En vain laihdu:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viisaammat!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viisaammat!

Vieras
Olen 1kk yrittänyt pudottaa painoa,ekalla viikolla lähti 1kg sen jälkeen ei mitään:(
Syön säännöllisesti ja terveellisesti ja liikun kohtuullisesti (kävely)
Laskin kalorit 1300kcal ilman liikuntaa.
Mulla on jäänyt alle sen usein,johtuisikohan siitä?
En enää hengästy reippaasta kävelylenkistä vaikka kävelisin pysähtymättä yli tunnin-
olisiko aika vaihtaa raskaampaan liikuntaan vai polttaako keho vieläkin rasvaa jos en hengästy?
On masentavaa kun paino pysyy samana vaikka yritän tosissani:(
Onko keholle välttämätöntä saada min.1300kcal (mun tapauksessa)
että laihtumista tapahtuu?Olenko mennyt säästöliekille???

Alkuperäinen kirjoittaja viisaammat!:
Olen 1kk yrittänyt pudottaa painoa,ekalla viikolla lähti 1kg sen jälkeen ei mitään:(
Syön säännöllisesti ja terveellisesti ja liikun kohtuullisesti (kävely)
Laskin kalorit 1300kcal ilman liikuntaa.
Mulla on jäänyt alle sen usein,johtuisikohan siitä?
En enää hengästy reippaasta kävelylenkistä vaikka kävelisin pysähtymättä yli tunnin-
olisiko aika vaihtaa raskaampaan liikuntaan vai polttaako keho vieläkin rasvaa jos en hengästy?
On masentavaa kun paino pysyy samana vaikka yritän tosissani:(
Onko keholle välttämätöntä saada min.1300kcal (mun tapauksessa)
että laihtumista tapahtuu?Olenko mennyt säästöliekille???

Kokeileppa vähän rankempaa liikuntaa, esim hölkkää. Ja vaihtele liikuntamuotoja, spinning on esim hyvä. Muista myös lihaskunto, venytykset ym. Ja uinti ja vesijuoksu on tosi tehokasta.

Energiankulutus syntyy perusaineenvaihdunnasta ja fyysisestä aktiivisuudesta. Perusaineenvaihdunta on energiamäärä, jonka kulutamme lepotilassa tekemättä yhtään mitään. Istuessa kuluu energiaa noin 1,3 kcal painokiloa kohti tunnissa. Terveyden ylläpitämiseksi liikunnan tuottaman ylimääräisen energiankulutuksen pitäisi olla vähintään 500 kcal viikossa.

Aivan takuulla laihdut edelleen. Kehon nestetasapaino vaan elää hormonitoiminnan myötä.

Jatka samaan malliin toinenkin kuukausi niin aivan takuulla olet laihtunut vähintään kilon lisää. Senttejä kannattaa myös tarkkailla. Liikunnan myötä pienenet enemmän kuin pudotetut kilot.

ei säästöliekki estä laihtumista. itse söin pari kk alle 800 kaloria päivässä,sitten lisäsin kuukaudeksi 1200 kaloriin. Ja yhteensä painoa lähti 16kg 3 kuukaudessa. Ja vielä ei ole takaisin tullut grammaakaan,vaikka nyt siis syön suht normaalisti,tavoitteena pitää saavutettu paino.

muoks* en nyt sano että tuo se järkevin tapa olisi,tahdoin vaan mainita että koko säästöliekki on mielestäni yli-mainostettu. Itse kun en mitään sellaista havainnut edes.

ai,mä oon ymmärtänyt ettei laihdu jos keho menee säästöliekille.Mulla olisi n.15kg pudotettavaa ja oon masentunut kun paino ei putoa!Yrityksestä ei ole kiinni:(
ViVa kerrotko miten sinä laihdutit???
Yritän syödä proteiinia että ei olis kokoajan nälkä mut silti on.Mistähän johtuu?

Alkuperäinen kirjoittaja W:
jos et ole kävellyt ennen,sun lihakset kasvaa ja ne painaa enemmän kuin läski

Ja tämä on toisaalta totta mutta ei sitten kuitenkaan: aina kun ihminen "laihduttaa" eli saa vähemmän kuin kuluttaa niin lihakset pienenee. Eli energiavajeessa lihakset ei kasva vaan pienenevät. Minimissäänkin niistä lähtee 25% oikealla ravinnolla, maksimissaan jopa 75%. Eli jos laihduttaessa ei paino tipu niin on silkkaa itsepetosta että lihakset painavat enemmän!

Yhteistyössä