en ymmärrä ystävääni!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyynel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyynel

Vieras
kävin tänään ystäväni luona päivä kahvilla, ja kerroin heille minulle iloisen uutisen jota tämä ei osannut varmasti odottaa.. elikkä olen raskaana viikkoja 12 ja tänään myös kävin ensimmäisessä ultrassa ja kaikki niinku pitää joten päätin ensimmäisenä kertoo hänelle. (omat vanhemmat ja meidän sisarukset kyllä tietävät) hänellä ja hänen miehellään on ollut yritystä MONTA vuotta ja hän on siitä avoimesti minulle puhunut jne.. ja olen ollut hänelle tukena tämän vaikean asian kanssa. me olemme pariskunta josta ei varmasti moni usko että me oltaisiin lapsia tehty kun en nyt niin hehkuta vauva asioilla jne.. mutta päätimme että tulee jos tullakseen :) ja näin onnellisesti kävi!! eli menin ystäväni luokse ja kerroin hänelle asian ja hän tietysti onnitteli, mutta jotenkin hirveen etäinen ja muutenkin outo. tiedän että varmasti hänelle paha paikka, mutta luulisi hyvän ystäväni olleen iloinen minun kanssani mutta ei!! en kauaa siellä sitten viipynyt kun tunsin että ei seura kiinnosta tämän uutisen kanssa. kävin kaupassa ostamassa pikkasen herkkuja illaksi minulle ja miehelleni ja tunti sitten tuli tex viesti kyseiseltä ystävältäni missä luki näin. "olen onnellinen puolestanne, että teille tulee pieni vauva. päivällä en vain osannut sitä sinulle näyttää kun jotenkin teki pahaa sisimmässäni. kaikki muut saavat vauvoja paitsi me ja se sattuu kovasti kun kuulee tälläisiä uutisia!!! en tiedä pystynkö olemaan hyvä ystävä kanssasi enää en vain jaksa kuunnella asioita joita raskauteen liittyy. joten parempi että ei hetkeen olla tekemisissä, en tiedä pystynkö tulemaan katsomaan tulevaa vauvaasi. tällähetkellä vaan itken ja mietin tulevaa!!!" yritin soittaa hänelle, mutta ei vastaa. miten tämän nyt te ymmärtäisitte?? tuli todella paha mieli itselleni tämän asian suhteen...

Minä taas ymmärrän ihan täysin tuon reaktion, vaikken lapsettomuudesta tietääkseni kärsikkään. On varmasti kova pala, kun kaverit yksi toisensa jälkeen saavat lapsia, mutta itselle niitä ei kuulu pitkän toivomisen ja kovan yrittämisen jälkeenkään.

Anna ystäväsi olla vähän aikaa ihan rauhassa.

taas ymmärrän ystävääsi. Tuon on varmasti todella kipeä paikka ja minusta ystäväsi toimi avoimesti sinua kohtaan ja oli rehellinen tunteissaan. Anna hänen olla hetki ja käsitellä asiaa. Luulen, että hän voi myöhemmin jopa iloita puolestasi, mutta kipu on nyt varmasti hirveä. Koita asettua hetkeksi hänen asemaansa. Niin ja onnea kovasti raskaudesta!

no, ihan ymmärrettävä reaktio ystävältäsi kun et ole hälle sanallakaan maininnut vaan ykskaks pudotat ns. pommin hälle.

anna nyt ystävällesi aikaa miettiä asiaa ja kun näet häntä seuraavan kerran niin voit olla sen verran tahdikas ettet hehkuta sitä äitiyden onnea hälle. puhut niistä asioista sitten muiden ystäviesi kanssa. kyllähän sitä raskaanaollessakin voi jutella myös muista asioista, eikö?

Ensinnäkin, mun mielestä tuo sun ystäväsäi on laittanut tosi hienon ja rehellisen tekstiviestin. Se kertoo kaiken tästä tilanteesta ja ystäväsi tunteista.

Se kertoo sen raadollisen totuuden ja tunteen sellaisesta ihmisestä joka kovasti haluaisi saada lasta, mutta syystä tai toisesta ei ole onnistunut.

