En ymmärrä (kinkun tilaus kaupasta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En tajunnut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En tajunnut

Vieras
Hei

Onko muita ku ois tilanneet jostakin kaupasta tuoreen kinkun etukäteen siten, että hakee sen sitte pari päivää ennen aattoa?

Mä tilasin, ja kaupassa oli myyjällä lista jossa oli heidän tän joulun kinkkuvalikoima. Mä sit valitsin sieltä luuttoman pikkukinkun, noin 4 kiloisen. Kun menin hakemaan sitä tänään, katsoi myyjä ensin listasta mikä kinkku mun nimelle oli, ja sanoi että menee hakemaan.

No, myyjä tuli hetken päästä kinkun kanssa pahoitellen, että heille ei ollut tullut niitä nelikiloisiä, että tässä tällainen 5,5 kiloinen luuton kinkku, se oli pienin näistä mitä oli.... kysyin voinko saada jonkun muun valmistajan tms. kinkun pienemmän, niin se ei käy, koska KAIKKI tuoreet kinkut on varattu etukäteen ja hänen täytyy antaa siitä erästä, jossa piti ne nelikiloiset olla (mutta niitä ei vain ollut tullut)

Pakastekinkkuja tarjosi, mutta ei mulla ole sellaisia aikaa sulatella enää!

Eli lähti sitten se reilun viiden kilon matkaan ja maksoin siitä täyden hinnankin vielä...

En ymmärrä yhtään ja nyt ärsyttää vaikka kai tuokin syötyä tulee.

Eli sait isomman kinkun samaan hintaan? Vai jouduitko maksamaan isommasta kinkusta? Mun mielestä kuuluis joutua maksamaan vaan siitä tilaamastaan, jos näin oli niin ei kai tuossa sitten ollut mitään ongelmaa.

Ei mulla ole rahat tiukalla. Mulle oli ongelma se kaupan toiminta, pahoittelut vain eikä mitään syytä sille miksei niitä nelikiloisia saanut... tai siis se, että sen valmistajan kuormassa ei kuulemma ollut enää pieniä jäljellä, koska pieniä tuli niin vähän tai jotain.

Enkä mä oikeesti olis halunnu maksaa siitä enemmän, kun en ollut tilannut niin isoa.

Eli sait isomman kinkun samaan hintaan? Vai jouduitko maksamaan isommasta kinkusta? Mun mielestä kuuluis joutua maksamaan vaan siitä tilaamastaan, jos näin oli niin ei kai tuossa sitten ollut mitään ongelmaa.

Jouduin maksamaan sen 5,5 kilon kinkun hinnan, eli jouduin maksamaan isommasta. Kilohinta oli 9,50 eli vajaa viistoista euroa enemmän kuin tilaamani kinkku ois ollut...

Ei ne kauppiaat voi etukäteen tietää prikulleen montako kinkkua minkäki kokoisena tulee. Noin 4kg tarkoittaa että ei ole mikään 8-10kg:n jööti. Samassa tilanteessa hyväksyisin alle 6 kiloisen kinkun mukisematta, jos sen yli menisi niin varmistaisin että onhan se pienin mitä saa.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27741489:
Kinkkuja ei tehdä mittatilaustyönä ja tässä oli eroa tilaamaasi vaivaiset puolitoista kiloa. On jollain ongelmat. :headwall:

Okei, en ole tilannut aiemmin kuin kerran kinkun, silloin isomman 8 kiloisen ja sellaisen silloin sainkin. Itse ajattelin niin, että 4 kiloinen on jotain 4-4,9 kilon väliltä, en siis tasan nelikiloista odottanutkaan.

Jäi vaan outo kuva koko hommasta, kun myyjä sen niin itsestään selvänä asiana esitti, ettei tämän pienempiä tänä vuonna tullut kuin pieni määrä ja ne menivät jo. Mutta ilmeisesti niitä ei sitten vaan aina saa juuri sellaisia kuin on tilattu.

Alkuperäinen kirjoittaja öööh;27741478:
Ei ne kauppiaat voi etukäteen tietää prikulleen montako kinkkua minkäki kokoisena tulee. Noin 4kg tarkoittaa että ei ole mikään 8-10kg:n jööti. Samassa tilanteessa hyväksyisin alle 6 kiloisen kinkun mukisematta, jos sen yli menisi niin varmistaisin että onhan se pienin mitä saa.

Kyllä ne voivat tietää, jos asiansa osaavat. Kauppias pystyy halutessaan määrittelemään vaikka kilon tarkkuudella kinkun koon + haluamansa määrän...meidän lähikauppias tämän osaakin, moitteettomasti tänäkin jouluna saimme 3,5kg kinkun ilman mussutuksia.

Kauppa kuitenkin maksaa niistä kinkuista tilauksen jälkeen/etukäteen ja tarkistaa tuotteet viimeistään kuorman tullessa. Väärää kuormaa ei tarvitse ottaa vastaan ollenkaan.

[QUOTE="nuuh";27741563]No voi voi ja sinappikin on vääränlaista. Oisit vieny sian lenkille niin ehkä olisi laihtunut sen 1.5 kiloa ja vot, joulu pelastettu![/QUOTE]
Atteleppa jos joulukuusikin on 5 senttiä liian pitkä tai lyhyt. Joulu pilalla ja ranteet auki.

Vai niin. Eli kun tilaat pienen 20.000 euron Mersun ja sitä ei saakaan, niin sinun pitäisi saada sitten tilalle isompi 100.000 euron Mersu 20.000 eurolla?

No joo sen kun kettuilette. Mä en vaan ymmärtänyt kaupan toimintaa, vai oliko se sitten toimittajissa vika kun ei oikean painoisia tullut. Kyseessä iso kauppa ja kinkun tilanneita varmasti useampikin sata. Ehkä sitä ei sitten isossa kuormassa tule niin tarkkaan.

Niin ja muuten samaan aikaan kuulin vieressä kun naiselle, joka oli tilannut 8 kilon kinkun tuotiin 10 kilon kinkkua tarjolle... että huh huh...

Kannattais varmaan ottaa yhteyttä siihen kinkun toimittajaan ( hk,tamminen,pajuniemi,yms) ja valittaa sinne teidän kinkun koosta koska tosiaan se kauppa ei voi nyt asialle mitään.
Mutta jos myyjä olisi ollut ammattitaitoinen jo tilauksenottovaihessa,olisi kertonut että kinkkurulla painaa 2-3 kg ja luuton juhlakinkku 4-6 kg ja juhlakinkku potkalla 6-9kg.Olisit siis osannut varautua...

Yhteistyössä