En ymmärrä muita äitejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma6v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamma6v

Jäsen
26.02.2006
449
0
16
Puistoilut saa kyllä loppua jo heti alusta viikon. Olen huono äiti kun käyn välillä töissä ja jätän lapset mummoille ja muille sukulaisille hoitoon. HYVÄ ÄITI pärjää ihan helve*** hyvin ilman minkäänlaista tukiverkkoa ja omaa aikaa.

Missään vaiheessa ei saa ilmaista että lapsilla olisi omahuone jos niitä on suurperheen verran(meillä 2 isoimmalla omahuone). Hyvä perheen äiti pärjää vallan mainioisti kolmiossa vaikka viiden lapsen kanssa koska lapsethan ei tilaa tarvitse vaan nämä HUONOT vanhemmat sitä tilaa tarvitsee!

Viimeinen niitti on nämä kesälomareissut. Nekin on tämä HUONO ÄITI keksinyt järjestää kun en kestä normaalia arkea vaan lastemme elämä on yhtä lentämistä koska vanhemmat ei pysy rutiinissa 24/7 52 viikkoa vuodessa.

Siis MITÄ! Anteex kun on mahdollista järjestää, mutta viissiin täytyy lopettaa kaikki sukulaisuhteet, työssäkäynti täysin, kellon tarkka aikataulu tehdä josta joka aamu nään heti miten tämä päivä menee!!!

Hyvää päivänjatkoa hyvät äidit.

en myöskään ymmärrä tätä syyllistämisen määrää, joka aiheuttaa vain suorituspaineita ja vie kaiken nautinnon äitiydestä :( itellä pää hajoaa just siihen, et yrittää olla niin täydellinen ja tukiverkosto heikko. paska mutsi oon, kun en saa pyydettyä apua.

• Tykkää
Reactions: MINTYNEN
Kateus se on, mikä niin monia valitettavasti vaivaa.... Kukaan ei voi tehdä omia päätöksiä, ilman kaikkien päivittelyä ja haukkuja. Surullista! Arvostelemassa ollaan teki niin tai näin, koskaan ei ole kaikkien mielestä hyvin. Mutta kun suurimman osan ajasta osaa jättää tämän asian omaan arvoonsa, niin itsekin jaksaa paremmin. Eikä tartte miettiä, mitä muut ajattelee. Aikaa se vaatii, mutta jos millään pystyy, niin hyvä niin! Oo iloinen ja tyytyväinen teidän omaan päätökseen ja anna muiden ajatella niinkun ajattelevat!! Mä oon yrittäny myös niin tehdä. Aina se ei toki ole helppoa, mutta yritän. Heti, kun poikkeaa muusta massasta, niin saa päivittelyjä osakseen. Ollaan iloisia siitä, että uskalletaan olla erilaisia. Me ollaan kans omanlainen päätös tehty, josta mua arvostellaan toooosi paljon. Myös täällä oon saanu kommentteja kuinka noin ei voi toimia. Mitä sitten? Me ollaan näin tasapainossa koko perhe ja pystytään nauttimaan tietyistä jutuista. Ap:lle tsempit täältä!!

Hei, tuu mun kans puistoon istuun hiekkalaatikon reunalle. Voidaan vaikka vaihtaa matkavinkkejä ja lasten huoneiden järkkäilyvinkkejä... :D

Ei muutaku toisesta korvasta ulos tommoset älyvapaat jutut! Parempaa loppuviikkoo!

Tsemppiä ap, älä välitä näistä "marttyyri" äideistä, sinä olet hyvä juuri tuollaisena äitinä, ei hyvä äitiys todellakaan mitata sillä onko äiti töissä vai kotiäitinä, onko lapsella oma huone vai ei, matkusteleeko perhe paljon ym, lista vois olla vaikka kuinka pitkä. Jokainen äiti joka rakastaa omia lapsiaan ja ajattelee lastensa parasta on lapselle hyvä äiti. Sanoi tai teki muut mitä hyvänsä, ei kannata välittää toisista äidesitä, meitä on moneen lähtöön...

Miksi välitätte tommosista? Mä ainaki elelen justiin niinku tykkään eikä mua hetkauta muiden mielipiteet. Tiedän, että paljonkin valittamista löytyis mun toimintatavoista joidenkin mielestä, mut siinähän löytyy. Jos minä, lapset ja mies ollaan tyytyväisiä, niin se riittää.

