englanninspringerspanieli

• Viestiketjun aloittaja koiraa hankkimassa
  • Ensimmäinen viesti
koiraa hankkimassa
Onko kellään? Onko helposti koulutettava? Sopiiko kerrostaloon? Harrastuksia olis tarkoitus yhdessä sitten ottaa, esim. näyttelyitä ja muuta. käsittääkseni tämä on hyvä koko perheen koiraksi? Tarviiko muuten välttämättä trimmata?

Kaverini kasvatti springereitä (englannin). Aivan ihania koiria, joskin erittäin aktiivisia eli siis sitä päivittäistä toimintaa ja liikuntaa tarvitsee paljon.

Springeri on monipuolinen harrastuskoira ja onkin elementissään omilla aloillaan esim. mejä.

On kyllä ehdottomasti trimmattava, etenkin jos meinaa käydä näyttelyissä. Muutenkin ilman trimmausta sen "ylväys" kärsii ja turkki on epäsiistin näköinen :\|

Koulutettuna ja hyvin hoidettuna on mitä ihanteellisin lenkki-, harrastus ja perhekoira....

meillä on kaks.hiljainen rotu,erittäin miellyttämishaluinen eli silloin hyvin oppivainen.sopii lapsiperheeseen kuin nenä päähän, ei ole 'liian pieni' että jäis jalkoihin ja 'silti menee pieneen tilaan', jos niin tykkää.(ite otan seuraavaksi ISON) .erittäin energinen,monipuolinen.et saa jalkaisin väsymään,ite väsytän narttuni hevosella :) .siis pääsee mukaan ratsastamaan.en käytä näyttelyissä enää, niihin kasvattaja trimmasi.kotitrimmin teen ite ja on helppo tehdä kun on kunnon välineet.ja näyttä kuulema tosi asialliselta vaikka en mikään taituri ookaan.
erittäin kainaloinen ja sopeutuvainen.pentuna osaa myös purkaa omatoimisesti virtaansa yksin ollessaan...
:whistle: :whistle:
oliko jotain mitä muuta haluat tietää?

koiraa hankkimassa
no kaikki tieto olis tervetullutta. olen niin kovasti ihastunut tähän rotuun. mitenköhän pennun kans sujuu, jos on 2 alle 4v lasta? Jollain kokemuksia? Ja sitten se sisäsiistiks opettaminen. Kaikki asiat askarruttaa, enkä ainakaan vielä ole saanut varmuutta itselle ottaa se koira meille. Tarkkaan kyllä mietin. Onko nää helposti haukkuvia? Siis jos yksinki jää, nii...

räähkä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.11.2004 klo 08:24 koiraa hankkimassa kirjoitti:
no kaikki tieto olis tervetullutta. olen niin kovasti ihastunut tähän rotuun. mitenköhän pennun kans sujuu, jos on 2 alle 4v lasta? Jollain kokemuksia? Ja sitten se sisäsiistiks opettaminen. Kaikki asiat askarruttaa, enkä ainakaan vielä ole saanut varmuutta itselle ottaa se koira meille. Tarkkaan kyllä mietin. Onko nää helposti haukkuvia? Siis jos yksinki jää, nii...
Mun kokemuksen mukaan sprinkut ei oo herkkähaukkusia, mutta se yksinolo täytää tietenkin opettaa koiralle ja toisille se käy helpommin ja toisille on sitten vähän vaikeempaa.

Mihin tarkotukseen haet koiraa? Jos haluat kotikoiran ja lenkkikaverin ja haluat kenties harrastaa näyttelyitä, metsästystä tai mejää, niin sprinkku lienee ihan hyvä valinta. Mutta jos haluat harrastaa jotain muuta (esim. toko, agility), niin sprinkku ei välttämättä ole mikään helpoin motivoitava, varsinkin jos on kovin riistaviettinen.

mun mieleipide on se että mitään koira ei oo niin helppo motivoida kuin sprinkkua.se on aina valmis mihin vaan.se toimii ja liikkuu jo pelkällä asenteella, se toiminta on sen veressä.
hiljasuus perustuu siihen että metsästäessäänkin se ei saa hakkua vaan ajaa linnut äänettömästi ylös.ja sitä myöten äänenkäyttö on muutenkin aika vähäistä.toinen koiristani haukahtaa joskus jos vieraita tulee tontille tai sisälle mutta vain sen yhen kerran.ilmoitushaukku.toinen haukkuu niin harvoin että en edes muista miltä se kuulostaa.
lapsien kanssa tulee toimeen täysin kun vaan alusta asti sille tehdään selväksi se että lapset on sitä korkeemmalla johtajuudessa,eli kuten kaikille koirille.varmasti yksi helpoimmista lasten kanssa.
mutta se mikä kannattaa miettiä tarkkaan on se että kuinka energisen koiran haluaa.ite esim.en koskaan ota enää sprinkkua.siihen on kaksi syytä.oon aina halunnu ison koiran mutta olosuhteet ei sillon ollut sopivat sille miä oisin halunnu ja toinen se, että haluun rauhallisemman.mun omatunto meinaa olla aika-ajoin kipee kun en pysty ajanpuutteen vuoksi enää niin paljoo touhuamaan noiden kanssa vaikka haluisin.
mutta rotuna on hieno, en hetkeekään epäröi suositella alkuperäiselle.

Yhteistyössä