Enemmän kuin kavereita. Osaisiko joku kertoa oman neuvonsa asiaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nainen ongelman edessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nainen ongelman edessä

Vieras
Aloitin pari vuotta sitten amk:ssa ja tutustuin toiseen naiseen. Meistä on tullut parin vuoden aikana hyviä ystäviä. Koulussa näemme joka päivä ja vapaa-ajallakin. Viimeisen 3 kuukauden aikana olen kuitenkin alkanut tuntea häneen muutakin kuin kaverellista vetoa. Haluaisin ottaa hänet viereeni, makoilla vaan sohvalla hänen kainalossaan ja katsella tv:tä.

Haluaisin tunnustaa hänelle kuinka nautin hänen seurassaan olemisesta ja kaipaan häntä kun hän ei ole paikalla. En kuitenkaan haluaisi menettää ystävääni ja kouluakin olisi vielä pari vuotta jäljellä. Kumpikin on kyllä ("virallisesti") heteroita sekä sinkkuja, eikä ole tuon parin vuoden aikana kummallakaan ole ollut miestä.

Osaisiko joku neuvoa? Nauttia vaan siitä mitä tarjotaan, vai olla kaikki tai ei mitään asenteella?

Ei helkkari. Sä menetät ystäväsi jos menet tekemään aloitteen ilman että olet varma tuon toisen fiiliksistä. Mulle kävi lukiossa just noin. Olin se johon ystävä oli ihatunut.

Luulen, että tiedät itse "sydämessäsi" ajatteleeko hän myös sinusta jotain muuta. Itse ehkä joisin hänen kanssaan suomalaiseen tyyliin humalan ja katteilsin miten asiat kehkeytyy. Jos molemmilla on ensimmäistä kertaa ajatus naisen kanssa olemisesta, saattaa se hyvinkin olla ainut (nopea) ratkaisu. Toisaalta kuulostelisin omia tuntemuksia hyvin tarkkaan, ennenkuin lähtisin kokeilemaan jotain, mikä voi rikkoa ystävyyden ja "pilata" koulunkäynnin. Voithan myös pyytää hänet yökylään, tekemään tehtäviä, laittamaan ruokaa, juomaan viiniä jne. ns. tyttöjen iltaa viettämään. Sitten lähdette vaikka ravintolaan, aloitat keskustelun luonnollisesti entisistä miehistä jne. Voithan sä vaikka tanssilattialla pussata sitä ja katsoa miten hän vastaa. En tiedä, itse en kykenisi "vakvaan keskusteluun" koska tilanne on niin auki. Juhlisin, pitäisin hauskaa ja ottaisin sen mitä tarjotaan.

Luulen, että tiedät itse "sydämessäsi" ajatteleeko hän myös sinusta jotain muuta. Itse ehkä joisin hänen kanssaan suomalaiseen tyyliin humalan ja katteilsin miten asiat kehkeytyy. Jos molemmilla on ensimmäistä kertaa ajatus naisen kanssa olemisesta, saattaa se hyvinkin olla ainut (nopea) ratkaisu. Toisaalta kuulostelisin omia tuntemuksia hyvin tarkkaan, ennenkuin lähtisin kokeilemaan jotain, mikä voi rikkoa ystävyyden ja "pilata" koulunkäynnin. Voithan myös pyytää hänet yökylään, tekemään tehtäviä, laittamaan ruokaa, juomaan viiniä jne. ns. tyttöjen iltaa viettämään. Sitten lähdette vaikka ravintolaan, aloitat keskustelun luonnollisesti entisistä miehistä jne. Voithan sä vaikka tanssilattialla pussata sitä ja katsoa miten hän vastaa. En tiedä, itse en kykenisi "vakvaan keskusteluun" koska tilanne on niin auki. Juhlisin, pitäisin hauskaa ja ottaisin sen mitä tarjotaan.

Ja just näin ÄLÄ tee. Tiisus miten petollista. Mua itseäni on vedätetty ystävyyden nimissä ja sitten käyty käsiksi koska olin muka niin mukana. Voi vitsi, mä olin mukana vaan ystävyydessä ja kieli joka työnnettiin yllättäen mun kurkkuun oli niin ÄLLÖÄ!

Jos mun "kaveri" olisi keronut mulle asiasta mä olisin voinut kertoa mun puoleni. En vaan saanut mahdollisuutta. Ei olla ystäviä enää. Ällöttää koko kiero tyyppi!

