En tiedä olenko raskaana, mutta voisivatko nämä olla oireita/merkkejä raskaudesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juulia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Juulia

Vieras
Kuukautiset myöhässä, testi negaa... mutta kummallisia oireita ja olotiloja on...

Outoa vihlontaa alamahassa ja nivusissa. Lisäksi mahakipua ajoittain, yleensä iltaisin, ja missään asennossa ei ole hyvä nukkua...

Pissa haisee hirmu väkevälle...

Herkkä mieli; itken tai raivostun helposti ja pikkuasioista.

Väsymys. Aamulla ei jaksaisi nousta ja illalla pitäisi mennä aikaisin nukkumaan. Päivällläkin tunnen tarvitsevani unet....

Huimausta ja voimattomuuden tunnetta. Hengästyn helposti, esim. jos lapsi sylissä nousen yläkertaan...

Tällaista....

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
voi olla.

Mulla oli samanlaista ku esikoista aloin odottaa. plussa tuli testiin vasta ku mentiin jo rv 8 :whistle: :whistle:

Ahaa... Mietin vaan, kun esikoisen aikaan tuli plussa jo ennen kuin kuukautiset oli myöhässä... Mutta voiko eri raskaudet olla erilaisia...voipa tietenkin..??

Alkuperäinen kirjoittaja Juulia:
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
voi olla.

Mulla oli samanlaista ku esikoista aloin odottaa. plussa tuli testiin vasta ku mentiin jo rv 8 :whistle: :whistle:

Ahaa... Mietin vaan, kun esikoisen aikaan tuli plussa jo ennen kuin kuukautiset oli myöhässä... Mutta voiko eri raskaudet olla erilaisia...voipa tietenkin..??

en tiedä. Kyllä mulla on seuraavista sitten tullut plussa ihan heti ku menkat on jäänyt pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Milloin teit testin? Kannattaisiko testata uudestaan...?

Kahdesti olen jo testannut; heti kun kuukautiset oli päivän myöhässä ja toisen kerran toissapäivänä....

Mutta voisko tää olla vaan jotain hormonihässäkkää edellisen synnytyksen jäljiltä..?

Kahdesti olen jo testannut; heti kun kuukautiset oli päivän myöhässä ja toisen kerran toissapäivänä....

Mutta voisko tää olla vaan jotain hormonihässäkkää edellisen synnytyksen jäljiltä..?

Luulisi kyllä testin näyttävän positiivista, jos oireitakin noin paljon on, mikäli raskaudesta johtuisivat. Raskausoireilta nuo kyllä kuulostavat, mutta ehkä ne sitten tosiaan ovat jotain muuta hormonaalista hommaa nyt. Ovatko sen menkat säännölliset ja kauanko noita oireita on jo jatkunut? Käväise lääkärissä varmistamassa tilanne, ettei tosiaan ole joku tulehdus päällä.

Luulisi kyllä testin näyttävän positiivista, jos oireitakin noin paljon on, mikäli raskaudesta johtuisivat. Raskausoireilta nuo kyllä kuulostavat, mutta ehkä ne sitten tosiaan ovat jotain muuta hormonaalista hommaa nyt. Ovatko sen menkat säännölliset ja kauanko noita oireita on jo jatkunut? Käväise lääkärissä varmistamassa tilanne, ettei tosiaan ole joku tulehdus päällä.

Yhdet menkat avsta synnytyksen jälkeen olleet, mutta jos kierto olisi sama kuin ennen ensimmäistä raskauttani, niin nyt olisi jo reilusti yli sen.... Mutta tosiaan ei se kuukautiskierto heti varmaan ole normaali synnytyksen jälkeen.. vai??

Huomenna esikoisen neuvola... uskaltaiskohan siellä alkaa puhumaan tästä terveydenhoitajalle...

Kokemusta ei ole, mutta mitä olen kuullut,nähnyt ja lukenut, ei juuri synnyttäneillä ole kovinkaan nopeasti kierto normaaliksi palannut.. vähän niinkuin pillereitten käyttäjät,jotka lopettavat käytön..Kierto heittelee jonkun aikaa kun hormonitasapaino löytyy uudestaan.Käy tutkituttamassa pissitulehduksen varalta ja jos se on negatiivinen, sijassasi kävisin neuvolassa otattamassa verestä raskaustestin.(Olen kuullut että joillakin näkyi vasta siitä vaikka oli jo rv8)

Onko muilla ollut tämmöistä? Minulla oli kuukautiset yli 2 viikkoa myöhässä, joten tein testin ja toisenkin ja negatiivista näyttää. Nyt kuukautiset alkaneet, mutta vuoto ruskeaa ja todella vähäistä. Kestänyt jo 5 päivää ja normaalit vuodot 3-4 päivää. No tein taas tänään testin joka edelleenkin negatiivinen. Voiko olla, että olisin silti raskaana vaikka testit eivät sitä näytä? Jos olisin raskaana niin viikkoja olisi noin 6. Vai onko mahdollista että tulos näkyy vain vaikka verestä? Onko Ihmisiä joilla ei ole näkynyt kuin verestä??

ehkäpä raskauden oireita? :

- rinnat välillä todella arat, putkeen jopa viikon. välillä en edes pysty nukkua vatsallani. ( rinnat ovat jopa kasvaneet )
- menkkamaisia kipuja esiintyy vatsassa, alavatsassa.
- alaselän kipua, joskus todella voimakasta.
- mahan niin sanottua 'paisumista', olen huomannut että se on vähän kasvanut, ei siis paljon. olen liikkunut ja syön normaalisti, välillä toki en edes syö paljoa. voin olla esim. päivän syömättä.
- olen todella väsynyt jatkuvasti!
- heikko olo ja tuntuu että jalat menevät alta.
- mielialani vaihtelee välillä todella nopeasti, välillä olen todella iloinen kun taas välillä alkaa itkettää helposti.
- välillä ilmestyy pahoinvointia että alkaa oksettaa jokin ruoka tai muuten vain tulee semmoinen olo. sylkeä kertyy todella paljon suuhun.
- nukahtaminen on todella vaikeaa, herään todella usein yöllä juomaan
- välillä ei siis todellakaan tee mieli syödä yhtään mitään, kunnes yhtäkkiä olen todella nälkäinen ja voisin syödä vaikka kuinka paljon.

me emme käyttäneet ehkäisyä, toki olemme aika useasti harrastaneet seksiä ilman ehkäisyä, mutta kuukautiset ovat aina tulleet melkein silloin kun on pitänyt.

toki minä olen aika useasti kipeä, kuumeessa tai flunssassa. Edellä mainittuja joitakin oireita on ollut ennemminkin, mutta ei ehkä yhtä voimakkaina. varsinkin tämä heikko olo on alkanut pahentua, kuin myös väsymys. Enkä ymmärrä mistä se voisi johtua, koska nukun erittäin paljon! menen aikaisin nukkumaan eikä tule pahemmin valvottua. odotan innolla muita ehdotuksia mikä minulla voisi olla? joten jos sellaisia tulee mieleen niin sanokaa ne myös!

vastauksia odotellen.

Yhteistyössä