en uskalla liikku a enää missään, pelkään lapsiveden menevän.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 1234
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

1234

Vieras
Olen alkanut jännittään että lapsivesi menee jossain ihmisten ilmoilla. Rv 39+2 menossa ja en uskalla enää liikkua missään.
Viikko sitten paikat oli ihan epäkypsät ja supistellutkaa ei ole...
Jostain syystä vain iskenyt nyt sellainen paniikki vesien menojen suhteen etten uskalla uloskaan enää mennä!
Voiko ne nuin vaan mennä ilman mitään varoituksia?

Voi ne mennä ilman varoituksia. Mulla meni esikoisesta niin et olin n. tunnin kipee selästä ja sit hulahti, toisen kerran meni kun sain KM rv 19+0 ja silloin olin kipee 1.5 vrk:ta ennen vesien menoa.

Mää ravasin kaupungilla kauheeta kyytiä paikasta toiseen ja hoidin asioita... ei menny mihinkään. Illalla vaan nousin sohvalta ja sanoin että mahassa muksahti... ja sitte ne housut jo kastuki.

Riippuu missä menee.... Jos vaikka jossain kaupassa tai esim. lapsen jumpassa (sinne pitäis nyt mennä) Ni kyllä mua hävettää ja kotiinkin on matkaa sieltä ihan liikaa.

Menee ilman mitään varoitusta,mutta kyllähän ulkoa pääsee sisälle toki housut kastuu,mutta sehän ei ole vakavaa :) Liiku nyt vielä ihmisten ilmoilla kun pääset HELPOSTI,kunha vauva syntyy niin se hidastaa lähtemistä aika paljon.

ei sillä oikeasti ole siinä tilanteessa mitään väliä, mulla meni vedet kahvilassa ja kyllähän ne nyt tajusi mitä tapahtui, ja ettei sille mitään voi. Ja mikään kuukautisuoja ei kyllä siltä vesimäärältä olisi varjellut..:)

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Lenkillä olen lähikujilla käynyt mut paljon kauemmaks enää en viitsi lähteä.

No, toisaalta, jos susta itsestä siltä tuntuu, niin ei kai mikään pakko ole mennäkään? Tai katso, että on aina kaveri tai mies mukana niin ei tule paniikkia, vaikka vedet meniskin.

Ei se lapsivesien meno tapahdu kuin amerikkalaisissa elokuvissa yhdellä isolla loiskauksella... Tai voi tietty niinkin käydä, mutta yleensä se menee enemmän tihkuttamalla kuin yhtenä tulvana. Jos vesien meno pelottaa, käytä vaikka sidettä, se pysäyttää jonkinlaisen tihkun kuitenkin. Ei vesien menon pelon takia kannata kotiin jäädä, jos muuten vielä pystyy liikkumaan ihmisten ilmoilla. Monilla vedet menevät vasta sairaalassa, tai vasta kalvojen puhkaisun jälkeen.

:D

Joo, autossa istuminen on myös pelottavaa, ettei penkit vaan mene pilalle! Onneksi meillä on nahkapenkit niin saa edes jotenkin siivottua. Heh. Minusta tuo on ihan normaalia. Älä huoli, myös lapsiveden meno yllättäen on ihan normaalia! :)