Hänellä on paha olla, anna nyt ajan kulua ja katso kuinka käy. Voi olla ettei hän kykene kaveruuteen oman pahan olonsa vuoksi. Mutta sille et voi mitään.

kiitos teille kovasti!!! ajattelin antaa hänelle aikaa.. toivottavasti hän ei hylkää kokonaan. on vaan niin surullinen mieli, mutta juuri tämän asian takia halusin juuri hänelle kertoa ensimmäisenä.

Täällä on kaikki sanoneetkin asian niinkuin se on. Lapsettomuus on kova pala ja kun varsinkin silloin kun kaverit niitä saa ns. periaatteella tulee, jos on tullakseen. Eli et siis edes oikeasti tosissasi ole vauvakuumeinen, vaan teille nyt vaan sopi vauva tulemaan. Ja mitä ilmeisimmin tulit raskaaksi hyvinkin helposti. Joten anna kaverillesi aikaa. Ehkä juttu helpottaa, jos hänkin tulee vielä raskaaksi..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no, ihan ymmärrettävä reaktio ystävältäsi kun et ole hälle sanallakaan maininnut vaan ykskaks pudotat ns. pommin hälle.

anna nyt ystävällesi aikaa miettiä asiaa ja kun näet häntä seuraavan kerran niin voit olla sen verran tahdikas ettet hehkuta sitä äitiyden onnea hälle. puhut niistä asioista sitten muiden ystäviesi kanssa. kyllähän sitä raskaanaollessakin voi jutella myös muista asioista, eikö?

kuten kirjotuksesta kerroin että en ole mikään hehkuttaja, en muuta sanonut että meille tulee vauva. muuten se pieni hetki kun siellä viivyin niin lähinnä juteltiin miuta juttuja! et kyse ei voi siitäkään olla.

Hienoa kuitenkin, että kerroit juuri hänelle ensimmäisenä ettei kuullut asiaa muilta. Tuollainen on reilua molemmin puolin ja sillä hän varmaan uskalsi laittaa sinulle rehellisen viestin.

Alkuperäinen kirjoittaja kyynel:
kiitos teille kovasti!!! ajattelin antaa hänelle aikaa.. toivottavasti hän ei hylkää kokonaan. on vaan niin surullinen mieli, mutta juuri tämän asian takia halusin juuri hänelle kertoa ensimmäisenä.

Mun mielestä sun kannattaa olla ystävällesi rehellinen. Kerrot hänelle, että hänen ystävyytensä on sinulle tosi tärkeää ja että ymmärrät että häneen sattuu. Ole sinäkin omissa tunteissasi rehellinen kuten hänkin oli sinulle.

Alkuperäinen kirjoittaja MB:
Täällä on kaikki sanoneetkin asian niinkuin se on. Lapsettomuus on kova pala ja kun varsinkin silloin kun kaverit niitä saa ns. periaatteella tulee, jos on tullakseen. Eli et siis edes oikeasti tosissasi ole vauvakuumeinen, vaan teille nyt vaan sopi vauva tulemaan. Ja mitä ilmeisimmin tulit raskaaksi hyvinkin helposti. Joten anna kaverillesi aikaa. Ehkä juttu helpottaa, jos hänkin tulee vielä raskaaksi..

juuri näin, en ole ikinä potenut vauvakuumetta. ikää on 34v joten piti päätös tehdä.. ja päätös oli se että jos meinaa tehdä niin nyt on korkea aika!

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:

Mun mielestä sun kannattaa olla ystävällesi rehellinen. Kerrot hänelle, että hänen ystävyytensä on sinulle tosi tärkeää ja että ymmärrät että häneen sattuu. Ole sinäkin omissa tunteissasi rehellinen kuten hänkin oli sinulle.

tätä juuri halusin hänelle soittaa, ehkä minä pistän hänelle viestiä myös jos toisella paha mieli eikä ole juttu tuulella!

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:

Noin minäkin tekisin... ja antaisin aikaa.

Yhteistyössä