En tiedä, miten suhtautuisin tähän...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marjatta67
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Marjatta67

Vieras
Eli eilen 16-vuotias tyttäreni ilmoitti tapailevansa lokakuussa 19 vuotta täyttävää nuorta miestä. Tutustuivat kansalaisopiston taidekurssilla ja ovat kuulemma kesän ajan käyneet välillä kahveilla ja elokuvissa. Poika ei ole käynyt lukiota, mutta ammattikoulussa on opiskellut verhoilijaksi. Tyttäreni aloittaa kohta iltalukion ja poika olisi ilmeisesti nyt tulossa sinne..

Mietin vain, että onko nuorilla liikaa ikäeroa? Minusta 19-vuotias on kuitenkin aika vanha 16-vuotiaalle, kun itse tuon ikäisenä seurustelin vain vuotta vanhemman kanssa. Poika menee myös armeijaan ensi vuonna, että pelottaa senkin puolesta, miten tytär tulee kestämään inttileskeyden yms. Tyttö vaikuttaa aika ihastuneelta ja lupasi tuoda pojan näytillekin, että sitä odotellessa sitten... :O

Haluaisin kysyä, miten te olette menetelleet/menettelisitte tällaisessa tilanteessa? Kun en tahtoisi mitään riitaakaan saada aikaiseksi..

Minusta ikäero ei kuulosta liian suurelta, mutta en tiedä mitä ajattelisin, jos kyseessä olisi oma tyttäreni. :D Verhoiljapoika kuulostaa kyllä aika harmittomalta ja kiltiltä :)

Itse aloin seurustella 16-vuotiaana 21-vuotiaan miehen kanssa. Vanhemmat olivat aluksi näreissään, mut sit tapailin salaa tätä miestä.
Nyt jo vuosia oltu yhessä ja vauva tulossa.

Et sä tyttöäs pysty estelemään vaikka kuinka tahtoisit.
Toivottavasti mies on kunnollinen.

No ei kyllä kuulosta pahalta ollenkaan :) Sopiva ikäero vielä, ja taiteilijasieluinen käsillätekijä :) Ehana. Ja mitä inttiin tulee, niin älä mene asioiden edelle.

Kyllä kolmen vuoden ikäero on mun mielestä ihan ok. Mä antaisin nuorten elää omaa elämäänsä. Niin ne tekee kuitenkin ja tapailee sitten vaikka salaa, jos on pakko. Se taas on paljon huonompi juttu, kuin jos voivat avoimesti viettää aikaa yhdessä. Kaikille helpompaa, jos hyväksyt asian.

Mä alotin seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa 16-vuotiaana (nyt olen 22v) ja mies oli sillon 23. Meillä on siis 7 vuotta ikäeroa suunnilleen, eikä se kyllä mitään haittaa.:D Ei tuo ole ollenkaan paha ikäero.

No höps. Ei kuulosta ollenkaan pahalta. Tosin helppo mun on sanoa, kun oma tytär ei seurustele. Se on pian 17. Mutta sillä on aina ollut sekä itseään vanhempia, että nuorempia ystäviä, myös poikia. Kotona niitä on käynyt, joten en ehkä siksikään pidä pahana. Tosin nämähän ei olleetkaan seurustelukumppaneita. Mutta minusta tuo on ihan ok ikäero, jos nuori muuten on tasapainoinen ja ok. Aika kakara 19v. poika on vielä...

2 vuotta taitaa olla keskimääräinen ikäero, joten ei kai se yksi vuosi haittaa suuntaan tai toiseen. Itse rupesin serustelemaan 17 vuotiaana 20 pojan kanssa... Joka on nykyään mieheni :) Sinuna, en olisi huolissani yhtään ikäerosta!

No höps. Ei kuulosta ollenkaan pahalta. Tosin helppo mun on sanoa, kun oma tytär ei seurustele. Se on pian 17. Mutta sillä on aina ollut sekä itseään vanhempia, että nuorempia ystäviä, myös poikia. Kotona niitä on käynyt, joten en ehkä siksikään pidä pahana. Tosin nämähän ei olleetkaan seurustelukumppaneita. Mutta minusta tuo on ihan ok ikäero, jos nuori muuten on tasapainoinen ja ok. Aika kakara 19v. poika on vielä...

Minustakin verhoilijapoika joka vielä meinaa opiskella lisääkin vaikuttaa oikein hyvältä vaihtoehdolta :) Myös kun kerta tyttösi on mielellään tuomassa poikaa näytille, voit olla tyttärestäsi ylpeä :)

No mä olen ollu saman ikäinen, kun aloin tuon nykyisen mieheni kanssa seurustella. Mies oli silloin 19.
Muistaakseni vanhemmat ei millään tavoin puuttuneet siihen, tapailtu olisi kuitenkin. anna nyt nuoeten hetken rauhassa katsella miltä homma näyttää. Elämä opettaa ja joskus äidin ja isän on vaan päästettävä oikeesti irti.

Yhteistyössä