Tämä kaverini on arka (alkuaikoina oli sellainen kaikkien heittopussi) mutta parin vuoden aikana hänen itseluottamus on kasvanut. En sitten tiedä onko hän mielessään ajatellut naisen kanssa olemista, saati sitten minun kanssani. Eli en osaa sanoa olisiko edes pientä mahdollisuutta.

Pari kertaa olen miettinyt tuota känniin juottamisjuttua. Kun ollana oltu juomassa, niin yleensä mukana on meidän lisäksi ollut 2-3 tyyppiä lisäksi. Kahdestaan olisi hyvä olla, näkisi vähän miten reagoisi jos vaikka istuisin vähän lähemmäs kuin normaalisti.

Pystyn varmaan elämään näitten tunteitteni kanssa paljastamatta hänelle mitään, mutta olen huomannut kärsiväni mustasukkaisuudesta ja yrittänyt peitellä sitä. Pelkään että siitä tulee ongelma.

Anna olla nyt vaan ja tyydy olemaan hänen kanssaan hyvä ystävä. Tossa käy ihan taatusti niin, että jos alat kännissä pussailemaan tai muuten vaan selittelemään rakkaudentunnustuksia, niin sulla ei ole enää sitä kavereria kaverinakaan.

[QUOTE="aapee";26886546]Tämä kaverini on arka (alkuaikoina oli sellainen kaikkien heittopussi) mutta parin vuoden aikana hänen itseluottamus on kasvanut. En sitten tiedä onko hän mielessään ajatellut naisen kanssa olemista, saati sitten minun kanssani. Eli en osaa sanoa olisiko edes pientä mahdollisuutta.

Pari kertaa olen miettinyt tuota känniin juottamisjuttua. Kun ollana oltu juomassa, niin yleensä mukana on meidän lisäksi ollut 2-3 tyyppiä lisäksi. Kahdestaan olisi hyvä olla, näkisi vähän miten reagoisi jos vaikka istuisin vähän lähemmäs kuin normaalisti.

Pystyn varmaan elämään näitten tunteitteni kanssa paljastamatta hänelle mitään, mutta olen huomannut kärsiväni mustasukkaisuudesta ja yrittänyt peitellä sitä. Pelkään että siitä tulee ongelma.[/QUOTE]

Miksi, miksi ei voi olla rehellinen? Tuo känniinjuottamisjuttu on niin ala-arvoista että pilaat taatusti ystävyytenne jos silloin alat mitään. Se että sietää sua istumaan vaikka syliinsä ei todista mitään!

Et varmaan lukenut tuota mun kokemustani?

Mulle kävi niin, että aloin tuntea vetoa ystävääni kohtaan (molemmat naisia). Annoin asian olla. Sitten eräänä päivänä ystäväni tunnusti että on ihastunut muhun. En silloin tiennyt että hän on bi. Kummatkin olemme perheellisiä, minä sinkku mutta hänellä on mies. "Salasuhdetta" olemme ylläpitäneet n. vuoden. olemme lähekkäin, puhumme tunteista, olemme harrastaneet seksiä. Mulle hän on ensimmäinen nainen kenen kanssa oon ollut sängyssä.

[QUOTE="vieras";26886571]Miksi, miksi ei voi olla rehellinen? Tuo känniinjuottamisjuttu on niin ala-arvoista että pilaat taatusti ystävyytenne jos silloin alat mitään. Se että sietää sua istumaan vaikka syliinsä ei todista mitään!

Et varmaan lukenut tuota mun kokemustani?[/QUOTE]

Näin kokemuksesi vasta kun olin lähettänyt edellisen viestini. Enkä nyt mitään suutelemaan ajatellut alkaa, ei mitään sellaista tartte pelätä. En minä kenenkään miehenkään kimppuun hyökkää ennen lupaa.

Ehkä pidän vaan suuni supussa ja nautin siitä mitä saan. Isoimmat ongelmat tulee olemaan kun koitan peittää mustasukkaisuuttani. Ehkä sitten koulun lopussa (jos silloin vielä tuntuu tältä) tunnustan tunteeni.

