En tiennytkään, että 3v on oltava tarhassa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cothis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

cothis

Aktiivinen jäsen
10.11.2006
21 297
0
36
Tai siis että se on ehdoton takaraja, jolloin lapsen tulee mennä hoitoon.
Ja mun pitäis kuulemma omani ehdottomasti laittaa tarhaan, kun tuo maaginen 3v tulee täyteen, huolimatta siitä että paluu työelämään terveydellisistä syistä on ajankohdaltaan epävarma.

Että morooo, paskamutsi tässä taas hei, jos nyt vielä 3veenäkin katselen tuota kersaa hetken kotona :headwall:

hei, mä sain mun vanhemmalle tytölle tarhapaikan vasta ku hällä oli ikää jo 3,5 v... kaameeta! Mut kyl tyttö siel sit viihtyikin, ei yhtään itkuista tarha-aamua kertaakaan, vaikka vanhemmiten joutui menee sit jo kuuteen :(

No ei toi kyllä pidä paikkaansa. Mut se on kyllä totta että moni 3-vuotias kaipaa jo ikäistään seuraa tai leikkikaveria ja jos ei ole sisaruksia niin sitä on hyvä järjestää, vaikka sit niin että itse on mukana ja tapaa muita lapsia ja aikuisia. :)

Yhtä paska mutsi sä oot jos viet sen lapsesi hoitoon, jos itse "makaat" kotona. Silloin sä viet muilta sen hoitopaikan. Se on ihan sama mitä teet, aina jostain sataa. Parempi laittaa korvat lukkoon ja tehdä päätös itse. Leikkiseuraa ja puuhaa lapset voivat saada vaikka kerhosta.

Alkuperäinen kirjoittaja juupa juu:
No mulle sanottiin just, että jollei lapsi ole päiväkodissa ennen eskaria ni sekin on kamalaa! Perhepäivähoito ei riitä kotihoidosta puhumattakaan :-D

Täällä on varmaan sitten kovin vaikea koulutie ja elämä muutenkin lähes kaikilla lapsilla. Täällä päiväkoteja on vain kaksi ja niihin pääsee joka ikäluokasta ehkä 10 prosenttia. Muut on perhepäivähoidossa tai kotona.

Mun kaverin vanhin lapsi on 14 ja ei ole ollu koskaan hoidossa, eskari on ollu eka paikka mihin on menny ja sielläkin on käyny kotoa käsin.
Älä stressaa moisella.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikki vaihtoehdot on väärin.:
Yhtä paska mutsi sä oot jos viet sen lapsesi hoitoon, jos itse "makaat" kotona. Silloin sä viet muilta sen hoitopaikan. Se on ihan sama mitä teet, aina jostain sataa. Parempi laittaa korvat lukkoon ja tehdä päätös itse. Leikkiseuraa ja puuhaa lapset voivat saada vaikka kerhosta.

Tätä on hyvä peesata.

3 v ei tarvitse päiväkotia, mutta jotain äksöniä kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaikki vaihtoehdot on väärin.:

Tätä on hyvä peesata.

3 v ei tarvitse päiväkotia, mutta jotain äksöniä kyllä.

Peesaanpa minäkin. Leikkikavereista ei pulaa ole, vaikka ainoa lapsi onkin. On se julmaa tämä äidin elämä, kun mikään ei ole hyvä :D

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Peesaanpa minäkin. Leikkikavereista ei pulaa ole, vaikka ainoa lapsi onkin. On se julmaa tämä äidin elämä, kun mikään ei ole hyvä :D

Ota mallia minusta.
Mä oon päättänyt, että mun päätökset on aina oikeita mulle & meidän perheelle, ja niistä on ulkopuolisten turha rutista, koska mä itse tiedän perheeni, lapseni ja itseni paremmin :D

Alkuperäinen kirjoittaja aavistus:
Mun kaverin vanhin lapsi on 14 ja ei ole ollu koskaan hoidossa, eskari on ollu eka paikka mihin on menny ja sielläkin on käyny kotoa käsin.
Älä stressaa moisella.

Tä? Eskaria käynyt kotoa käsin? Ei kai Suomessa eskareita sisäoppilaitoksina olekaan, kotoa käsin siellä käydään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Ota mallia minusta.
Mä oon päättänyt, että mun päätökset on aina oikeita mulle & meidän perheelle, ja niistä on ulkopuolisten turha rutista, koska mä itse tiedän perheeni, lapseni ja itseni paremmin :D

No mun päätökset kans, mutta mua ei vaan kaikki tajua :saint:

Oho :o mun esikoinen on 11 eikä ole koskaan ollut tarhassa! Seurakunnan kerhossa kävi kerran viikossa, ja sit eskarissa koululla. On vähän epäsosiaalinen tosiaan, oliskohan tarha helpottanut sitä. Toisaalta on erittäin hyvä oppilas eli viihtyy kuitenkin koulussa, ehkä se on vaan luonnekysymys.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä tarkoitat?:
Älä stressaa moisella.

Tä? Eskaria käynyt kotoa käsin? Ei kai Suomessa eskareita sisäoppilaitoksina olekaan, kotoa käsin siellä käydään.

Heh,heh! kylläpäs on taas niiiiin vitsikästä porukkaa täällä, jos nyt rautalangasta pitää vääntää, niin ei ole eskarissakaan ollu päivähoidossa eskarin lisäks ja taisi olla niin, että ko eskari oli koulussa.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä tarkoitat?:
Älä stressaa moisella.

No meinas vissiin, että ei ole pitkää päivää tarhassa josta käy sit eskarissa muutaman tunnin päivässä.