En "uskalla" laihduttaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikuisesti lihavako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikuisesti lihavako

Vieras
Vaikka elämäni on käytännössä pilalla lihavuuteni takia.

En viitsi/kehtaa käydä missään. En varmaankaan saa töitä, kun olen lihava. En ole vuosikausiin yrittänyt iskeä ketään miestä, saati seurustellut tai harrastanut seksiä, koska kukaan mies ei voi haluta tämänkokoista naista. Ja masentaa ja tekee vain mieli syödä herkkuja.

Ja se laihduttaminenkin pelottaa, vaikka tiedän, miten tärkeää se on terveyden kannalta. Olen jo 38-vuotias, eli en ihan nuori enää, ja pelottaa kaikki kauhujutut roikkuvasta nahasta, ja siitä, että painonpudotuksen jälkeen naama on täynnä ryppyjä ja näytän joltain 70-vuotiaalta mummolta.

Ja niin laiska ja pinnallinen olen, että en saa innostuttua laihduttamisesta, jos sen seurauksena muutun vain entistäkin rumemmaksi.

Ja sitä ylipainoa on useampi kymmenen kiloa, joten ihan pikkumäärästä ei ole kyse. Ja muistinko mainita, että kyseinen määrä, mikä pitäisi laihduttaa, että saisi itsensä normaalipainoisten kastiin saa jo suuruudellaan minut vaipumaan epätoivoon

No eihän sun tarvitse itseäsi rusinaksi laihduttaa. Tuttuni laihdutti itsensä normaalipainoon ja näytti just sellaselta ryppyiseltä ja roikkuvalta. Sitten hänelle tuli kymmenisen kiloa takaisin ja näytti oikein hyvältä.

• Tykkää
Reactions: Echo
Jos et halua/uskalla/viitti laihduttaa, niin voisit ainakin kiinnittää huomion ruokavalioon. Syömällä kevyemmin saattaa kiloja karista ihan huomaamattaan ja ei se nyt niin ole, että naama alkaa näyttää ryppysen mummon pärstältä tai että vatsa roikkuu polvissa. Kun laihtuminen tapahtuu "järjellisesti" ja "luonnollisesti", tulee kroppa kyllä mukana. Nämä roikkuihoiset ovat yleensä laihduttaneet aivan liian nopeaa tahtia, jolloin iho ei ole tullut sen muun mukana. Voisit kokeilla ainakin aluksi ruokavaliomuutosta ja ties vaikka olosi piristyisi ja saisit sen kipinän lähteä vaikka lenkille...

• Tykkää
Ekat kilot lähtee helpommin, ihan ruokavaliomuutoksilla, jättää sokerin ja valkoiset jauhot vähemmälle.
Ne viimeiset 10 kiloa on tiukemmassa, viimeistään siinä vaiheessa tarttee liikuntaakin. Mulla ne on sen verran tiukassa etten viitsi edes ihan kauheasti yrittää. :D

Tässä pari kk sitten oli vain 5 kg jäljellä ylipainoa mutta takaisin tuli muutama kilo eli nyt on 10 kg ylimääräistä. Nääh, olkoot.

Viimeksi muokattu:
Joku 10-20 kg ylipainoa ei juurikaan vähennä mahdollisuuksia sen enempää mies- kuin työrintamalla eikä aiheuta kovinkaan suuria terveysriskejä. Joten aseta itsellesi maltillisempi tavoite, normaalipainoon ei ole pakko pyrkiä. Ja välitavoitteita matkan varrelle.

Jos et nytkään uskalla edes lähestyä vastakkaista sukupuolta, niin eihän tilanne oikeasti edes voi mennä huonommaksi. Etkä sinä tosiaan rusinaksi hetkessä muutu, jos jossain vaiheessa laihdutusta alkaa tuntua ettei suuremmasta pudotuksesta enää ulkonäkö kohene, ole sitten pinnallinen ja lopeta laihduttaminen siihen. Ihan varmasti voit kuitenkin vaikka 20 kg pudottaa ilman että mitään ylimääräistä nahkaa jää ja paljon terveempi olet jo sellaisenkin painonpudotuksen jälkeen.

