ennakkomerkit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auroora
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Auroora

Jäsen
21.01.2005
269
0
16
Kertokaahan kokeneemmat, antaako synnytys itsestään mitään ennakoivia merkkejä? Siis mistä tietää, että kohta se tapahtuu... vai onko se aina "yllätys"?
Itselläni alkaa laskettu aika olla lähellä eikä tunnu missään... mitä nyt kauheat liitoskivut ja kävely vaikeaa jne. mutten tiedä onko edes supistellut vielä kertaakaan...

minulla ei ainakaan ole ollut mitään mistä olisi voinut arvailla että synnytys lähenee. esikoisesta meni vedet joten siitä sitten sairaalaan ja keskimmäisestä alkoi supistukset yhtäkikä ja ne kun oli säännölliset niin sitten mentiin. ja nyt kolmonen tulossa ja enää muutama päivä laskettuunaikaa eikä ole mitään mikä ennakois että synnytys alkaisi.

Mulla esikoisesta ei ollut oikeen edes harjoitus supistuksia. Perjantain alkoi jatkuva vessassa ravaaminen ja kakkahätä. Lauantain saunan jälkeen alkoi selkä särkeä, jonka sitten parin tunnin päästä tajusin supistukseksi. No kolmesta yöllä meni vesi ja poika syntyi sunnuntai aamuyöllä. eli siis mulla tuo suoli alkoi tyhjentymään etukäteen. se oli semmoinen ennakoiva merkki mulla. Saas nähdä miten tän toisen kanssa....

Minulla alkoi supistelemaan ja kun väliä rupesi olemaan 3 min. tiesin, että nyt se on menoa :)
Laitokselle, kun päästiin, kohdunsuu oli auki 4 cm, kaikenkaikkiaan 3h synnärillä, kun poika syntyi :)
Minäkin liikuin tosi paljon koko raskauden ajan, sekin varmaan edes auttoi nopeaan synnytykseen.

Minäkin samoja kyselin tässä kolmisen viikkoa sitten ennen esikoiseni syntymää!

Itselläni ei supistuksista ollut aluksi tietoakaan. Näin lyhyesti kerrottuna neljän jälkeen iltapäivällä alkoi tulla epämääräistä vuotoa, sellaista limaisen veristä. Sitten Kauniiden ja rohkeiden aikaan sellainen kuukautiskipumainen kipu alavatsalla ja -selässä - en osannut mieltää supistukseksi kun oli jatkuvaa kipua.

Kymmenen jälkeen illalla tuntui kouristuksia, mut väli oli mun mielestä vielä ainakin 15 minuuttia ja pystyasento etukumarassa helpotti. Ja sitten teki aina supistuksen yhteydessä mieli mennä tyhjänpäälle saamaan jotain pihalle. Kahdentoista jälkeen kuumaan suihkuun ainakin tunniksi - sinä aikana en katsonut kelloa saati juuri tuntenut kipua.

Puoli kahden jälkeen päätin mennä nukkumaan, mutta kipu yltyi - kelloa en katsellut mutta supistuksia alavatsalla oli. Miä olisin vielä ollut kotona, kun ajattelin ettei kohdun suu mitään ole vielä auennut. Mut kipu oli kova - tuntui siltä et nyt heti kaikki epiduraalit mulle kiitos! Sairaalaan kirjauduttiin 02.05 papereiden mukaan - ja yllätys oli suuri: kohdun suu oli 8-9 cm auki!

Ilokaasu apunani synnytin terveen tytön 04.22.

Että avautumisvaihe voi mennä hyvin kivuttomastikin - mutta sanomattakin selvää että jokainen synnytys on erilainen!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2005 klo 14:25 Mar-i kirjoitti:
Minäkin samoja kyselin tässä kolmisen viikkoa sitten ennen esikoiseni syntymää!

Itselläni ei supistuksista ollut aluksi tietoakaan. Näin lyhyesti kerrottuna neljän jälkeen iltapäivällä alkoi tulla epämääräistä vuotoa, sellaista limaisen veristä. Sitten Kauniiden ja rohkeiden aikaan sellainen kuukautiskipumainen kipu alavatsalla ja -selässä - en osannut mieltää supistukseksi kun oli jatkuvaa kipua.

Kymmenen jälkeen illalla tuntui kouristuksia, mut väli oli mun mielestä vielä ainakin 15 minuuttia ja pystyasento etukumarassa helpotti. Ja sitten teki aina supistuksen yhteydessä mieli mennä tyhjänpäälle saamaan jotain pihalle. Kahdentoista jälkeen kuumaan suihkuun ainakin tunniksi - sinä aikana en katsonut kelloa saati juuri tuntenut kipua.

Puoli kahden jälkeen päätin mennä nukkumaan, mutta kipu yltyi - kelloa en katsellut mutta supistuksia alavatsalla oli. Miä olisin vielä ollut kotona, kun ajattelin ettei kohdun suu mitään ole vielä auennut. Mut kipu oli kova - tuntui siltä et nyt heti kaikki epiduraalit mulle kiitos! Sairaalaan kirjauduttiin 02.05 papereiden mukaan - ja yllätys oli suuri: kohdun suu oli 8-9 cm auki!

Ilokaasu apunani synnytin terveen tytön 04.22.

Että avautumisvaihe voi mennä hyvin kivuttomastikin - mutta sanomattakin selvää että jokainen synnytys on erilainen!

Niin joakinen on synnytys on erilainen. Sulla todennäköisesti auttoi jus toi kuuam suihku, ja aktiivinen liikkuminen ja sillee rento suhtautuminen tilanteeseen. avauduit jännittämättä. tollee mullekin kävi esikoisen kanssa. supparit alko illal 22 aikaan. Tosin en sitä tajunnut, ku vast myöhemmin. 03 meni vesi. Sairaalassa oltiin 4.30 ja poika sylissä 5.30. Sairalaan mennessä kuvittelin olevani auki ehkä jotain 3-4 cm, mutta olinkin jo 8 cm auki....

Toivottavasti osaan olla yhtä rento tän toisen syntyessä...

Mulla ei ollut mitään ennakkomerkkejä, vesi meni aamuyöllä 4.30 ja samantien lähtikovat supparit käyntiin, sitä ennen ei tosiaan merkkiäkään siitä että pian lähdetään.. =)

Yhteistyössä