Ennenaikainen synnytys -mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Supistaa...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Supistaa...

Vieras
Miten teillä alkoi ennenaikainen synnytys?

Onko vahvat kivuliaat supistukset jopa levossa antanut viitettä, että synnytys lähtisi etukäteen käyntiin?

Itse olen siis 23.viikolla ja n. 2 vko ajan tuntenut voimakkaita supistuksia. Alavatsaa polttaa (aivan kuin oikeat suoistukset) ja supistuksia saattaa tulla esim. puolituntia n. 5min välein ja sitten loppuu. Olen pariin otteeseen herännyt yöllä supistuksiin ja aamuyöstä joutunut kävelemään, että kestäisi kivun. Kävin tutkimuksessa hieman supistuksien alussa (normaali ultraääni), eikä kohdunkaula ollut lyhentynyt. Supistuksia tulee herkemmin, jos liikkuu, mutta niitä siis tulee myös vaikka yrittäisi nukkua. Ehkä eniten niitä tulee sänkyyn mentäessä ja aamuyöstä. Supistuksia tulee kymmenittäin päivittäin.

Pitäisikö supistuksista huolestua ja käydä näyttämässä? Ennenaikainen synnytys olisi näillä viikoilla aika katastrofi... Toisaalta moni sanoo, että harjoitussupparit on normaaleita ja viime raskaudesta niitä tuli myös runsaasti (joskin ei näin kipeitä)..

Mulla suunnilleen noilta viikoilta samanlaista ollut, mies joutunut ottamaan töistä vapaata ja katsonut esikoista. Nyt ollaan viikoilla 36, jatkunut sama tänne asti, levolla oon selvinnyt. Nyt aletaan jo kuitenkin onneks olemaan voiton puolella! :-) Koita levätä mahd. paljon ja jos työelämässä olet, niin saikulle siitä.

1.Jos sulta ei otettu bakteerinäytteitä niin vaadi ne.
2.Juo riittävästi!!! Oikeesti, paljon! Kuiva elimistö altistaa supistelulle ja todellakin lisää supisteluherkkyyttä (itsekin olen tämän takia joutunut osastolle). Kokeile vaikka nyt heti juoda monta lasillista vettä ja nyt tää loppu aika ennenku meet nukkuu niin juo vähän väliä. Katso auttaako :) Vähintään litra nyt tän illan aikana.
3. Levähdä

Olen ollut muutaman viikon jo "levossa" eli en tee senkummempia ylimääräisiä hommia, mutta sen takia, että vuosin vähän väliä verta. Nyt tuo on mennyt ohitse ja sain "lepokäskyn" pois, mutta en kyllä supistuksista sen kummemmin puhunut. En ole kuitenkaan erityisesti rehkinyt, en ole nostellut painavia juttuja tai edes liikkunut juurikaan. Töissä käyn, mutta työni on lähinnä paikallaan istumista (olen tietokoneella), enkä sieltä viitsi pois olla, ellei sänkylepoa jo nyt saa..

Juon paljon. Useita litroja päivässä, kun on kova himo juoda vettä jäillä :D

Bakteeriviljelyt otettiin kuukausi sitten verenvuodon vuoksi.. Pitäisikö mennä uudestaan viljelyyn supistuksista..?

Olen ollut muutaman viikon jo "levossa" eli en tee senkummempia ylimääräisiä hommia, mutta sen takia, että vuosin vähän väliä verta. Nyt tuo on mennyt ohitse ja sain "lepokäskyn" pois, mutta en kyllä supistuksista sen kummemmin puhunut. En ole kuitenkaan erityisesti rehkinyt, en ole nostellut painavia juttuja tai edes liikkunut juurikaan. Töissä käyn, mutta työni on lähinnä paikallaan istumista (olen tietokoneella), enkä sieltä viitsi pois olla, ellei sänkylepoa jo nyt saa..

Juon paljon. Useita litroja päivässä, kun on kova himo juoda vettä jäillä :D

Bakteeriviljelyt otettiin kuukausi sitten verenvuodon vuoksi.. Pitäisikö mennä uudestaan viljelyyn supistuksista..?

Jos supistelut on alkanu vasta tuon viimeisen bakteeriviljelyn jälkeen niin kyllä, uudet kehiin. Mut jos on jo ennen viljelyä supistellut niin ei tarvi uusia.

Mä menisin todellakin näytille, etenkin supistukset, jotka eivät rauhoitu levossa, kuulostavat huolestuutavilta. Ja tietenkin se kipu... Itse menin kanssa tuossa vähän linjalla, että jos nyt kehtais mennä, niin olikin jo siinä mallissa, että piti kiireellä pysäyttää lääkkeellisesti ja epäiltiin synnytyksen käynnistyneen, vauva sai kortisonit keuhkoja vahvistamaan jne. Onneksi olin kuitenkin ajoissa ja vauva pysyi vielä matkassa. Tämän jälkeen totaali vuodelepo ja nyt rv 29...

Yhteistyössä