En tiennytkään että potilaan vointia ja tietoja saa kysellä vain vierailuaikojen puitteissa......

"vieras"
Onhan njiillä muutakin tekemistä kuin koko ajan juosta puhelimessa vastailemassa kyselyihin. Keskussairaalassa saattaa olla vakavampia tapaukisa, joista on syytäkin olla huolissaan. TK.ssa taas toipumispotilaita tai vähemmän akuutteja.
 
"vieras"
Riippuu paikasta. Jos on kovin kiireinen osasto, henkilökunnalla voi olla todella nihkeästi aikaa hoitotoimenpiteiden lomassa vastailla puhelimeen, jolloin on luontevaa, että kyselyihin vastaillaan mieluiten vierailuaikaan, jolloin niitä hoitotoimenpiteitä ei niin paljon tehdä. Ja vaikuttaa siihen kyllä vähän potilaan tilakin. Henkilökunta suhtautuu ymmärtäväisemmin siihen, että omaiset kyselevät vakavasti sairaan potilaan kuulumisia tiuhaan tahtiin, mutta on se vähän rasittavaa kertoa kymmen kertaa päivässä, että kyllä, pikkuvarpaan murtumasta kärsivä tätisi voi edelleen ihan hyvin. Näin kärjistetysti. :D
 
merilä kai
Jos potilaan kaikki tutu ja omaiset kumminserkunkaimat ja enon minäkin viellä soittelis 24/7 kyselläkseen potilaan vointia niin missä välissä sitä aikaa jäisi potilaiden hoitoon kun hoitajat oilisivat jatkuvasti näille "huolestuneille" vastailemassa puhelimeen?? Jokainen tarvitsee työrauhan,siksi rajoitukset. Taidat olla niitä tyyppejä jotka soittelisivat vaikka kirurgille kesken leikkauksen vain kysyäkseen että "miltä sen mamman suolisto nyt sitten näyttää?onko se syöpä miten levinny??" oikeasti!lopeta tuollainen terrorismi ja anna sairaiden saada hoitoa ilman että kyselet kokoajan tyhmiä. toope.
 
[QUOTE="vieras";28369272]Onhan njiillä muutakin tekemistä kuin koko ajan juosta puhelimessa vastailemassa kyselyihin. Keskussairaalassa saattaa olla vakavampia tapaukisa, joista on syytäkin olla huolissaan. TK.ssa taas toipumispotilaita tai vähemmän akuutteja.[/QUOTE]

On se varmasti näinkin, mutta olisi asiallista laittaa infoa nettisivuille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja merilä kai;28369297:
Jos potilaan kaikki tutu ja omaiset kumminserkunkaimat ja enon minäkin viellä soittelis 24/7 kyselläkseen potilaan vointia niin missä välissä sitä aikaa jäisi potilaiden hoitoon kun hoitajat oilisivat jatkuvasti näille "huolestuneille" vastailemassa puhelimeen?? Jokainen tarvitsee työrauhan,siksi rajoitukset. Taidat olla niitä tyyppejä jotka soittelisivat vaikka kirurgille kesken leikkauksen vain kysyäkseen että "miltä sen mamman suolisto nyt sitten näyttää?onko se syöpä miten levinny??" oikeasti!lopeta tuollainen terrorismi ja anna sairaiden saada hoitoa ilman että kyselet kokoajan tyhmiä. toope.
Terrorismi? Ekaa kertaa elämässäni soitin tk:n vuodeosastolle.Jos olisin tiennyt tuosta soittoajasta, niin tottakai olisin sitä noudattanut, mutta siitä kun ei ole minkäänlaista mainintaa.
Taidat itse olla toope kun vedät olemattomia johtopäätöksiä.
 
Viimeksi muokattu:
merilä kai
"Keskussairaalaan sai soittaa kyllä ennen vierailuaikojakin ja kysellä; mikä oli plussaa "
Eiköhän tuo viittaa siihen että olet puhelinterrorisoinut pidemmän aikaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja merilä kai;28369470:
"Keskussairaalaan sai soittaa kyllä ennen vierailuaikojakin ja kysellä; mikä oli plussaa "
Eiköhän tuo viittaa siihen että olet puhelinterrorisoinut pidemmän aikaa?
Mä soitin kerran infoon ja kyselin mihin on päivystyksestä viety ja sitten soitin 1kerran hoitajien puhelimeen(info ohjasi siihen numeroon).Myöhemmin soitin potilaan omaan numeroon kun en päässyt käymään.Ja nuo soitot siis eri päivinä.Sairaalasta sitten soittivat mulle pariin otteeseen erinäisistä asioista.
Plussaa oli se että ei ollut tiettyyn aikaväliin rajattu, vaan sai soittaa milloin tahansa, mikä ei kuitenkaan tarkoita sitä että olisin sinne jatkuvasti soitellut.
Mikä ihmeen hinku sulla on väkisin koittaa ns mustamaalata mua?
 
Keittiönoita
Minusta ihan ymmärrettävä käytäntö. Siellä tk:n vuodeosastolla tuskin ollaan mistään kiireellisestä syystä ja omaiset voivat malttaa siihen asti, että on "soittoaika" eli tässä tapauksessa vierailuaika. Tilanne on toinen akuuttisairaaloissa, joissa potilas ei välttämättä ole hengissäkään enää varttin päästä.
 
Komppaan ylläolevia.
Osastolla voi olla 40-44 potilasta, 5 / 6 hoitajaa ja todellakin: haavahoidot, pesut, näytteet yms. tehdään aikoihin, jolleoin vieraita ei ole läsnä .USEIN VIERAILUAIKAAN HLÖKUNTA on myös kirjaamassa potilastietoja (lääkitys, mitä sidoksia haavaan tms. on laitettu, kivut, saako murtumapotilas jo liikkua ja kuinka jne jne.)
Silloin ollaan päätteellä ja saadaan vastattua nopeammin puhelimeen ja katsottua potilastiedostosta, miten kysymäsi potilas voi saamansa hoidon puitteissa.
Aikana, jolloin vierailut ja puhelut pitää rajata, on pakko olla - jotta jää aikaa tärkeimmälle: ELI POTILAAN HOITOON.
 
vier
Tk:n vuodeosastoilla on käsittääkseni nykyisin varsin pitkä vierailuaika. Ymmärrettävää että aamu- tai iltatoimien, lääkärinkierron aikana tai siloin kun hoitajat ovat ehkä avustamassa potilaita ruokaiussa ei ole suotavaa kysellä potilaiden vointia. Äkillisistä muutoksista hoitajat kyllä ilmoittavat jos ja kun tietävät keneen ottavat yhteyttä.
 

Yhteistyössä