En tiedä olenko työkuntoinen, huomenna taas lekuriin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen ollut jo 2 viikkoa poissa töistä selän takia. Nyt tilanne sikäli jo parempi, että pystyn istumaan ja kävelemään suorassa. En pysty kumartumaan ja ylös nouseminen sängystä ja istumasta on vaivalloista. Pomo jo soitteli tulenko töihin vaikka mulla on vielä ens viikko sairaslomaa, huomenna on kontrollikäynti. Hitto kun vaikeaa. En osaa sanoa pärjäisinkö töissä. Mitäpä se kipu siihen vaikuttaa sairastanko sitä kotona vai töissä oli pomon mielipide.

kunnolla ja mene töihin sitten, kun olet oikeasti terve. Etpä ole sitten hetikohta taas saikulla ja pomokin on tyytyväinen. Jos taas pelkäät työpaikkasi puolesta, niin kannattaa harkita töihin menoa, jos oikeasti tunnet että jaksat.

Oikeesti töihin ei saa mennä jos on lääkärin kirjoittamaa sairaslomaa. Lääkäri on silloin arvioinut sinut työkyvyttömäksi ja esim. työpaikkasi vakuutus ei korvaa mahdollisia työtapaturmia, jos ne sattuvat lääkärin toteaman työkyvyttömyyden aikana.

Raskauden aikana kun olin pitkällä sairaslomalla, kävin muutaman kerran töissä. Ajoitin käynnit ennen sairasloman loppumista ja kuvittelin meneväni töihin. Joopa joo, niin hidas olin, että työnteosta ei oikeasti olisi tullut mitään. Työvierailujen jälkeinen päivä meni kokonaan nukkumiseen vaikka en ollut työpaikalla kuin pari tuntia.

Sinulla on eri tilanne, mutta jos asia mietityttää, tee tikusta asiaa ja mene työpaikalle. Huomaat luultasti, pärjäisitkö töissä. No nostamisia ei ehkä kannata tehdä, mutta muuten.

Yhteistyössä