Ennen nukahtamista vauva "heittelee" päätä puolelta toiselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
eli kun vauva meinaa nukahtaa, niin hän tavallaan "heittelee" päätä puolelta toiselle eli selällään kääntää vasemmalta poskealta oikealle monta kertaa (tai toisinpäin), eli kääntää päätä aika monta kertaa ennen nukahtamista. anoppi ihmetteli tätä tosi paljon, itse luulin että on normaalia. onko?

Itse olen tuossa vaiheessa "kertonut" muksuille että on aika mennä nukkumaan pyörittämällä samalla lailla päätä ja matkimalla sitä ääntä mitä ovat itse pitäneet pyöritellessään.. ensin ovat hymyilleet ja sitten matkineet pyöritystä ja sieltähän se on alkanut pian unikin tulla.. :)

Normaalia on, mutta meillä se loppui (ja auttoi samalla nukkumaan paremmin) kun laitoin esim. harson tai muun pehmeän kankaan siihen pään viereen, niin lapsi saa itsensä "piiloon" ja nukahtaa huomattavati rauhallisemmin. Kannattaa kokeilla!!

Meilläki tekee tota. Just ennen nukahtamista pari minsaa kääntää pään oikealle sit vasemmalle. sit taas oikealle ja vasemmalle jne. Sit ku pää pysähtyy, tiedän, että lapsi nukahtanu. ikää 2 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja ViuhVauh:
Normaalia on, mutta meillä se loppui (ja auttoi samalla nukkumaan paremmin) kun laitoin esim. harson tai muun pehmeän kankaan siihen pään viereen, niin lapsi saa itsensä "piiloon" ja nukahtaa huomattavati rauhallisemmin. Kannattaa kokeilla!!

Tämä toimii myös meillä! Jotain pitää olla siinä poskea vasten, niin nukahtaminen sujuu paljon rauhallisemmin.

Täysin normi =) Ehdon silloin jo ajatella jotain neurologisia oireita kun oma oli niin pieni. Mut nyt mä esim. ajattelen taas sitä ja tätä jos hän tekee jotain outoa. Täysin normaalia =DDDD

Yhteistyössä