Endometrioosi???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiedoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiedoton"

Vieras
Te kenellä on kyseinen sairaus todettu, haluaisin kuulla millaisia oireita teillä on ollut?
Onko yhdyntä kipua/yhdynnän jälkeistä kipua, millaista?
Onko kipua alavatsassa,munasarjoissa,virtsarakossa,peräsuolessa, jos on niin milloin ja millaista?
Ilmeneekö kipua tiettyyn aikaan kuukaudesta, vaikka ovulaation/kuukautisten aikaan?
Onko kivut olleet koviakin, onko noussut kuumetta tai ollut pahoinvointia?
Kuinka kauan kipu on kestänyt?
Olen erittäin kiitollinen jos vastaatte!

Pikasesti vastaan jotain. Heti kun kuukautiset alko niin kuukautiskivut oli todella kovat. Olen itkeny, huutanu, oksentanu ja pyörtynyt. Konttasin aina vessaan.
Yhdyntäkipuja oli vaan vähän, mutta gynekäynnit ihan helvettiä.
2008 tähystysleikattiin, siitä peräkanaan kaks lasta ja kapselit käteen. Ei kuukautisia, ei kipuja....

Mulla rektovaginaalinen- ja lantion vatsakalvon endometrioosi.
Kivut alkaa muutamaa päivää ennen menkkoja. Mm. Järkyttävää kipua kakalla käydessä, oikea lonkka vetää jumiin, hartiapistokset, oksettava olo, yhdyntäkipuja, alaselkäkipua, kipua munasarjoissa..
Myös ovulaatio on kivulias.

Nyt mun tilanne on aika hyvä. Synnytyksestä aikaa nelisen kuukautta eikä kaikki oireet ole vielä palanneet =) Tätä kuopusta yritettiin 2 vuotta ja onnistui lopulta vasta laparoskopian jälkeen.

Itse odotan leikkausta, mutta oireiden perusteella 99% endoa. Ulostaminen sattuu menkkojen alusta n. 3 päivää ja yhdyntäkipuja ollut about vuoden ajan. Kun menkat alkaa, niin kivut on niin kovat, että oksennan, itken ja todellisuudentaju hämärtyy. Kerran olen pyörtynyt. Kivut ovat kamalat. Joka kerta kun aivastaa ja yskii, niin vatsaan sattuu.

Toivon leikkauksen tuovan avun, mutta se pelottaa ihan tauuttomasti.

Yhteistyössä