En voi ymmärtää, että jotkut hyväksyvät kauneusleikkaukset jopa pienille lapsille :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuli tuosta hörökorva-ketjusta mieleen. Kohta varmaan pidetään normaalina pikkulasten nenäleikkauksiakin, jos nenä on "väärän" kokoinen/mallinen :( En voi ymmärtää. Jokaisen pitäisi kelvata omana itsenään, ei kiusaamiseen kuulua tuolla keinoin puuttua. Lapsia kiusataan mistä syistä tahansa...ei silmälasejakaan jätetä käyttämättä, jos joku niitä haukkuu.

Just pistin samaa tekstiä tohon samaan ketjuun :D Mun mielestä just tolla opetetaan niiille lapsille sitten sitä, että kaikkien pitäisi näyttää tietyltä. Minä ainakin yritän kasvattaa lapseni siten, että ymmärtäisivät, että kaikki ovat erinäköisiä eikä se ulkonäkö tee kenestäkään toista parempaa tai huonompaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Niin. On olemassa normi, jonka sisäpuolelle pitää mahtua. Jos ei mahdu, joutuu arvosteltavaksi.

Mikäs sinä normien mukaisena ja jopa keskivertoa paremman näköisenä olet arvostelemaan niitä ei-normien mukaisia jotka yrittävät mahtua siihen muottiin johon sinä tuurin ja geenien ansiosta sovit automaattisesti?

Mitä nuorempana mahdolliset epämuodostumat korjataan, sen parempi LAPSELLE, jos se häntä haittaa, tai jos se haittaa kovasti vanhempia (se ei voi olla siirtymättä myös lapseen).
Jos ei haittaa, on leikkauskin turha.

Ja hörökorva on korvalehden epämuodostuma, niin ainakin sairaanhoitopiirin sivuilla lukee.

Myös epämuodostunut nenä varmasti leikataan tarvittaessa.

Ja tätä on turha yrittää tulkita siten, että mun mielestä kaikkien pitää mahtua samaan muottiin. Ehei. Ei mua kenenkään hörökorvat haittaa.

Nehän on vaan korjausleikkauksia ei varsinaisia kauneusleikkauksia. Siis nuo hörökorvat. Ja kun mun lapsen toinen korva on tosi hörö ja tunkee hiusten läpi, niin kyllä mä sen meinaan korjauttaa. Lääkärikin sanoi, et ilman muuta kannattaa korjata. Ja lääkäri sen puheeksi ottikin. Korvassa siis kehityshäiriö, toinen poimu jäänyt kokonaan muodostumatta, jonka johdosta korva on tosi hörö.

Millä perusteella se muuten on epämuodostuma? Ja missä menee raja? Hörökorviakin on eri asteisia. Onko kyse todella epämuodostumasta vaiko vain normien vastaisuudesta.

No sitten kasvatakaa lapsia oikein ettei niistä kasvaa kiusaija. Täällä palstalla on monet aikuiset kun lapset haukku ja arvostelee joka toista ja te vielä haluatte lapsista jotai...
Mut, mun mielipite että en mäkään hyväksyy siitä, muta ehkä parempi hetki kärsiä kun koko elämää tyhmijen ihmisten takia jotka rupee arvostella jotain vika

Mä jo tuohon yhteen ketjuun kirjoitin että olen todellakin miettinyt niitä pojan korvien leikkauttamista... Ja syynä siihen on todella tollot ajattelemattomat AIKUISET jotka tuntee tarvetta hihkasta pojan nähtyään että voi vitsi mitkä korvat, onko tuo aina ollu noin hörökorvainen ym muuta mukavaa.. Jos et itse ole ollu kuulemassa noita (varsinkin kun oli ihan hormonihuuruissaan) niin on ihan turha tulla vinkumaan jossain keskustelupalstalla että annetaan kaikkien kukkien kukkia... Mä en todellakaan toivo koskaan että mun lapsella on sellainen fiilis jonkun tollon kommenteista mikä mulla on ollu... Jos vain pystyn säästämään lapseni niiltä niin myös teen sen. En tietenkään lähe pienelle lapselle tekemään mitään leikkausta, mutta kyllä nuo satuttaa äitiä ja kovaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Niin. On olemassa normi, jonka sisäpuolelle pitää mahtua. Jos ei mahdu, joutuu arvosteltavaksi.

