten sitten itse juokse lääkärissä turhaan..:D mutta kertokaa ihmeessä muutkin kokemuksianne..
 
No, mulla ei sen enempää oo kerrottavaa kuin että mulla oli menkkamaisia tuntemuksia esikoisraskauden loppu puolella ja neuvolassa vaan sanoivat että sellaisia ei sais vielä olla. En muista mitkä vkot oli, oliko jotain 32-33. Asialle ei kuitenkaan tehty mitään, lääkäriajankin sain vasta seuraavalle vkolle, tosin se lääkäri ois ollu sinä pvänä ku olin sit jo synnyttämässä että alakerran viime hetken tilanteista ei mitään tietoa.

No vedet sit meni ja esikoinen syntyi rv:llä 34+. 1.5 vuotta synnytyksen jälkeen eli nyt viime syksynä saatiin selville mistä ennenaikaisuus johtui: mulla on kohdussa rakennevika. Mutta tuskin on sulla tämmöstä. Toivottavasti vaavisi pysyy masussa vielä tovin. =)
 

Yhteistyössä