Ennen kuin sinulla oli lapsia: ostitko valmiiksi kauniita lastenvaatteita tms. "sitten joskus" -periaatteella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysyjä

Vieras
Eli siis kun sinulla ei ollut vielä lapsia, et ollut vielä edes raskaana jne.,
niin ostitko kuitenkin kauniita vaatteita/muuta lastentavaraa tms.,
ikään kuin valmiiksi tulevaa ("jos joskus tulee lapsi") varten?

No en todellakaan!!!

Ihan muut asiat mielessä, ja muihin asioihin panostin.

Kun aloin odottamaan, hankinnat tehtiin vasta kuukautta ennen laskettua.

Mielestäni on vähän 'sairasta' ostella kaapit täyteen vauvatavaraa, varuille, jos joskus...

Pakko myöntää, että ostin. Aloitin vauvanvaatekeräilyn 16-vuotiaana ja niitä kertyi monta laatikollista, kunnes 21-vuotiaana sain esikoiseni :) Paljon on vauvalla käytetty niitä hankkimiani vaatteita, ei ollut menny ollenkaan "vanhaksi". Mutta jooh, mä olinkin erilainen nuori. Rakastin kotona olemista ja minulla oli vain kaksi hyvää ystävää, eniten viihdyin kuitenkin yksin ja arkastelin ja kirjoittelin kaikkea :)

Alkuperäinen kirjoittaja justiina:
Pakko myöntää, että ostin. Aloitin vauvanvaatekeräilyn 16-vuotiaana ja niitä kertyi monta laatikollista, kunnes 21-vuotiaana sain esikoiseni :) Paljon on vauvalla käytetty niitä hankkimiani vaatteita, ei ollut menny ollenkaan "vanhaksi". Mutta jooh, mä olinkin erilainen nuori. Rakastin kotona olemista ja minulla oli vain kaksi hyvää ystävää, eniten viihdyin kuitenkin yksin ja arkastelin ja kirjoittelin kaikkea :)

tuolla näköjään kirjoitusvirhe, askartelin piti lukea :)

Minä ostin! Vasta tein plussatestin ja nyt ne toivottavasti tulee käyttöön. :) Ei mun mielestä ole ollenkaan tyhmää ostella etukäteen tarvikkeita/vaatetta. Ainakaan näin "köyhälle" ihmiselle kuin minä olen. Sehän olis aika tyhmää yhden kuukauden aikana kaikki kamppeet ostaa.

En uskaltanu, jos lapsia ei ois tullukaan. Esikoista yritettiin aika pitkään. Raskausaikanakaan en kovin paljon ostellu, sen jälkeen sitäkin enemmän :whistle: Nykysin kyllä ostan välillä varastoon odottomaan jos jotain oikein kivaa löytyy edullisesti :D

En uskaltanut minä myöskään ihan sen takia, etten ajattele lastensaamisen olevan mitenkään itsestäänselvää. Rakkaudella etukäteen ostetuista vauvanvaatteista olisi ollut sydäntäsärkevää luopua jos en koskaan olisi saanut biologisia lapsia..

Yhteistyössä