[QUOTE="nyt harmaana";26886588]Mulle kävi niin, että aloin tuntea vetoa ystävääni kohtaan (molemmat naisia). Annoin asian olla. Sitten eräänä päivänä ystäväni tunnusti että on ihastunut muhun. En silloin tiennyt että hän on bi. Kummatkin olemme perheellisiä, minä sinkku mutta hänellä on mies. "Salasuhdetta" olemme ylläpitäneet n. vuoden. olemme lähekkäin, puhumme tunteista, olemme harrastaneet seksiä. Mulle hän on ensimmäinen nainen kenen kanssa oon ollut sängyssä.[/QUOTE]

Hienoa kuulla "positiivinen" kokemus suhteen viemisestä uudelle tasolle. Ehkä omassa tilanteessani haluaisin kuitenkin että molemmat olisivat esteettömiä. Mut hienoa silti tietää että se on kuitenkin jollain onnistunut ja kehittynyt suhteeksi. :)

Ai että kun nainen pettää miestään toisen naisen kanssa, se on "positiivinen kokemus". Auta armias, jos kyseessä olisi mies (tämä "nyt harmaana" -nimimerkki), tai jos tämä puolisoaan pettävä osapuoli olisi mies, niin johan täällä olisi kolmas maailmansota käynnissä. Tätä kolmatta osapuolta syytettäisiin perheen rikkomisesta yms. mutta asiahan on tietenkin aivan eri, kun 2 naista pitää yllä salasuhdetta.. tsiisus..

Mulle ja ystävälle on alusta asti ollut selvää, että meidän suhteesta ei tule oikeaa koskaan. En sitä tietystikään kiellä etteikö hän pettäisi miestään minun kanssani. JOS olisimme järkeviä, lopettaisimme tämän heti. Ollaan yritetty. Puhuttu on paljon asiasta ja itketty. Vaan ei, tunteet vievät järjen. En kirjaimellisesti riko heidän perhettään (ja en muutenkaan ole ainoa syyllinen) koska hän ei eroa miehestään. Me nyt ollaan vaan näin enkä tiedä mitä "suhteelle" ajan kanssa käy.

Mulla on myös osunut kohdalla tilanne, jossa toinen nainen oli minuun ihastunut.
Suuresti arvostin ja arvostan tapaa jolla hän ihan rehellisesti kertoi minulle asiasta.

Toki myös nätisit kerroin olevani imarreltu, mutta kiinnostus ei ole molemmin puolista, siitä huolimatta pystyimme toimimaan jatkossakin yhdessä erilaisissa tilanteissa.

Sinuna keroisin rehellisesti tunteistasi, jos et itseäsi sen kovemmin tyrkytä, ennjotenkin usko, että aikuinen ihminen katkaisisi kok ystävyyssuhteen.

Ai että kun nainen pettää miestään toisen naisen kanssa, se on "positiivinen kokemus". Auta armias, jos kyseessä olisi mies (tämä "nyt harmaana" -nimimerkki), tai jos tämä puolisoaan pettävä osapuoli olisi mies, niin johan täällä olisi kolmas maailmansota käynnissä. Tätä kolmatta osapuolta syytettäisiin perheen rikkomisesta yms. mutta asiahan on tietenkin aivan eri, kun 2 naista pitää yllä salasuhdetta.. tsiisus..

Sen takia sanoinkin "positiivinen" eli kiva että ystävyys voi kehittyä rakkaussuhteeksi, mutta kuitenkin kun kyseessä on toisen pettäminen se ei ole hyvä juttu. Siitä lainausmerkit.

[QUOTE="aapee";26887168]Sen takia sanoinkin "positiivinen" eli kiva että ystävyys voi kehittyä rakkaussuhteeksi, mutta kuitenkin kun kyseessä on toisen pettäminen se ei ole hyvä juttu. Siitä lainausmerkit.[/QUOTE]

Ok, asia selvä. Pahoittelut hätäisestä johtopäätöksestä. :)

Minä juttelisin ihan yleisellä tasolla siitä, mitä ajattelen naisista ja naisten välisistä suhteista, ja kyselisin häneltä. Kyllähän sellaista on tapana jutella, vaikka ei olisi ihastusta tai kiinnostusta takana. Ihmettelen jopa vähän, ettette ole ottaneet puheeksi koskaan. "Olisipa kiva jos miehet olisi kuin naiset, puhuisivat tunteistaan, olisi helppo jutella ja olla lähekkäin..." Jne. Siitä se lähtisi. :saint: