En uskalla enää raskaaksi, jos saankin kaksoset! Ongelma tämäkin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelko tämäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pelko tämäkin

Vieras
Miehen suvussa ja meidän suvussa on paljon kaksosia ja jostain olen kuullut, että se olisi periytyvä ominaisuus... onkohan näin? Jo esikoisen kohdalla pelkäsin, että tuleekohan kaksoset... Ja mahakin oli niin muhkea, että monet epäilivät kaksosraskautta -ultrakin voi kuulemma erehtyä, aina ei muka nähdä, että siellä onkin kaksi.

Nyt toista vauvaa haaveillaan, mutta pelottaa jo valmiiksi, että entä jos tulee kaksoset... Alkuaika esikoisen kanssa oli vaativaa -miten selviäisin samasta kaksosten kanssa? Ja vielä esikoinen siihen lisäksi!

Mitenkäs tuo kaksosraskauden periytyvyys menee? Eli hyppääkö aina yhden sukupolven yli vai miten? Meillä äidin puolella yhdet kaksoset, elin minun äidinäidin veljet. Itsekkin joskus mietin tuota kaksosraskaus mahdollisuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Miehen suvun kaksoset eivät periydy sinulle millään lailla. Epäidenttiset kaksoset periytyvät äidin puolelta, identtiset puolestaan ovat pelkkää sattumaa, voivat siis tulla kelle vaan.

Niinkö se menee... No jos minun äitini on kaksonen (epäidenttinen) niin miten suuri mahdollisuus minulla on saada kaksoset?

Meillä syntyi 3,5 vuodessa neljä muksua (poika 10/03, tyttö 11/05 ja tyttö + poika 3/07) ja kyllä siitä hengissä selviää. :D

Mulleki vielä toi periytyvyys epäselvä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pelko tämäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Miehen suvun kaksoset eivät periydy sinulle millään lailla. Epäidenttiset kaksoset periytyvät äidin puolelta, identtiset puolestaan ovat pelkkää sattumaa, voivat siis tulla kelle vaan.

Niinkö se menee... No jos minun äitini on kaksonen (epäidenttinen) niin miten suuri mahdollisuus minulla on saada kaksoset?

Suurempi kuin niillä naisilla joiden äidin puolen suvussa ei ole kaksosia :D En millään muista prosentteja. Niinkin on sanottu, että mahdollisuus on suurempi yli 35v ja vielä kolmannen raskauden kohdalla. Ja toisaalta hyvin nuoret saavat enemmän kaksosia.

niinhän se on et jos sun suvussa on kaksosia niin on mahdollista et ne sunki kohdalle osuu,se että miehen puolella on niin ei kuulemma vaikuta asiaan.näin mulle ainaki kerrottiin synnärillä.jos seuraavaksi osuis tuplat niin olishan sulla n.9kk aikaa järjestellä ajatuksia kasaan.ja ihan OIKEESTI tuplat on ihana juttu.meillä oli esikoinen just täyttäny 2vuotta ku vauvat synty ja olin ekan 4kk aamusta iltaan lasten kans yksin miehen hommien takia.kyläilijöitä kyl kävi mut harvoin tarjolla oli varsinaista hoitoapua.joka tapauksessa hienosti ollaa selvitty ja ollaa kaikki vielä hengissä ja ainaki melkein järjissään(itestäni en mene vannomaan=haluan lisää lapsia!!??)

Yhteistyössä