En usko että lapsemme saa koskaan oman huoneen.

• Viestiketjun aloittaja "aito ammattivalittaja"
  • Ensimmäinen viesti
"Vvv"
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30620725]Onko kamalaa jos lapsella ei ole omaa huonetta?[/QUOTE]

On. Ja sekin on kauheaa jos lapsen huone on pieni koppi kuten meidän lapsella, 9 m2. En jaksa kutsua enää sukulaisia kylään kun aina saa kuulla miten huonosti meillä on asiat.

Kannattaisi varmaan elää olemassa olevien resurssien sallimissa puitteissa ja siis rakentaa siihen makkariin kevyt väliseinä.

Mitä järkeä tossa on, että valittaa olevasta, vain haaveilee tulevasta eikä koskaan tee asioille mitään vaikka voisi?

.....
Me nukutaan olkkarissa ja lapset makkarissa, kaksiossa siis. Mitä sitä turhaan omaa huonetta. Olkkariin tai makkariin voi myös rakentaa verholla tai sermillä oman makuusopen lapselle. Nykyään asutaan väljästi, aiemmin pienessä mökissä saattoi olla 10 lasta...

• Tykkää
Reactions: TiiBii ja Lokki
Vieerass
ihan ok tilanne, kun lapsi on vielä noin pieni. Moni alle kouluiäinen lapsi (ja kouluikäinenkin) olisi tyytyväinen, jos saisi nukkua vanhempien kanssa samassa huoneessaa.

Kun itse olin pieni, niin nukuin yhdessä vanhempien kanssa olohuoneessa. Jos vanhemmat katsoivat telkkaria illalla minun ollessa nukkumassa, niin eteen laitettiin tuoli, jotta en nähnyt ohjelmaa. Kun olin vanhempi ja viikot pois kotona, niin nukuin myös olohuoneessa. Vanhemille oli jo siinä vaiheessa vapautunut oma makuuhuone edesmenneeltä mummolta.

aito ammattivastaaja
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30620770]Ei ollut varaa siihen. Joutuisi maksamaan sekä asuntolainan lyhennystä että vuokraa ja täällä ei talot mene kaupaksi.[/QUOTE]

Katsoitte vuokra-asunnon valmiiksi ja olitte jo suunnilleen muuttopuuhissa, kun tuli mieleen että ei ole siihen varaa? Miksiköhän olet koko ajan jotenkin yrittämässä kiivetä perse edellä puuhun ja sitten valitat kun ei onnistu.

[QUOTE="aito ammattivalittaja";30620725]Onko kamalaa jos lapsella ei ole omaa huonetta?[/QUOTE]

Se on lapselle kamalaa. Lapsilla pitää olla oma tilaa. Yleensä se on myös aikuisille kamalaa. Mä en halua olla lapsen kanssa samassa huoneessa. Monestakin syystä.

[QUOTE="aito ammattivalittaja";30620770]Ei ollut varaa siihen. Joutuisi maksamaan sekä asuntolainan lyhennystä että vuokraa ja täällä ei talot mene kaupaksi.[/QUOTE]

Ootteko ees kokeillu meneekö talo kaupaksi??

vieras..
Meillä on kuus lasta ja heille 3 makuuhuonetta. Ja ongelmana se että yks on eri sukupuolta kuin muut. Tällä hetkellä vanhin asuu pihalla ulkosaunan saunakamarissa. Lämmittää kamarin kamiinalla. Saipahan omaa rauhaa vaikka alkeelliset olot onkin. Muuten sitte on kaks per huone paitsi yhdessä yksi. Aika tiheään sitte vaihtuu kuka tuolla yksinään on. Meillä vanhemmilla sit oma makuuhuone. Olohuone on niin pieni ja keskellä taloa ettei siihen voi kukaan majottua kun koko ajan kuljetaan läpi. Tai siis tuo on tupakeittiö niin ei olis yhtään omaa rauhaa jos tuossa joku yrittäs asua.

Mutta todellakin nukkuttaisiin itse olohuoneessa jos olis tilanne tuo mikä ap:lla. Lapsi pärjää ilman omaa huonetta mutta eri asia jos joutuu nukkumaan vanhempien kanssa samassa huoneessa kovin isoksi.

"aito ammattivalittaja"
[QUOTE="vihreä";30620903]Älä nyt mitään näin hullua ehdota. Tuossahan joutuisi yrittämään tehdä asioille jotain.[/QUOTE]

Ollaan yritetty mutta ei näin pientä taloa tässä kunnossa halua kukaan ostaa. Jos tästä lähdettäisiin jäisi velat maksettaviksi ja vielä vuokra.

[QUOTE="aito ammattivalittaja";30620943]Ollaan yritetty mutta ei näin pientä taloa tässä kunnossa halua kukaan ostaa. Jos tästä lähdettäisiin jäisi velat maksettaviksi ja vielä vuokra.[/QUOTE]

kokeilkaa laittaa vaikka se vuokralle.

HippuTAR
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30620943]Ollaan yritetty mutta ei näin pientä taloa tässä kunnossa halua kukaan ostaa. Jos tästä lähdettäisiin jäisi velat maksettaviksi ja vielä vuokra.[/QUOTE]

Kyllä se on vähän niin ku jossain asunto-ohjelmassa joku välittäjä sanoi "mikä tahansa menee kaupaksi kunhan hinta on oikea".

Joka tapauksessa, järjestäkää nyt sille lapselle jostain nurkasta joku oma soppi. Sen ei tarvii olla iso. Mulla oli yhdes välis olohuoneen nurkkaan rajattu kirjahyllyllä sellanen kolo johon just mahtui sänky ja pieni yöpöytä. Olin ihan tyytyväinen, oli kuitenkin jokin oma tila.

"aito ammattivalittaja"
Kyllä se on vähän niin ku jossain asunto-ohjelmassa joku välittäjä sanoi "mikä tahansa menee kaupaksi kunhan hinta on oikea".

Joka tapauksessa, järjestäkää nyt sille lapselle jostain nurkasta joku oma soppi. Sen ei tarvii olla iso. Mulla oli yhdes välis olohuoneen nurkkaan rajattu kirjahyllyllä sellanen kolo johon just mahtui sänky ja pieni yöpöytä. Olin ihan tyytyväinen, oli kuitenkin jokin oma tila.
Jos myytäisiin tämä niin meille jäisi vielä velkaa vaikka tämä olisi myyty, ei sellainen kauppa kannata.

Vieerass

Ei pidä enää paikkaansa tuo välittäjän sanoma. Kaikia taloja ei huolita edes myytäväksi.

Tyhjien talojen maa – Kemijärvellä kolmion saa 20

Yhteistyössä