En taida saada tuota vajaa 7kk vanhaa

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36
nukkumaan öitään hyvin ikinä. Nyt on kokeiltu jos jonkin moista.
Ei osaa ollenkaan nukkua vieressä ( eikä siitä olisi edes hyötyä koska itse nukkuisin huonosti silloinkin ), ei kelpaa tutti öisin, syö illalla reippaasti puuroa, maitoa ja joskus puuron lisäksi vähän hedelmäsosettakin.
Herää öisin 2 tunnin välein edelleen vaikka siirrettiin minun ja mieheni sänky olohuoneeseen että vauva saisi nukkua rauhassa. :/ Eli vauva sai siis oman huoneen ettei heräisi meidän kyljen kääntämiseen. Mutta ei auta :headwall:

:|
Oisko hampaita tulossa?
Meillä on myös tosi levoton 7kk poika. Saattaa nukkua 3-4 tunnin pätkiä yössä, toisinaan taas heräilee/itkee vartinkin välein.
Meillä olisi pojalle oma huone, mutta siirrettiin pinnasänky meidän makkariin, en jaksa juosta koko ajan toisessa huoneessa.

Meillä puhkesi eilen eka hammas :D viime yönä nukkuikin 7 (!!!) tuntia, ennen kuin kitiseminen taas alkoi aamuyöstä. En sitten tiedä oliko vain sattumaa, vai johtuiko hyvät unet hampaan tulosta vihdoinkin.

noin herkkäuninen oli kaverinikin lapsi. tais reilun vuodenvanhana ruveta nukkuun. edelleen herkkäuninen 4v
varmasti tosi rasittavaa.
kun herää öisin niin menetkö sinne? itse antaisin olla keskenään jos herää (paitsi jos ny huutaan rupee)
meillä poika rupes nukkuun heräämätää kun siirty omaan huoneeseen 10kk ikäisenä muutaman yön jälkeen ei enää heräillyt huhuileen. meidän huoneessa nukkuessaan heräili n.3 kertaa yössä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
:|
Oisko hampaita tulossa?
Meillä on myös tosi levoton 7kk poika. Saattaa nukkua 3-4 tunnin pätkiä yössä, toisinaan taas heräilee/itkee vartinkin välein.
Meillä olisi pojalle oma huone, mutta siirrettiin pinnasänky meidän makkariin, en jaksa juosta koko ajan toisessa huoneessa.

Meillä puhkesi eilen eka hammas :D viime yönä nukkuikin 7 (!!!) tuntia, ennen kuin kitiseminen taas alkoi aamuyöstä. En sitten tiedä oliko vain sattumaa, vai johtuiko hyvät unet hampaan tulosta vihdoinkin.

Tytölle tuli kaksi hammasta alas tuossa viikko sitten, muutaman päivän välein. Sillon nukkui vielä meidän makuuhuoneessa.
Ei vaikuttanut yöuniin mitenkään. :| Alkaa itseä vaan väsyttää kun 1½-3h välein ramppaa, nyt tosiaan pari yötä tasan kahden tunnin välein :/ Ihan vastasyntyneenä, siis muutaman viikon ikäsenä, nukkui yksi yö 10 tuntia putkeen. Ja muutenkin sillon nukkui 6-7h putkeen ja söi kerran ja jatkoi taas unia. Nykyään herää, kaipaa tissille ja nukahtaa sitten heti uudestaan kun laitan sänkyyn.
Tuttia syö kyllä, mutta kiukustuu vaan jos tarjoan tuttia, enkä nosta pois sängystä ja anna tissiä. Saattaisi kyllä nukahtaa ilman tissiäkin mutta vaatii sen että nostan sängystä syliin ja keinutan hetken. Mutta sama se minulle on annanko tissin suuhun vai sylittelenkö muuten kun kuitenkin joudun heräämään.

Vauva ei itke mitenkään hervottomasti mutta hihkuu kyllä huomiota. Ei siis jutustele niin ku päiväunien jälkeen kun heräilee ; jutustelee itsekseen sängyssä :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
noin herkkäuninen oli kaverinikin lapsi. tais reilun vuodenvanhana ruveta nukkuun. edelleen herkkäuninen 4v
varmasti tosi rasittavaa.
kun herää öisin niin menetkö sinne? itse antaisin olla keskenään jos herää (paitsi jos ny huutaan rupee)
meillä poika rupes nukkuun heräämätää kun siirty omaan huoneeseen 10kk ikäisenä muutaman yön jälkeen ei enää heräillyt huhuileen. meidän huoneessa nukkuessaan heräili n.3 kertaa yössä.

