Ennen vauvan syntymää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Poolo

Aktiivinen jäsen
21.06.2005
1 975
0
36
Mitäs muut ovat tehneet kotona valmiiksi ennen laskettua aikaa, jotta on sitte tehty kun tulee sairaalasta nyytin kanssa kotiin? Ite tein ruokia pakkaseen vähän valmiiksi ettei heti tarvii käydä kokkailemaan, vauvan sänky on pedattu ja vaatteita laitettu hoitopöydän laatikoihin ja rasvat ym. valmiina. Turvakaukalon kankaan pesin tänään. Mitäköhän vielä pitäs/kannattas touhuilla valmiiksi...?

Mä en oikeastaan tehnyt yhtään mitään. Luonnollisesti jätkän romppeet oli sen kaapissa ja sen sellaista, mutta en varautunut synnytykseen sen kummemmin kuin laittamalla kassin kasaan sairaalassaoloa ajatellen ja ostamalla sinne suklaata :p

Tuo on kyllä totta että levätä pitäs, meillä tosin hieman hankalaa päivisin kun kotona häärää 2- ja 3 -vuotiaat. Sillon kun kuopus on päikkäreillä ja esikoinen kattelee lastenohjelmia telkkarista, tää äiti vetää tirsat sohvalla; ei muuten jaksa.

Meillä pinnis pedattuna, vaatteet kaapissa pestynä ja jopa silitettynä. Turvakaukalo tuossa eteisessä odottamassa vauvan kotiinpaluu vaatekassin kanssa. Oma sairaalakassi on pakattuna, pesuhuoneessa hoitoalusta ym tarvikkeet valmiina. Ruokaakin olin vääntänyt pakkaseen, sekä leiponut vieraita varten mutta arvatkaa vaan vituttaako kun edellis yönä laukes pakastin ja kaikki suli... |O VITTU.

Mä olin pakannu sairaalakassin sillee puolilleen :D Sisko oli laittanu tulokkaalle vaatteet nätisti kaappiin ja pedannu kehdon kauniisti. Mä en oikein tehny mitään... Oli niin paljon kaikkia töitä yms ihan viimesille metreille asti.