Energiantarve päivässä? Kumpi olis oikein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juuei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

juuei

Aktiivinen jäsen
14.02.2005
7 292
0
36
Ettiskelin netistä, että paljonko sitä sit sais syödä ettei lihois.
Niin lievää epäloogisuutta havaittavissa.
Katsoin Kalorilaskurista ja The Finnish fitnes planista, joka siis on Kuopion yliopiston ylläpitämä juttu.

Niin nykyisellä massalla sain nämä:

2362.5 kcal päivässä (UKU)
1713 kcal päivässä (Kalorilaskuri)

10 kg köykäisempänä:

2047.5 kcal päivässä (UKU)
1609 kcal päivässä (Kalorilaskuri)

Niin kumpi mahtaa olla lähempänä totuutta?
Miten niissä voi olla noin paljon eroa? Molempiin laitoin "istumatyö eikä melkein yhtään liikuntaa".

Meinaan olin ekana kalorilaskurissa ja tuli kyl mieleen et taida viitsiä nähdä vaivaa jos en saa sitten enää IKINÄ syödä vatsaa täyteen (1600 kcal/pvä). Vuoden voin kärvistellä, mut loppuelämä on liikaa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis sun painohan vaikuttaa siihen, kuinka paljon sinä kulutat. Molemmat lienee tarpeeksi lähellä totuutta.

Uups, sori nyt vasta ymmärrän. Iso ero on tosiaan. Mitä nuo painot on, millä olet kokeillut?

Alkuperäinen kirjoittaja miten kummassa:
Siis kuinka kummassa saat edes tuon 1600kcal syötyä?
Itse saan hikisesti sen 1000-1200kcal jos pitsaa vetää niin kurkusta alas.

No jos yhdellä pitsalla pärjäät päivän niin siinähän se n. 1200 kcal tuleekin. Mitään muuta et siis ilmeisesti syö?

Kuule kyllä normaali ihminen saa syötyä 2000 kaloria helposti. Sulla taitaa nyt itselläs olla vähän vinksahtaneet syömistottumukset.

Siis sun painohan vaikuttaa siihen, kuinka paljon sinä kulutat. Molemmat lienee tarpeeksi lähellä totuutta.

Uups, sori nyt vasta ymmärrän. Iso ero on tosiaan. Mitä nuo painot on, millä olet kokeillut?

75 kg painan nyt ja 65 olis tavoite... Olen 161 cm pätkä.

Aloitin 82 kg:sta ja tuntuu jämähtäneen tähän 75:een. Kesälomalla VOI olla vaikutusta asiaan.

Sitku menen töihin, niin siellä istun persiilläni todellakin koko päivän, alle tuhat askelta tulee työpäivän aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:

Aloitin 82 kg:sta ja tuntuu jämähtäneen tähän 75:een. Kesälomalla VOI olla vaikutusta asiaan.

Sitku menen töihin, niin siellä istun persiilläni todellakin koko päivän, alle tuhat askelta tulee työpäivän aikana.

Luulisin kyllä, että sun todellinen kulutus on yli 2000 kcal. Suosittelen kyllä lämpimästi liikuntaa, saa sitten syödäkin enemmän : )

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:

Luulisin kyllä, että sun todellinen kulutus on yli 2000 kcal. Suosittelen kyllä lämpimästi liikuntaa, saa sitten syödäkin enemmän : )

Totta maar, käyn iltaisin reippaalla kävelyllä. Juoksemaan en suostu.
Painonvartijoitten pisteitä soveltaen olen tässä laihdutellut ja ne liikuntapisteet ottanut huomioon. (sain siis kaverilta lainaan esitteet)

mut toi oli niinku "worst case"... :D

Nyt riennän vahtimaan lapsia.

Kuule kyllä normaali ihminen saa syötyä 2000 kaloria helposti. Sulla taitaa nyt itselläs olla vähän vinksahtaneet syömistottumukset.

No, en tiedä onko ne vinksallaan. Olen lakto-vegetaristi ja ruoka on kevyttä kun siihen ei tunge rasvoja ja turhia karkkeja jne...
Pitsaa syön tosi harvoin

No, en tiedä onko ne vinksallaan. Olen lakto-vegetaristi ja ruoka on kevyttä kun siihen ei tunge rasvoja ja turhia karkkeja jne...
Pitsaa syön tosi harvoin

Jaa, no edelleen, helposti saa tavallinen ihminen syötyä 2000 kaloria päivässä. Sä et varmaan sitten harrasta liikunta juuri yhtään, muutenhan sä muutut ihan ruipeloksi noilla kalorimäärillä.

käykää katsomassa iltalehden painopäivyriä, löytyy valikosta otsikon "terveys" alla kun sitä painaa. sieltä löytyy että jos syö sen ja sen verran kaloreita niin laihtuu, jos sen verran niin lihoo ja jos sen verran niin paino pysyy samana.

käykää katsomassa iltalehden painopäivyriä, löytyy valikosta otsikon "terveys" alla kun sitä painaa. sieltä löytyy että jos syö sen ja sen verran kaloreita niin laihtuu, jos sen verran niin lihoo ja jos sen verran niin paino pysyy samana.

no se antoi
1810 kcal/päivä nyk. paino
1720 kcal/päivä tavoitepaino

Eli taas jonkun verran heittoa... hmmm...

mä lähden nukutttamaan lasta, mut kysyisin vielä, että miten te laihduttajat saatte päivän kalsiumsatsin kasaan? Kun jos mä juon maitoa tai syön juustoa riittävästi, niin siihen menee puolen päivän pisteet!

No sittenhän sen näkee jos sinne saakka pääsee...

Mut mä nyt vaan tykkään syömisestä ja herkuista...
Ekaksi pitäis saada 5 kg pois ja äkkiä. Palkitsen itseni ihanalla kaulakorulla jos painan pikkujouluissa 70 kg... :D

Yhteistyössä