en ymmärrä ihmisiä jotka opiskelevat huonopalkkaiseen ammattiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja qqpp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Q

qqpp

Vieras
En ymmärrä ihmisiä jotka opiskelevat vuosikausia päästäkseen huonopalkkaiseen ammattiin. Ammattiin jossa on aina ollut huono palkka ja tulee aina olemaan. Ammattiin jossa ei ole minkäänlaista mahdollisuutta edetä pidemmälle ja työajat ovat huonot. Hyvä esimerkki on kaverini joka opiskeli ensin 3v lukiossa ja 5v "unelma ammattia". Olen itse ollut tuon saman 8v työelämässä peruskoulupohjalta. Oma palkka on parempi mitä kaverilla 8v opiskelun jälkeen tulee koskaan olemaan ko. ammatissa. Koko 8v ajan kaveri on kituutellut taloudellisesti. Koskaan hänellä ei ole ollut rahaa ostaa mitään tai lähteä mihinkään. Itse olen saanut samassa ajassa ostettua ja lähes kokonaan maksettua oman asunnon.

No kerroppa ne ammatit, niin voidaan analysoida paremmin.

Ite ajattelen et opsikelu ei ole koskaan turhaa (vaikka sit joutuisin kituuttamaan), mutta sullehan on sitä peruskoulupohjalta aika vaikea selittää. Mä itse tienasin nykyistä enemmän leipomossa, mutta en ois mitenkään jaksanut sitä loppuelämääni. Mulle se raha ei merkkaa kaikkea..

Jospa tykkää työstään. Itse teen 3-vuorotyötä, jossa palkka olisi tosi huono ilman noita vuorolisiä. Silti en voisi kuvitellakaan tekeväni muuta työtä. Tykkään työstäni paljon.

Ihmisten kyvyssä ymmärtää muita, se on ihan luonnollista ja normaalia.

(vinkkinä tämän asian avautumiseen: aivan kaikki ihmisillä omaisuuden kartuttaminen ja rahan ansaitseminen ei ole ykköspäämäärä elämässä, muutenkin ihmiset ovat jonkin verran erilaisia toiveidensa ja tavoitteidensa suhteen)

En ymmärrä ihmisiä, jotka uuvuttavat itsensä ammatissa, vaikka palkka ja edut olisivatkin hyvät. En voisi kuvitella tekeväni työtä, josta en tykkää ja johon mulla ei olisi intohimoa. Nykyisin täytyy opiskella montakin eri ammattia. Töitä ei niin vaan saa, ei ole työpaikkoja.

Mun työssä palkka on aina ollut huono ja tulee aina olemaan. SILTI rakastan työtäni ja olen tehnyt työtäni nyt 15 vuotta. Opiskelin lukion jälkeen ammattiini kolme vuotta ja ole tyytyväinen tähän.

[QUOTE="vieras";27385895]Ihmisten kyvyssä ymmärtää muita, se on ihan luonnollista ja normaalia.

(vinkkinä tämän asian avautumiseen: aivan kaikki ihmisillä omaisuuden kartuttaminen ja rahan ansaitseminen ei ole ykköspäämäärä elämässä, muutenkin ihmiset ovat jonkin verran erilaisia toiveidensa ja tavoitteidensa suhteen)[/QUOTE]

Oho, jäi yksi sana puuttumaan, jotta viestini olisi paremmin ymmärrettävissä, niin täydennys:
Ihmisten kyvyssä muita ON EROJA jne.

Kiva että olet löytänyt työtä peruskoulupohjalla ja käyttänyt rahasi viisaasti.

Toivottavasti et joudu irtisanotuksi koska uuteen hommaan on paljon tulijoita, ja ysiluokan todistuksella ja pelkällä työkokemuksella ei välttämättä pääse kovin pitkälle nykyaikana... :snotty:

Mä koen olevani HYVIN onnekas ihminen, kun olen saanut tehdä töitä eläinten parissa jo useamman vuoden. Palkka on paska, työajoissakin olisi töivomisen varaa, eikä se työ todellakaan ole aina ollut helppoa henkisestikään. Mutta mä rakastan sitä silti.

Leivän olen aina pöytään sillä saanut ja se riittää siltä taloudelliselta kantilta ajatallen. Mä kun saan työstäni niin paljon muutakin, kuin vain sitä taloudellista puolta.

En ymmärrä ihmisiä, jotka uuvuttavat itsensä ammatissa, vaikka palkka ja edut olisivatkin hyvät. En voisi kuvitella tekeväni työtä, josta en tykkää ja johon mulla ei olisi intohimoa. Nykyisin täytyy opiskella montakin eri ammattia. Töitä ei niin vaan saa, ei ole työpaikkoja.

Mun työssä palkka on aina ollut huono ja tulee aina olemaan. SILTI rakastan työtäni ja olen tehnyt työtäni nyt 15 vuotta. Opiskelin lukion jälkeen ammattiini kolme vuotta ja ole tyytyväinen tähän.

Uuvutan itseäni töissä, jossa palkka ei ole kovin hyvä eikä etuja ole juuri ollenkaan. En edes liiemmin pidä siitä, mitä teen.
Ymmärrän todella hyvin ihmisiä, jotka tietävät, mitä haluavat työkseen tehdä ja kouluttautuvat työhön, josta pitävät.
Kun ei se kouluttautumattomuuskaan kaikilla ole oikotie onneen.
(minulla on kyllä koulutuskin tähän duuniin, olisinpa miettinyt aikoinaan tarkemmin, mitä haluan isona tehdä)

[QUOTE="vieras";27385945]Uuvutan itseäni töissä, jossa palkka ei ole kovin hyvä eikä etuja ole juuri ollenkaan. En edes liiemmin pidä siitä, mitä teen.
Ymmärrän todella hyvin ihmisiä, jotka tietävät, mitä haluavat työkseen tehdä ja kouluttautuvat työhön, josta pitävät.
Kun ei se kouluttautumattomuuskaan kaikilla ole oikotie onneen.
(minulla on kyllä koulutuskin tähän duuniin, olisinpa miettinyt aikoinaan tarkemmin, mitä haluan isona tehdä)[/QUOTE]

Elähän hättäile! Koskaan ei ole liian myöhäistä opiskella :) !

Yhteistyössä