en tajua miksi joillekin pitäisi selittää missä asutaan

• Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
miksei voi vain katsoa kartasta jos tietää osoitteen. Monimutkaista alkaa selittää kaikki risteykset ym.

Mulla yksi tällainen kaveri ja taisi ottaa nokkiinsa tänään kun käskin katsoa kartasta.

"vieras"
Se taitaa olla sitä mitä kutsutaan jutusteluksi... Lisäksi jutellessa tulee usein vinkkejä, joita ei karttaa katsomalla löydä, eli että käänny sen hassun punaisen talon luota oikealle ja sitten kun ohitat talon jossa on iso karhupatsas pihalla niin tee niin ja näin jne jne.

"a p"
vois jo opetella käyttämään jos ei osaa. Ei oo kyllä sanonut ettei osaa. Luulis että pariskunnasta ainakin toinen osaisi. vois sitten puhelimessa neuvoa,kun ovat tulossa jos eivät siltikään osaa. Ei vaan kiinnosta koko reittiä selostaa.

"a p"
[QUOTE="asda";25303000]Riippuu kans miten helposti on kartalta löydettävissä. Meille tulevat vois seikkailla puolen tuntia, jos kartasta katsovat osoitteen.[/QUOTE]

Ollaan muutettu muutama kerta ja aina sama homma.

"a p"
[QUOTE="vieras";25303026]Se taitaa olla sitä mitä kutsutaan jutusteluksi... Lisäksi jutellessa tulee usein vinkkejä, joita ei karttaa katsomalla löydä, eli että käänny sen hassun punaisen talon luota oikealle ja sitten kun ohitat talon jossa on iso karhupatsas pihalla niin tee niin ja näin jne jne.[/QUOTE]

Onneksi muut tutut ei harrasta tällaista jutustelua. Yleensä ihmiset kysyy osoitteen ja se on siinä. Loppumatkasta voi soittaa jos ei löydä. Yksinkertaista!

surobz
No totta... Mua kans vähän ärsyttää kun lähes jokaiselle tyypille, jonka teen kirpparikauppoja, joutuu selittämään juuri jaksaen miten meille ajetaan. Itse en edes kysy. On niin helppo laittaa netissä osoite googleen ja katsoa missä se on. No, nykyisin on tallentanu koneelle ajo-ohjeet. Copypastaan ne automaattisesti joka kauppojen yhteydessä...

"vieras"
[QUOTE="a p";25303047]Onneksi muut tutut ei harrasta tällaista jutustelua. Yleensä ihmiset kysyy osoitteen ja se on siinä. Loppumatkasta voi soittaa jos ei löydä. Yksinkertaista![/QUOTE]

Ja ainahan voi jättää tulematta...

Mua ei moinen häiritsisi lainkaan, mutta asutaankin kyllä tosi helposti selitettävässä paikassa.

"a p"
siis mua ei haittaa jos joutuu neuvomaan jos ei yrityksestä huolimatta osaa. Ei tosiaankaan navigaattoritkaan aina osaa neuvoa mutta aika avutonta jos ei edes yritä löytää muuten kuin pitkän selityksen avulla. Sitten kun selität että tämä on sielläja siellä päin niin kaveri ei tiedä muitakaan paikkoja tässä lähellä niin voi voi.

nooooo
Selittämällä saa kerrottua maamerkit ja löytämistä helpottavat asiat, mitä ei kartasta välttämättä tajua. Meille tultaessa neuvon ihmisiä, että tule ihan suoraan sinne mäen huipulle, viimeinen talo - mitä ei kartasta taas tajua.

[QUOTE="vieras";25303075]Jos meille yrittää tulla googlemapsin tai navigaattorin avulla, et pääse koskaan perille! Se takia joudun aina neuvomaan...[/QUOTE]
Sama juttu meillä. Ohi ajavat niin että suhahtaa. Taksit myös...lähes poikkeuksetta.

Mua ei yhtään haittaa neuvoa.

"a p"
totta, että tilanne ois eri jos tänne ei osais edes kartan avulla. Ennen asuttiin semmosessa paikassa että sinne ei osannut navigaattori neuvoa ja jos aavistelin että joku yrittää navigaattorin avulla niin sanoin kyllä että se neuvoo luultavasti ihan väärään. Ihmettelen vaan miksi jotkut ei käytä karttoja. Itse ainakin hahmotan paikat selkeämmin karttojen avulla ja yleensä kun katsoo teiden nimet, mitä pitää ajaa, pääsee jo pitkälle. Maamerkit taas on mitä on. Yksin mummo neuvo menemään leikkipuistoon jonkun vänkkärän koivun kohdalta. Se koivu oli jossain muiden koivujen seassa pusikossa eikä näkynyt edes kunnolla pyörätielle, mistä olin tulossa.

"a p"
joka talouteen jaetaan täällä kerran vuodessa puhelinluettelo jossa kartta. Vaikeaa katsoa?

Ehkä olen sitten erikoinen kun osaan kartan avulla paremmin perille kuin monimutkaisten selitysten. Taitaa olla palsta pullollaan ihmisiä jotka ei osaa käyttää karttaa. :D Tien nimiä ei voi kirjottaa esim. muistiin? Kyllä mä yleensä aika hyvin muistan reitin kun olen katsonut kartasta. Mutta joo, ehkä olen poikkeus.

Ai yksi sellainen kaveri...no mahtaa olla vaivalloista yhdelle kaverille selostaa ohjeet perille asti.:xmas:

Kaverisi varmaankin käy teillä useita kertoja viikossa ja joudut joka kerta selittämään sen uudelleen????

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="a p";25304033]Onneksi vaan tämä yksi ei omaa kartanlukutaitoa.

On varmaan kiva ilkkua????[/QUOTE]

No suoraan sanottuna mä en ymmärrä mikä sulle on niin vaikeata tässä asiassa. Mutta meitä on niin moneksi.

[QUOTE="a p";25304033]Onneksi vaan tämä yksi ei omaa kartanlukutaitoa.

On varmaan kiva ilkkua????[/QUOTE]

Sä et nyt taida että tämä sun asiasi ei ole puupenninkään arvoinen. OLet tehnyt ongelman asiasta joka ei ole ongelma.

Yhteistyössä