En voi uskoa tätä.... edes anopista! Ja silti totta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meille syntyi kolmas lapsi viime maanantaina eli pian ikää 2 viikkoa.

Anoppi ja appiukko eivät ole käyneet katsomassa vauvaa. Sanoivat miehelle, että tulevat sitten katsomaan kun olemme asettuneet taloksi. No siis montako helvetin päivää siihen menee? Ihan normaalia elämää täällä on eletty koko ajan ja vieraita on käynyt katsomassa vauvaa ja lapset käy kerhoissa, mies töissä... ei tässä mitään enää asetuta. Itse tulin kotiin vuorokauden kuluttua sairaalasta.

Eilen anoppi ja appiukko hakivat kaksi isompaa lasta hoitoon. Miehellä varpajaiset ja minä menin vauvan kanssa eräälle ystävälle "evakkoon".

Minulla oli sänkymme päällä puhtaita pyykkejä, kun olin pakannut lasten vaatteita yökylää varten ja etsin itsellenikin jotain siitä. Tarkoitus oli heivata ne pyykkikoppaan ja viikata tänään sitten. Totesin vain kun anoppi käveli sisälle, että pitää noi pyykit tosta vielä heittää pois. Sanoin sen siksi, että ei kuvittele että aion jättää ne siihen, vaikka on vieraita tulossa.

Arvatkaa mitä anoppi tekee?! Kävelee makkariimme ja alkaa viikata niitä vaatteita. Vauva oli sylissäni sillä hetkellä kun tulivat, joten NÄKI vauvan siinä. Ei kuitenkaan pysähtynyt katsomaan puhumattakaan siitä, että olisi hiukan tarkemmin kurkistanut uutta tulokasta. No minä syötin vauvan ja vein sen nukkumaan sinne makkariin missä anoppi oli viikkaamassa pyykkejä. Ei kysellyt vauvasta mitään ja kun sai pyykit viikattua niin nousi sängyltä ja meni pois makkarista. Kohta sen jälkeen lähtivät heille lastemme kanssa.

Siis voi saatana perkele. Eikö ton vertaa kiinnosta?!?! Mies lähti hetki sitten hakemaan lapsia ja minä totesin, että en tosiaan mene mukaan ja vie vauvaa sinne esiteltäväksi heille, kun ei kerran täällä kiinnostanut katsoa

Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
:o no ohhoh.. jo on kummaa käytöstä?
miten on teidän muihin lapsiin suhtautunut, kun ovat syntyneet?

Esikoista tulivat sairaalaan katsomaan, mutta kun aikanaan kerrottiin odotuksesta niin suhtautui anoppi nuivasti, koska olimme harjoittaneet syntiä ja saimma lapsen avoliitossa.

Kakkosen syntyessä eivät tulleet sairaalaan, mutta tulivat katsomaan kotiin kun tyttö oli viisi päivää. Toi samalla sellaisen sisaruskimpun missä oli isompi sininen kimppu isoveljelle ja pieni vaaleanpunainen pikkusiskolle ja ne oli nyörillä sidottu toisiinsa kiinni.

Nyt ei tuonut mitään kukkasiakaan, kun tulivat "katsomaan". :(

Alkuperäinen kirjoittaja lehmu:
Hmm... jos niillä on jotain muuta murhetta? Silloin on aika näköalaton.

Mut loukkaisi minuakin :/

Ei ole mitään muuta murhetta. Mieheni sensijaan (kuten anoppi itsekin) ovat molemmat parantuneet syövästä joka heillä molemmilla todettiin kaksi vuotta sitten yhtäaikaa. Eri syövät siis. Mutta voisi olla onnellinen, että poikansa saa sellaisten hoitojen jälkeen olla onnellinen ja saa vielä kolmannen terveen lapsen.

Mä varmaan saatan käyttäytyä juuri kuten anoppisi. Itse en aikoinaan tykännyt tyhtään, että meillä ravasi väkeä kylässä, kun lapset olivat vastasyntyneitä. Joten en varmaan tule tuppaamaan itseäni kovinkaan nopeasti kylään. Ehkä kuukauden päästä. Toki menen aikaisemmin, jos kutsutaan.

Saatan olla myös juuri sellainen anoppi, joka ottaa - lausahduksesi niistä pyykeistä - vinkkinä ja auttaa kotitöissä. Tosin palstaa pitkään seuranneena pyrin kyllä pysymään mahdollisimman kaukana miniästäni... uskon nimittäin, että teenpä niin tahi näin, teen jokatapauksessa väärin. Anopit tuntuvat tekevän aina väärin :D Ja siihen vauvaan.... mun pitää varmaan laittaa joku muistilappu seinään, että muista höpöttää vauvasta. Itse en ole erityisen kiinnostunut pienistä vauvoista, isommat lapset sen sijaan ovat liikkiksiä. Mulle siis sen vauvan huomiotta jättäminen voisi tapahtua ihan vahingossa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ketään voi jättää vahingossa huomioimatta nenän edessä olevaa vastasyntynyttä.
No sanotaan niin, että varmasti minä sen lapsen näkisin . Mutta pitää varmaan opetella muutama repliikki, minkä tuore äiti haluaa lapsestaan kuulla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Mielenkiintoinen anoppi.

Mutta ihanko totta te lasten & vastasyntyneen kanssa lähdette evakkoon, jotta isi saa viettää varpajaisia?

Ihan totta joo ja oli ihanaa. Lapsilla on ollut hauskaa mummulassa pitkästä aikaa ja minusta oli ihanaa juoruilla ystävän kanssa, syödä roskaruokaa ja karkkia ja nuuhkutella vauvaa rauhassa eikä tarvinnut hoitaa isompia samalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Esikoista tulivat sairaalaan katsomaan, mutta kun aikanaan kerrottiin odotuksesta niin suhtautui anoppi nuivasti, koska olimme harjoittaneet syntiä ja saimma lapsen avoliitossa.

Kakkosen syntyessä eivät tulleet sairaalaan, mutta tulivat katsomaan kotiin kun tyttö oli viisi päivää. Toi samalla sellaisen sisaruskimpun missä oli isompi sininen kimppu isoveljelle ja pieni vaaleanpunainen pikkusiskolle ja ne oli nyörillä sidottu toisiinsa kiinni.

sori asian vierestä mutta se kimppu om napanuorakimppu.

Meillä ei anoppia vähempää vois kiinnostaa muksut tai vastasyntyneet ja parempi niin en voi sietää sitä akkaa.
Kuopuksen sairaudesta totes joskus, hyi helvetti...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

sori asian vierestä mutta se kimppu om napanuorakimppu.

Joo niin on tai sitten sisaruskimppu, kumpaakin olen kuullut. Kuvailin noin kun en tiedä tietääkö kaikki sitä. Tai siis se on napanuorakimppu missä on ikäänkuin äiti ja vauva. Tossa oli sisarukset eikä ne ole napanuoralla toisissaan kiinni.

Mitä mieltä olivat 3. raskaudesta? Jospa osoittaa mieltään siitä että 2 lasta olisi riittänyt? Mulla anoppi on välillä tök-töks- tyyppi. Antaa "kultaisia" kasvatus-ohjeita, oma äitini ei koskaa ole kyseenalaistanut mitään lasten hoidosta..

Aika kummaliselta minusta kyllä kuulostaa, että hän ei ollenkaan katsonut vauvaa. vaikka ei olsi vauvoista kiinnostunut, voisi sen tehdä edes kohteliaisuussyistä. Tosin luulisi, että oma lapsenlapsi kiinnostaisi...

Yhteistyössä