Siis pitää sellasta kitinää. Hihkuu minut sinne. Ei kuitenkaan mitenkään paniikissa itke tms. :/

Meidän tyttö valvotti ensimmäisen vuoden, kunnes tajuttiin että vilja-allergia vaivas... Alkoi nukkua yönsä hyvin vasta kun alkukesästä oli kipeänä, jolloin ei syönyt mitään... ja siitä sitten lähdettiin kokeilemaan mitkä ruuat käy ja mitkä ei. Nyt nukutaan pääsääntöisesti läpi yöt.

jos se ei huuda niin ei sun tarvitse mennä sinne,nukahtaa varmasti itse sinne. tassuttelu ois yks vaihtoehto jos ihan huutaan alkaa. netistä varmaan löytyy hyvin siitä tietoa,mulla ei ole siitä kokemuksia.

eikös 6kk ikäisestä voi jo unikoulua pitää.

jos se ei huuda niin ei sun tarvitse mennä sinne,nukahtaa varmasti itse sinne. tassuttelu ois yks vaihtoehto jos ihan huutaan alkaa. netistä varmaan löytyy hyvin siitä tietoa,mulla ei ole siitä kokemuksia.

eikös 6kk ikäisestä voi jo unikoulua pitää.

No se huutelu on sellaistana "itkun alottelua". Vaikea selittää. Siis tyyliin "ÄÄÄÄÄ" ja hetki kuuntelua että tuleeko se mamma sieltä vai ei ja sitten taas " ÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄ" ja taas kuuntelua. Ei missään tapauksessa mitään itkua missä kyyneleet virtais tms.

Esikoisella on viikon päästä neuvola, vauvalla vasta 8kk ikäsenä, ni täytyy sieltä kai kysellä neuvoja. Th. sano jo tytön 5kk neuvolassa että sen ikänen ei ainakaan yhtä kertaa enempää TARVI maitoa öisin, haluta voi toki useastiki.

ootko antanut vauvalle maitoo kun on herännyt?
jos oot niin sitä se siellä huutelee =)
meidän jätkä on jo reilun vuoden eikä enää yöllä pulloo saa,mutta alle vuodenikäsenä se kyllä herätessään koitti välillä huhuilla joskos sais maitoo. puolituntia ja nukahti uudelleen ilman sen suurempaa kitinää.
nopeesti ne kyllä oppivat.
ja kuulemma puolivuotiaana ei yöllä enää nälkää huudella vaan sitä et on tottunut sitä saamaan,näin meillä sano neuvolantäti.

Meillä 9kk myös hankala. Joudun antamaan 2 kertaa yösä tissiäkin että rauhottuu. Siirto sisaruksen (erittäin hyvin nukkuva) kanssa yhteiseen huoneeseen ei siis onnistu, oma työn alla. Nousee seisomaan ja kirkuu kun herää. Tuttia syö, mut ei auta.

ootko antanut vauvalle maitoo kun on herännyt?
jos oot niin sitä se siellä huutelee =)
meidän jätkä on jo reilun vuoden eikä enää yöllä pulloo saa,mutta alle vuodenikäsenä se kyllä herätessään koitti välillä huhuilla joskos sais maitoo. puolituntia ja nukahti uudelleen ilman sen suurempaa kitinää.
nopeesti ne kyllä oppivat.
ja kuulemma puolivuotiaana ei yöllä enää nälkää huudella vaan sitä et on tottunut sitä saamaan,näin meillä sano neuvolantäti.

Eli vauva ei oikeasti ole nälkänen? Täytyy vissiin kokeilla nyt sitten kuinka käy. Jos yltyy huudoksi niin otan syliin ja laitan takas sänkyyn ilman maitoa? :ashamed: Ai että ku jännittää. Oon jotenkin pelänny et pidän lasta nälässä :whistle: Vaikka tuo siis syö todella hyvin. Aamulla tissimaitoa, puolenpäivän aikaan liha-kasvissoseen, välipalana hedelmäsoseen, sitten taas kasvissoseen ja illalla kaurahiutaleista tehdyn puuron ( veteen keitetty, tuttelilla jäähdytetty ) ja tissimaitoa, eilen jaksoi vielä syödä hedelmäsosettakin lisäksi. Ja maitoa noissa kaikissa väleissä :D
Kokoa 64cm ja 7kg :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä 9kk myös hankala. Joudun antamaan 2 kertaa yösä tissiäkin että rauhottuu. Siirto sisaruksen (erittäin hyvin nukkuva) kanssa yhteiseen huoneeseen ei siis onnistu, oma työn alla. Nousee seisomaan ja kirkuu kun herää. Tuttia syö, mut ei auta.

