en voi jättää lasta miehen kanssa....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kai se nyt silloin tällöin on ok, että ruuaksi on nakkeja ja leipää? Siis kerran-pari viikossa vai joka päivä?
Exä nimittäin syötti vuoden ikäiselle lapselle vain jotain vanukkaita että sai edes jotain sen syömään :(

Että sellasen miehen oot itselles löytäny :whistle:

Mä antaisin kenkää ja käskisin painua helvettiin.

Just joo. Meillä meni keskimmäisen kanssa toisinpäin. Tai no, yritin mä antaa ruokaa, mutta ei se tykänny muusta kuin isänsä tekemästä ruuasta, joten jos sitä ei ollu jääkaapissa, kun isänsä poissa, niin syötin sille nakkeja ym mitä se nyt sattu syömään. Ois kai miehen pitäny käskee mut helvettiin? Ohhoh!

[QUOTE="vieras";22009633]Just joo. Meillä meni keskimmäisen kanssa toisinpäin. Tai no, yritin mä antaa ruokaa, mutta ei se tykänny muusta kuin isänsä tekemästä ruuasta, joten jos sitä ei ollu jääkaapissa, kun isänsä poissa, niin syötin sille nakkeja ym mitä se nyt sattu syömään. Ois kai miehen pitäny käskee mut helvettiin? Ohhoh![/QUOTE]

Ap kirjoitti, ettei mies anna lapselle ruokaa koska ei jaksa siivota. Ja meillä ei lasten mukaan tilata kokkia kotiin vaan syödään sitä mitä on tarjolla teki sen kuka tahansa. Harmi että teillä oli noin hankalaa.

Monta vuotta sitten mies oli ollut lapsen kans päivän muistaakseni jottain 6-8h ja lapsi oli syönyt yhden omenan..no minä pillastuin ja mies vaan ihmetteli ja sanoi ettei lapsella ollut nälkä,kai se ois pyytänyt.. On kyllä oppinut ja nykyään kokkailee muutenkin mielellään.. Joten: Älkää heittäkö niitä miehiä heti pihalle (viitaten johonki edelliseen viestiin ) vaan olkaamme armollisia ja antakaa mahdollisuus..Tuskin kellään tarkoitus on ollut lasta nälän hätään tahallaan ajaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Minä vaan..;22009669:
Monta vuotta sitten mies oli ollut lapsen kans päivän muistaakseni jottain 6-8h ja lapsi oli syönyt yhden omenan..no minä pillastuin ja mies vaan ihmetteli ja sanoi ettei lapsella ollut nälkä,kai se ois pyytänyt.. On kyllä oppinut ja nykyään kokkailee muutenkin mielellään.. Joten: Älkää heittäkö niitä miehiä heti pihalle (viitaten johonki edelliseen viestiin ) vaan olkaamme armollisia ja antakaa mahdollisuus..Tuskin kellään tarkoitus on ollut lasta nälän hätään tahallaan ajaa :)

"ei kuulemma jaksa sitä ruuan kanssa sotkemista" on mun mielestä ihan eri asia kuin se, että ei muka tajuaisi lapsella olevan nälkä.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä vaan..;22009669:

Kyllä jokainen täysjärkinen aikuinen tietää että lapsen pitää saada ruokaa. Eli tahallista se silloin on ollut. Ellei nää teijän miehet oo jotenkin vajaita, se on eri asia.

Siis kun ap nimenomaan kirjoitti että "ei kuulemma jaksa sitä ruuan kanssa sotkemista"

Kyllä lähtis tollanen äijä pihalle mun taloudesta, jos lapsen ruokkiminen on siivoamisesta kiinni.

Siis kun ap nimenomaan kirjoitti että "ei kuulemma jaksa sitä ruuan kanssa sotkemista"

Kyllä lähtis tollanen äijä pihalle mun taloudesta, jos lapsen ruokkiminen on siivoamisesta kiinni.

Meidän kuopus on ihan hirvee sika. Mä oon niin kyllästynyt sen sotkemiseen, että mietin välillä just sellasia ruokia, mitkä ei joko sotke kauheesti tai on helppo siivota. Nakit on niin oiva valinta tälläisina hetkinä. Ei riitä, että syönnin jälkeen pitää siivota pöytä, pitää siivota pöytä, tuoli, lattia ja vaihtaa lapselle vaatteet. Tänäänkin istuin sen vieressä ja silti ehti sotkeen kaikki paikat, maitolasi nyt oli vahinko... Joten ymmärrän tietyssä mielessä ap:n miestä. Mä vihaan ruuanlaittoa ja siivousta, vaikka olen äiti-ihminen! Ehkä multakin pitäis vaan ottaa lapset pois.

Ap:n mies on lapsen kans pari iltaa viikossa, lapsi siis saanee aamupalan ja lounaan ja ehkä välipalan ennen iltaa ja äidin töihin lähtöä? Kaataako maailmaa, että lapsi syö jotain vähemmän terveellistä parina iltana?

Onpas ongelma! Meillä mies päivät lapsen kanssa kotona, kun minä töissä. Oon tosi iloinen että pärjäävät, vaikka ruokaa EI syödä. Syödään sitten kun minä tuun kotiin ja sapuskat laitan. Jotain leipää yms. syövät siis kahdestaan. Hyvin sujuu!!:)

[QUOTE="ellu";22009898]Onpas ongelma! Meillä mies päivät lapsen kanssa kotona, kun minä töissä. Oon tosi iloinen että pärjäävät, vaikka ruokaa EI syödä. Syödään sitten kun minä tuun kotiin ja sapuskat laitan. Jotain leipää yms. syövät siis kahdestaan. Hyvin sujuu!!:)[/QUOTE]

Ei kuulosta ihan normaalilta tämäkään.

Mun mielestä on täysin käsittämätöntä, että ei aikuinen ihminen, oli se sitten äiti tai isä, kykene huolehtimaan siitä, että lapsi syö säännöllisesti ja saa myös ihan kunnon ruokaa.

Kummallista isyyttä. Kun ei osaa/halua/viitsi/jaksa omaa lastaan edes ruokkia.

En mäkään lapsia isälle tuollaisessa tilanteessa jättäisi. Mutten jaksaisi olla vaimokaan tuollaiselle miehelle.

Yhteistyössä