En uskalla mennä mökillä ulos yöllä vaikka onkin valoisaa:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
On varmaan mörköjä, peikkoja ja karhuja ja ties mitä jossain nurkan takana. Vaikka juuri nytkin paistaa aurinko puiden ylälatvoihin en uskalla mennä enää ulos. Siis samanlaista kuin pimeän pelko, mutta on jotain yöpelkoa. Liekö minua peloteltu lapsena myös kesäöistä?
Miehen kanssa uskallan mennä ulos, mutta en yksin. Pelkääkö kukaan muu vaikka on valoisaa?

Mä en taas kykene ymmärtämään mitä pelättävää on mökillä luonnon keskellä? Oli sitten pimeää tai valoisaa. Ennemmin mä siellä kaupungissa pelkäisin, todennäköisemmin sieltä joku peikko hyökkää puskasta kimppuun.

Tuota...möröt ja peikot eivät liiku valoisalla. En pelkää valoisaa yöaikaa, vasta elokuun pimeät illat nostavat karvat pystyyn. Silloinkin menen yksin yöllä vessaan, miestä on turha pyytää saatille, kääntää vaan kylkeään. Aika nopsaa tulee silloin liikahdettua;)

No sama täällä:D En mene ulos edes kahdestaan koiran kanssa vaan miehen pitää olla mukana,en pysty nukkumaan jos ovi/ikkunat ovat auki ja hermostun jo sillä aikaa kun mies käy ulkohuussissa.Mitään syytä en tälle keksi,pelkään kyllä pimeää kovin mutta nythän on tosissaan aika valoisaa yölläkin.Juhannuksen jälkeen pitäis mennä useammaksi päiväksi,saas nähdä mitä siitä tulee..:D

kyl varmaa kantsis jotain psykiatria harkita jos aikuinen ihminen pelkää pimeetä ettei uskalla ulos mennä tai tässä tapuaksessa valosaakin..luulis olevan elämä tosi vaikeeta kun tollanen fobia.

etenkin tälläsett

scary-head-prank.jpg

siis valosassa pelottaa?! mie luulin olevani pelkuri kun oli talvi ja asuttiin omakotitalossa keskellä metsää ja oli pimeä ja kuu paistoi karmaisevasti (aina kun on täysikuu ja synkkää mulle tulee mieleen sanonta: Kuu paistaa, kuollut ajaa..) ja toi varjoja joka paikkaan ja piti käydä ulkohuussissa joka oli vanhan, tyhjän ja sokkeloisen navetan päädyssä ja kaikki voi arvella toimiko valot? ei! eli koirat nappasin mukaan ihan joka reissulle :D

Alkuperäinen kirjoittaja Täh?;26499645:
Tuota...möröt ja peikot eivät liiku valoisalla. En pelkää valoisaa yöaikaa, vasta elokuun pimeät illat nostavat karvat pystyyn. Silloinkin menen yksin yöllä vessaan, miestä on turha pyytää saatille, kääntää vaan kylkeään. Aika nopsaa tulee silloin liikahdettua;)

Tuota... mörköjä ja peikkoja ei ole olemassakaan. On olemassa karhuja, susia, supikoiria, kettuja, käärmeitä, hirviä, peuroja, pöllöjä jne. Ja nuo kyllä liikkuvat öisin, mutta niissä ei ole mitään pelättävää.

Sanon tämän sinulle niin kuin olen joskus sanonut jollekin muullekin: jos pelko hallitsee elämääsi, hae siihen apua. Ja minusta sinun tapauksessasi se hallitsee, koska rajoittaa liikkumistasi. Voit päästä peloistasi eroon ilman ulkopuolista apua jos luonteenlujuutta löytyy, mutta jos nytkin haet vaan syitä lapsuudestasi, etkä pyri sisäistämään ja käsittelemään itse pelkoa, kyllä se siihen viittaa, ettei luonteenlujuutta löydy. Otapas yhteyttä vaikka terveyskeskuksen psykologiin tai mielenterveystoimistoon (ellei mtt tunnu liian ahdistavalta).

siis miten voi pelätä valoisalla?
kannattasko luopua mökkeilystä.....
en ole ikinä pelännyt edes pimeässä saati valoisalla. ja me asutaan keskellä ei mitään, karhuja ja susia liikkuu ihan pihassa silloin tällöin ja eipä kertaakaan ole tullut oloa eten ulos menisi...

Yhteistyössä