En tiedä mitä mä tekisin...? poikien kans.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaus

Vieras
Meillä on 5v poika joka on yleensä tosi arka ja lapsella on 6v serkku joka taas on aivan tyhmän rohkea.
Ja ainaku lapset leikkii keskenään niin leikit on jotain sotaa tai muuta riehumista. Meidän poika näkee yöllä sit painajaisia ja uneksii. Ollaan väliin pidetty taukoja että ei mennä käymään heillä mutta ku pojat on kummiski kavereita ja asutaan lähekkäin.
Mä olen tästä sanonu lapsen vanhemmille mutta he ei välitä.Sanovat vaan että se on semmonen. Koskaan eivät seuraa mitä pihalla leikkivät.
Viimeksikki karkasivat pyörillä (jota meidän poika ei tavallisesti tee ) ja hakkaavat pienempiä kepeillä.

En tiiä mitä tekis ku tähän serkkuun ei teho kiellot eikä käskyt. Sanoo vaan että ei me totella!!! Elä sinäkään tottele!!!

Monesti ollaan itkun kans lähetty kotiin sieltä.

No sun varmaan täytyy ottaa se tilanne kertakaikkisesti ite haltuun, et voi vaan jäädä lapsen lauseen alle "me ei totella". Sinä olet aikuinen, laita piste lasten huonolle käytökselle. Muuten he eivät tule sitä ikinä tekemään.

Niin ja etkä jää myöskään vanhempien "emme voi mitään"- ruikutusta kuuntelemaan. Keskustelette yhdessä tilanteesta ja yhteisvoimin näytätte pojalle, kuka se on joka määrää, ja miten homma toimii.

Minusta ei kannata antaa lasten leikkiä yhdessä jos ovat noin epäsuhtainen pari eivätkä toisen vanhemmat halua käskeä omaansa. Ja kieltäisin mummoakin viemästä.

Ja jos leikkivät yhdessä niin sitten teidän pihallanne ja valvonnan alla, silloin sinulla on ehkä enemmän valtaa komentaa myös serkkupoikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Minusta ei kannata antaa lasten leikkiä yhdessä jos ovat noin epäsuhtainen pari eivätkä toisen vanhemmat halua käskeä omaansa. Ja kieltäisin mummoakin viemästä.

Ja jos leikkivät yhdessä niin sitten teidän pihallanne ja valvonnan alla, silloin sinulla on ehkä enemmän valtaa komentaa myös serkkupoikaa.

Peesaus tähän, ei se veri velvoita leikkimään yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No sun varmaan täytyy ottaa se tilanne kertakaikkisesti ite haltuun, et voi vaan jäädä lapsen lauseen alle "me ei totella". Sinä olet aikuinen, laita piste lasten huonolle käytökselle. Muuten he eivät tule sitä ikinä tekemään.

Kyllä mä tähän aina puutunki. Mutta se on ihan mieletöntä vääntämistä ja taka-ajoa sitten ku mä käsken.
Mies kerran hermostu tälle jätkälle ja sai kyllä asiasta kuulla. Ihmettelen vieläkin että silloinkaan ei lapsen vanhemmat puuttunu asiaan ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:

Tätä me ollaan ihan tosissaan mietitty. Aikasemmin leikkivät ihan jees mutta nyt viimeisen puolenvuoden aikana se on ollu tämmöstä.Ja paheni vaan ku serkku lähti eskariin.
Ja heillä ei vahdita tietokoneen käyttöä ollenkaan,et saavat pelata ihan mitä lystää.
Mä olen kieltänykkin että meidän lapsia ei saa päästään tietsikalle siellä ollenkaan. ja kiellän joka kerta ku ovat menossa, niin siinä vaiheessa talon isäntä käy laittaan koneen kiinni ja lapset pihalle...''riehuun''.

Yhteistyössä