En usko kenenkään ihmistuntemuksen olevan niin hyvä, että kovin lyhyellä ajalla osaisi satuttaa ja iskeä heikkoa kohtaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Santra"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Santra"

Vieras
Viittaan osittain muutaman ketjuun, joissa joku random tyyppi oli sanonut jotakin henkilökohtaista ja ilkeää, vaikka ei tyyppiä tunne. Läskiksi haukkumista tai ilkelyä laitettiin sen piikkiin, että tuntematon halusi satuttaa ja tiesi sun olevan heikko.

Mä olen heikko. Mulla ei ole minkäänlaista itseluottamusta. Olen silti ihan normaalin näköinen, nätti, muodikkaasti pukeutuva ja jos joku juttelee mulle niin puhun takaisin. En usko kenenkään oleva niin hyvä ihmistuntija, että alle puolen tunnin tuttavuuden perusteella tekisi minusta päätelmän, että olen heikko ja osaisi jopa etsiä ne asiat ja sanat, jotka satuttaa eniten.

Eli josku joku sanoo ilkeästi mulle, niin kyllä otan sen faktana. Silloin minä olen tämän henkilön mielestä ruma,lihava,tyhmä tms, koska hän niin sanoi. Lisäksi ajattelen, että hän ei voi olla sitten ainoa kenen mielestä olen xxxx ja näin ollen päättelen, että moni muukin on samaa mieltä, koska tyyppi tuskin on niin ainutlaatuinen.

henkilökohtasuuksiin ei voi mennä jos ei tiedä henkilökohtaisia asioita, vaikka olis lukenu vuosia täällä jonkun tekstejä.

Mä olen ollut kiusauksen kohde. Uskomattominta on se, miten nopeasti jotkut iskevät. He aistivat jotenkin että olen heikko, ja nauttivat siitä kun saavat loukattua. Ja sitten kun/jos asiaa selvitellään kasvotusten, he kommentoivat että olen "herkkä". Ja selittelevät itsensä ulos siitä mitä ovat aiemmin sanoneet ja loukanneet. Ja jatkavat päälläpäsmäröintiä.

Kauheinta on että nämä ihmiset ovat erittäin älykkäitä. Käyttäisivät älyään johonkin muuhun kuin muiden kiusaamiseen ja päällepäsmäröintiin. Kamala sairaus tuo, että saa nostettua itsetuntoaan sillä että loukkaavat muita.

Täällä aina kärjistetään asioita. Nimettömänä on helppo haukkua. Mut ne on vain mielipiteitä ja kärjistyksiä, joista ei pidä välittää! Samoin normielämässä. Monet haukkuvat ensin etteivät tule haukutuksi.Julmaa!

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;26058139:
henkilökohtasuuksiin ei voi mennä jos ei tiedä henkilökohtaisia asioita, vaikka olis lukenu vuosia täällä jonkun tekstejä.

Onko se sitten sattumaa vain, että mua on esim. baareissa ja terassipöydistä huudeltu läskiksi? Nimittäin ulkonäkö on mulle niin arka asia, että lihava/ruma/läski on pahinta mitä mulle voi sanoa. En ikinä unohda näitä ja jokainen kommentti tietää monia kyyneleiden täyttämiä iltoja.
Mun bmi on alle 25, joten en edes ole lihava.

[QUOTE="Santra";26058067]
Eli josku joku sanoo ilkeästi mulle, niin kyllä otan sen faktana. Silloin minä olen tämän henkilön mielestä ruma,lihava,tyhmä tms, koska hän niin sanoi. Lisäksi ajattelen, että hän ei voi olla sitten ainoa kenen mielestä olen xxxx ja näin ollen päättelen, että moni muukin on samaa mieltä, koska tyyppi tuskin on niin ainutlaatuinen.[/QUOTE]

Tässähän se ongelman ydin onkin. Otat faktana kaiken paskan mitä puhutaan. Ei tarvitse olla mikään ihmistuntija että haluaa vittuilla ihmisille. Jotkut tekee sitä ihan omaksi huvikseen ja tulevat hyvälle mielelle jos joku tuntematonkin sattuu selvästi pahoittamaan mielensä.

Tuohon ei auta muu kuin yrittää tehdä heikolle itsetunnolle jotain, muiden paskapuheisiin ei voi vaikuttaa.

Onko se sitten sattumaa vain, että mua on esim. baareissa ja terassipöydistä huudeltu läskiksi? Nimittäin ulkonäkö on mulle niin arka asia, että lihava/ruma/läski on pahinta mitä mulle voi sanoa. En ikinä unohda näitä ja jokainen kommentti tietää monia kyyneleiden täyttämiä iltoja.
Mun bmi on alle 25, joten en edes ole lihava.
mä puhuin täsät palstalla tapahtuvasta kirjottelusta.
etkä sä mikään läski ole.

Mulle on nimenomaan ulkonäkö se arka paikka. Mua saa huoritella ja vaikka sylkeä päin ja osaan unohtaa asian. Lähinnä mietin, että mikä tuotakin vaivaa.
Ulkonäkö on maailman arin asia. Siitä ei saa puhua mielellään edes hyvällä. Jotenkin moni osaa kuitenkin piilovittuilla ulkonäöstä mulle ja ihan kuin arvaisivat, että se jos mikä satuttaa. Siis tuntemattomatkin.

Yhteistyössä