En vieläkään tiedä mikä minusta tulee "isona"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtön äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työtön äiti

Vieras
Olen 24-vuotias, tällä hetkellä kotiäitinä. Haluaisin mennä opiskelemaan tai töihin kun lapsikin on jo 1,5-vuotias. Mutta ongelma on siinä etten yhtään tiedä mitä haluaisin tehdä/opiskella. Yksi ammatti minulla jo on, mutta sen alan työt eivät kiinnosta. Paikkakunnallamme ei ole ammatillista koulutusta suomenkielisille ja töitä on täältä vaikea saada mikäli ei ole ruotsinkielinen. Periaatteessa pois muuttaminen ei tule kyseeseen, koska miehellä täällä vakituinen työpaikka ja lähin kaupunki missä on suomenkielisille koulutusta on 50km päässä ja joutuisin sinne kulkemaan bussilla. Missä vaiheessa minä olisin sitten lapseni kanssa? Arkipäivät menisivät koulun- ja bussinpenkillä :( kukaan ollut vastaavassa tilanteessa?

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
juuri tällä hetkellä... Paitsi että meillä "vain" 20km lähimpiin kouluihin. Meillä 3 lasta. Ja kysymysmerkkinä minäkin että mitäs sitä keksisi.

kyllä on tosiaan hankalaa kun ei tiedä miten toimia :( lapsi on kuitenkin sen verran pieni vielä että en haluaisi hänestä joutua joka päivä olemaan monta tuntia erossa.

Yhteistyössä