• Tykkää
Ota itsellesi ensin joku jätkevä, saavutettavissa oleva tavoite, esim -5% lähtöpainosta. Sitten siitä tarpeen mukaam eteenpäin. Ja jos ylipainoa on reilusti, paino kyllä putoaa ihan normaalilla ruokavaliolla. Syöt lautasmallin ja ruokakolmion mukaan, herkkuja pois ja pidät annoskoon kurissa. Tsemppiä!!

Älä laihduta jos se ahdistaa, mutta syö terveellisesti. Ei siis kevyesti, vaan oikein, luonnollisesti.

Mä en tiedä ketään kellä ois jääny naama roikkumaan painonpudotuksen jälkeen...?? Ehkä vois jäädä, jos on tosi paljo turvonnu naamasta ja kituuttamalla laihduttaa (kituuttamalla eli liian vähän rasvaa -> ei riittävästi ihon hyvinvointia ajatellen).

Siis apua! Kellä on kokemuksia roikuvasta nahasta? mikä on lian nopea tahti? ja mitä pitäis tehdä jotta se ei roikkuis? ...koska muakin nyt pelottaa...t. 8 kg laihduttanut ja 10 kg vielä normipainoon...

Olen saman ikäinen kuin ap. ja painin samojen juttujen kanssa. Oma tavoitteeni on noin 10 kg enemmän kuin nuoruusaikojen normipainoni oli. Totuus on, että vähän vanhempi nainen näyttää paremmalta pulleampana, ellei sitten ole valmis maksamaan kymppitonnia kasvojenkohotuksesta. Tärkeää on myös syödä tarpeeksi proteiinia, etteivät lihakset katoa, myös salilla käynti auttaa, aerobinen ei niinkään, vaikka se yleiskuntoa parantaakin. Monet ovat kokeneet, että vähähiilihydraattinen rupsauttaa ihoa vähemmän kuin kovin hiilaripainotteinen vähäkalorinen dieetti. Useiden kymmenien kilojen ylipainosta kannattaa aina pudottaa edes vähän, sitten kun sairaudet puhkeavat vanhempana niin laihduttaminen voi olla lähes mahdotonta oireiden vuoksi. Tsemppiä meille! :)

Ei kannata todellakaan laihduttaa, vaan muutta niitä ruokailutottumuksia ja aloittaa sitä kautta uudenlainen elämä. Paino alkaa putoamaan ihan itsestään, se on varma. Ei muuta kuin asennetta kehiin, kyllä susta sitä löytyy, tiedän sen!

Onhan suurin pudottaja-jutuissakin ihmiset laihduttaneet vaikka kuinka paljon (ja vanhempinakin) eikä naama roiku. Sitäpaitsi... onhan se kasvojenkohotus keksitty ;) tulee uusi nuoruus.

Ettei vain uskalluksen puute ole suojautumista laihdutuksen epäonnistumista vastaan? Jos teet pieniä muutoksia etkä mitään laihdutuskuuria, niin pää pysyy paremmin mukana. Silloin ei tarvitse pelätä.

Itse havahvuin kevättalella siihen että olen 43 vuotta, bmi 42 ja mä voin huonosti.
päädyin siihen että koska olen ollut jo 20 v lihava, mä en enää tästä laihtumalla kummene
enkä ihmisenä parane, mutta mä en halua kuolla ylipainon aiheuttamiin vaivoihin viiskymppisenä.
joten mä en laihduta, mä korjaan itseäni paremmalla ruokavaliolla ja pikkuhiljaa opettelen taas liikkumaan.
Se tekee minusta onnellisemman, Ei itse laihtuminen. enkä halua askeettista elämää, vaan haluan edelleen nauttia hyväst ruuasta ja juomasta, joten sen eteen pitää vain sitten liikkua vähän.
olen pudottanut painoa 4ssä kuukaudessa 5kg, eli tässä koossa sitä ei edes huomaa, kuten ei huomaa sitäkään jos se tulee takaisi. mutta olen jaksanut lenkkeillä tunnen siitä jopa iloa.
Jospa tämä auttaisi sinua.

Yhteistyössä