endosta ja yhdyntäkivusta!!!

• Viestiketjun aloittaja apuaa
  • Ensimmäinen viesti
apuaa
Millaista yhdyntäkipua endometrioosissa on ollut? Missä kipu tuntuu, vatsassa vai emättimessä? Auttakaa tietämätöntä, niin tietää pitäisikö olla huolestunut vai ei. Ja kaikki muu mahdollinen endo tieto otetaan kiitollisena vastaan! :ashamed:

endo
Täällä löytyy endokokemusta vaikka muille jakaa 15 vuoden kokemuksella, mutta vastaanpa nyt tuohon yhdyntäkipu asiaan.. Itselläni se kipu on selkeästi alavatsalla, ei emättimessä. Eli jokaisella työnnöllä sattuu. Kipu ei "jää" päälle vaan tuntuu sen "täräyksen" ajan. Ja sitä enemmän mitä syvemmälle menee..
Riippuu paljon asennosta. Esim.kylkiasennossa ei satu ollenkaan, mutta takaapäin-jutut jää terveemmille ihmisille...

tere!!!
mä myös ammattilainen noissa jutuissa,ja ihan samaa voin sanoa että takaa päin ei pysty,sattuu just tärähdysvaiheessa alavatsaan ihan kauheesti.....
endo pysytytään toteemaan varmiten laparoskopiassa ja samalla poistamaan tarvittaessa...
ei siis näy ultrassa ellei sitä ole tosi paljon..
-minntu-

Aloittaja
No onko teillä ollut ovulaation aikana kipuja? Minulla on nyt (2vkoa ennen kuukautisia) vatsakipua alavatsalla, ja viimekuussa sama homma... Voiko raskautua, vai onko se ihan mahdotonta? :ashamed:

mulla ainakin tuntu että niitä endo kipuja oli lähes ympäri kuukauden ja sit menkkojen aikaan ne oli tuskallisia....
lasta on yritetty monta vuotta ja nyt syksyllä mentiin lapsettomuushoitoihin,josta ekasta inseminaatiosta tulin raskaaks ja nyt sitten odotellaan pikkusta...alussa vasta mutta kuitenkin.
-minttu-

Yhteistyössä