Jatkan vielä, että välillä saattaa kukkua yöllä 2½tuntia putkeen. Ei vaan nuku, myllää ja kikattelee. Tai karjuu. Väsyttää.

Meillä ei onneksi vielä nouse mihinkään :D Mutta hihkuu. Oltais siirretty joo nukkumaan esikoisen kanssa samaan huoneeseen mutta en halunnut häiritä esikoisen yöunia, nukkuu tosi hyvin. Parin kuukauden ikäsestä nukkunut yöt läpeensä :heart: Siksi väliaikaisratkaisu oli se että meidän sänky on olohuoneessa ja vauva sai toisen huoneen itselleen. Mutta ei auttanut. :/

Voimia sinullekin, se on rankkaa kun ei koskaan saa nukkua paria tuntia pidempään putkeen :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:

Meillä ei onneksi vielä nouse mihinkään :D Mutta hihkuu. Oltais siirretty joo nukkumaan esikoisen kanssa samaan huoneeseen mutta en halunnut häiritä esikoisen yöunia, nukkuu tosi hyvin. Parin kuukauden ikäsestä nukkunut yöt läpeensä :heart: Siksi väliaikaisratkaisu oli se että meidän sänky on olohuoneessa ja vauva sai toisen huoneen itselleen. Mutta ei auttanut. :/

Voimia sinullekin, se on rankkaa kun ei koskaan saa nukkua paria tuntia pidempään putkeen :hug: :hug:
Nimenomaan. Sitten kun tuo omaan huoneeseen laitetaan kohtapuolin, niin saa mesota ihan rauhassa. TISSIÄ EI TIPU! Loppuu se yölutkutus. Meillä myös poika syö hyvin puuroa illalla eli nälkä ei voi olla. Huoh, se vaan tarkottaa sitten taas vieläkin huonommin nukuttuja öitä hetkeksi. Tämän takia mä en (muunmuassa) koskaan enää haluaisi vauvoja!!! MÄ HALUAN NUKKUA!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:

Nimenomaan. Sitten kun tuo omaan huoneeseen laitetaan kohtapuolin, niin saa mesota ihan rauhassa. TISSIÄ EI TIPU! Loppuu se yölutkutus. Meillä myös poika syö hyvin puuroa illalla eli nälkä ei voi olla. Huoh, se vaan tarkottaa sitten taas vieläkin huonommin nukuttuja öitä hetkeksi. Tämän takia mä en (muunmuassa) koskaan enää haluaisi vauvoja!!! MÄ HALUAN NUKKUA!

Se minuakin jännittää että kestänkö itse yöllä sitä huutoa
:/ Sydän särkyy :snotty: Mutta sitten kun sen alottaa niin se on vietävä loppuun asti, sit ei enää kannata antaa periksi. Kun vaan uskaltaisi ruveta siihen. :|

Samat. Meillä ei myöskään nukuta. Mä oon aina ollut vastaan sitä ajattelua että heti mietitään jos se on jotain allergiaa, mutta nyt mä oon itse alkanut meillä miettiä jospa se ois sitä...
Meillä herätään joskus 3 kertaa tunnissa, parin tunnin välein tai useammin. Viimeyönä poika yritti ihan jäädä hereillekin, en tiedä monelta enkä halua tietää. Sen jälkeen ihan täyttä huutoo. Laitettii varoiksi suppojakin jos hampaita tulee tjs. kun yksi on alas tullut, niin odotettavissa pian toinen.
Mä oon niin eri ihminen öisin. Joko teen kaikki ne mitä päivällä päätän eli en imetä, tassutan vaan, en ota viereen vaan itse valvon että nukahtaa omaan petiin. Ja pikkutunneilla otankin viereen, imetän jne. Tai sitten tiuskin miehelle ja valitan miten kamalaa on kun ei saa nukkua. Enkä suostu menee sohvalle...aamulla sitten kaduttaa ekan kahvikupin jälkeen jos oon ollut vihanen..Onko kellään todettu niitä allergioita? Yks mainitsi sen vilja-allergian kyllä, mutta mitäs muita on todettu?