Mikäs sinä normien mukaisena ja jopa keskivertoa paremman näköisenä olet arvostelemaan niitä ei-normien mukaisia jotka yrittävät mahtua siihen muottiin johon sinä tuurin ja geenien ansiosta sovit automaattisesti?

Peesaan täysillä!!

Se on niin helppoa sanoa, kun ei ole itsellä/omasta lapsesta kyse!

Alkuperäinen kirjoittaja kylläpä vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Peesaan täysillä!!

Se on niin helppoa sanoa, kun ei ole itsellä/omasta lapsesta kyse!

Sirkkahan juuri toisessa ketjussa sanoi, että hänen molemmilla lapsillaan on hörökorvat.

Hörökorvat ovat nimenomaan epämuodostuma, koska melkeinpä kukaan ei pidä niitä esteettisesti kauniina, toisin kuin nenänmuodoista voidaan olla montaa eri mieltä.

Joten hörökorvissa on kyseessä korjausleikkaus, ei kauneusleikkaus.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hörökorvat ovat nimenomaan epämuodostuma, koska melkeinpä kukaan ei pidä niitä esteettisesti kauniina, toisin kuin nenänmuodoista voidaan olla montaa eri mieltä.

Melkein kukaan Suomessa. Ei joka puolella maailmaa ajatella samoin.

Amerikassa leikkautetaan down-lasten kasvot, jotta he eivät näyttäisi down-lapsilta ja tulisivat paremmin hyväksytyiksi yhteisöön. Tästä tuli aikoinaan ohjelma tv:ssä.

No joo, mut hei, nyt eletään kuitenkin Suomessa. Ihan pieni pointti vaan jokapäiväiseen elämään..

Siis missä maassa arvostetaan hörökorvia? Ei sillä ole mitään väliä, mutta en ole tälläisestä kulttuurista kuullut. Thaimaalaisilla on muuten usein hörökorvat, mutta sielläkin on yleistä käydä leikkaamassa ne.

Katsoin joskus ohjelmaa amerikkalaisista hyvin rikkaista ihmisistä. Siinä oli kuvattu nuoria naisia valmistautumassa päättäjäistanssiaisiinsa ja useat heistä saivat päättäjäislahjaksi silikonirinnat, jotta puku istuisi paremmin.
Tämä meni nyt vähän hörökorvien korjausleikkausajattelun ulkopuolelle, mutta silikonit päättäjäistanssiaisiin oli minusta aika pöyristyttävä ajatus.

Onko sitten esim. ohuet hiuksetkin epämuodostuma, kun harva niitäkään pitää ihanteena?

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Katsoin joskus ohjelmaa amerikkalaisista hyvin rikkaista ihmisistä. Siinä oli kuvattu nuoria naisia valmistautumassa päättäjäistanssiaisiinsa ja useat heistä saivat päättäjäislahjaksi silikonirinnat, jotta puku istuisi paremmin.
Tämä meni nyt vähän hörökorvien korjausleikkausajattelun ulkopuolelle, mutta silikonit päättäjäistanssiaisiin oli minusta aika pöyristyttävä ajatus.

No mut elämää se on, miks ei saa nautia tästä, ei se kuitenkaan niin pahaa loppujen loppuksi ole jos aikuiselle sen laitetaan

Onko sitten esim. ohuet hiuksetkin epämuodostuma, kun harva niitäkään pitää ihanteena?

Voi helvata... Järjenriemuvoitto siellä kirjoittelee :D

Yhdellä lapsistani on hörkkärit ja vieläpä tytöllä. Mulle ei ole tullut koskaan mieleenikään, että leikkauttaisin ne. Lapseni on kaunis ja ihana sellaisenaan ja ne korvat on minusta hienot. Eipähän ole mitkään tusina korvat.
Jos hän aikuisena nehaluaa leikkauttaa ja kokee ne korvat haitaksi, nin saa hän niin tehdä, enkä häntä tuomitse. En kyllä tuomitse niitäkään vanhempia, jotka lapsiensa korvat leikkauttavat. Itse en sitä kuitenkaan meinaa tehdä.

Ohuille hiuksille ei ole oikein mitään tehtävissä, paitsi lisäkkeet.

Yhteistyössä