Kuulehan ap, ei kannata ottaa liian vakavasti sitä, mitä palstoilla kirjoitetaan tai millaisia keskusteluita puistoissa käydään. Itsehän tiedät, mitkä asiat teidän perheelle ja teidän perheen arkeen sopii ja mitkä taas ei; muilla voi olla toisenlaisia ajatuksia, mutta eihän tarkoituskaan ole miellyttää niitä kuuluisia muita, vaan tehdä teidän elämästänne mahdollisimman sujuvaa ja hyvää.

Olen hokenut moneen otteeseen, että se mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle, ja niin pois päin... :)

Äitiyttä ja sen laatua ei todellakaan määritellä noilla asioilla, joita nyt tuossa aloitusviestissäsi luettelit. Ja millä se sitten määritellään - no, jokainen määritelköön itse, millainen äiti lapsilleen on ja haluaa olla, ja tehköön ratkaisut kunkin asian suhteen sitten sen mukaan. Varmasti olet hyvä äiti lapsillesi, keskittyköön jokainen muukin olemaan sitä omilleen, eikö?

On sitä arvostelua kyllä kuultu täälläkin päässä. Mitä ihmeellisimmistä asioista. Vauvani ollessa puolivuotias sain kuulla olevani vastuuton ja huono äiti, kun suunnittelin lähteväni käymään laivalla ja Tukholmassa sen silloisen puolivuotiaani kanssa kaksin. Kyse ei ollut mistään ryyppyreissusta tms., ja ko. reissua nyt ei voinut kolmisinkaan olla suunnittelemassa koska miestä minulla ei ole. Lisäksi Tukholma kaupunkina kaikenkaikkiaan on minulle niin tuttu, että sen erottaa kotimaan kohteista lähinnä välimatka. Joka tapauksessa ko. arvostelijan mielestä minulla olisi pitänyt olla tukenani ja turvanani vähintään sellainen kymmenen hengen poppoo, koska "En mä ainakaan uskaltaisi noin pienen kanssa kahden lähteä." Tämähän tietysti tyypin mielestä tarkoitti sitä, ettei minunkaan tai kenenkään muunkaan pitäisi uskaltaa... Jäi sitten sillä kertaa menemättä, nimenomaan tuon ihmisen mesoamisen vuoksi, mutta jäi harmittamaan kovasti. Päätinkin, että seuraavista suunnitelmistani en ainakaan tuolle kyseiselle ihmiselle mainitse mitään, vaan suunnistan sinne minne olen aikonutkin. Pysykööt hän kotonaan, jollei koe kykenevänsä reissaamaan lapsensa kanssa, mutta ei sitä samaa muilta pidä olettaa. :)

Se on ihan sama millainen äiti on, syyllistäjiä löytyy aina. Kun vaan osaittaisiin ymmärtää että ihmiset on jo lähtökohdiltaan niin erilaisia ettei ne voi kaikki elää samanlaista elämää. Ja valitettavasti naiset osaa myös itse syylistää itseään.

[QUOTE="aamuvirkku";26048776]en myöskään ymmärrä tätä syyllistämisen määrää, joka aiheuttaa vain suorituspaineita ja vie kaiken nautinnon äitiydestä :( itellä pää hajoaa just siihen, et yrittää olla niin täydellinen ja tukiverkosto heikko. paska mutsi oon, kun en saa pyydettyä apua.[/QUOTE]

Onko niitä suorituspaineita pakko ottaa? Mun mielestä on ihan yks ja sama mitä mun äitiydestä muut ajattelee. Meillä tehdään näin ja toisessa huushollissa toisin. Mun äitiydennautintoa ei toiset äidit vie. :D

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Luulen, että puistoilijoiden ajatukset on myös asuinalueesta kiinni. Jos vaikkapa käy puistossa kaivarissa tai westendissä, niin varmaan muutkin käy kesälomareissuilla ym... Tsemppiä! Ärsyttävää on syyllistäminen! Eihän se väärin oo, että osaa ajatella itseäänkin ja ottaa välillä omaa aikaa ja toisaalta taas panostaa perheen yhteiseen aikaan ja lähteä kesälomalla vähän matkustamaan!

[QUOTE="Kolmen äiti";26049044]Onko niitä suorituspaineita pakko ottaa? Mun mielestä on ihan yks ja sama mitä mun äitiydestä muut ajattelee. Meillä tehdään näin ja toisessa huushollissa toisin. Mun äitiydennautintoa ei toiset äidit vie. :D[/QUOTE]
Niinpä :)

Ja toinen juttu on se, että pitääkö puistotutuille ylipäätään kertoa elämästään yhtikäs mitään. En mä ainakaan ole kertonut.

Yhteistyössä